Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak odnaučit psa vylučovat doma?

Od: meggiee odpovědí: 18 změna:
Dobrý den, už si nevím rady proto se obracím sem, nikdo mi nedokáže poradit a vyzkoušela jsem úplně vse.. Mám půl roční štěně který nemůžu odnaučit doma ,,čůrat a kadit,, ze začátku to dělal a na jedno místo, teď ji to je uplne jedno..mlátila jsem ji za to, pak jsem slyšela od psího psychologa ze se psi mlátit nemají tak jsem ji jen seřvala, nekolikrat denně i v noci jsem chodila vencit ale vše bez nějakého pokroku ..to vse trva uz nekolik měsíců a ja si nevím rady a uz prestavm doufat ze se to odnauci.. dekuji za komentare.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ria*
hodnocení

4x

Jednoduše neví, co po ní chcete a za co je pak trestaná.. Pravidelné časté procházky jsou supr, ale musíte se jí naučit sledovat, jakmile začne čmuchat po zemi, důsledně a okamžitě všeho nechat, a letět sní ven, pak až se vyvenčí, vyčůrá, velkolepé chválení, klidně i pamlsek... Nejlepší je začínat od těch dvou měsíců, kdy lze psa jednoduše chňapnout a běžet, nevím jak už je ten Váš ted velký :)..

meggiee
hodnocení

Ona to ví,jak přijdu do místnosti kde něco provedla, hned se schova a to ji ani nic nemusím dělat nebo říkat.. naučila se už 5 povelů ale prijde mi ze taj to mi snad dela naschvál, vždy když se ráno probudím neco přes noc vyvede a to s ni můžu jit za noc ven klidne 10x ..

 

martinaa*
hodnocení

4x

Boha jeho... prodej nebo dej štěndo někomu, kdo na to má nervy a koule. Tebe se pejsek akorát tak bojí, protože ho mlátíš a on ani vlastně neví proč, to je vidět i podle vyjádření "párkrát už mě kousla, když jsem jí dávala na zadek". Půlroční prcek potřebuje milujícícho pána, ne hovado, co ho zbije za kakání na špatném místě.

 

hodnocení

3x
avatar babkazov

Tvůj pes nepochopil, proč se chodí ven. Bere to jako procházku, bezva činnost a nechce se zdržovat nějakým čuráním! Tam je prapůvod všeho. Nepochopil! ;) Tak, jak jsi naučila nějaké cviky, tak nauč čurání a kakání. Po každé loužičce a hovínku, pochval. Zaveď ho na místo, kde jsi viděla, že někdo označkoval, počural. Ukaž mu to místo a řekni Čurej! a kousek ustup. Nestůj těsně u něho! Štěně neumí ovládat držáky. Až tak v půl roce. A to je teď. On asi už umí, ale nepochopil, proč se chodí ven.*sok* Takže doteď jsi bitím a křikem docílila toho, že se tě bojí a neví, vůbec nechápe proč, co udělal. Budeš mít hodně práce, napravit to. Aby tě miloval beze strachu. Pamutuj si! Odměnou a pochvalou docílíš mnohem více, než trestáním a řvaním. Může se ti, navíc, stát, že budeš mít kousavého psa, který bude kousat a napadat ze strachu a ne z potřeby bránit se. Je potřeba v něm podporovat sebevědomí a klid. Pak nebude mít potřebu dokazovat, že je největší a nejsilnější. Bude to vědět. Ale nesmíš mít ty, potřebu ovládat ho, mít nad ním vrch, za cenu surovostí! Musíš docílit toho, že tě bude poslouchat proto, že tě miluje a ne že se tě bojí!

Ten čumák u louže, pes nemá logiku, ay si dal dohromady, že čumák v loužičce, znamená, že e to nesmí. Kdysi bratr takhle vychovával štěně. Jednou z gauče pozoroval, jak se štěně vyčuralo, strčilo do toho nosík a odběhlo ven dveřma.Vůbec si nespojilo, že se to nesmí. Bralo to jako púostup při čurání.

To, co ostatní napsali, s tím naprosto souhlasím a už to ani psát nebudu.


doplněno 19.10.16 11:31:

kklety.cz/...


doplněno 19.10.16 11:35:

Nevěříš tomu, co jsem napsala? psi-plemena.cz/...

 

idanova*
hodnocení

3x

Zdravím. Vynechala jsem celý dlouhý seznam sprostých slov, která se mi chtělo na vaši adresu napsat, (protože jste si nejdříve pořídila psa a teprve až nyní zjišťujete, jak s ním zacházet (ale raději jsem se zamyslela, jak pomoct pejskovi. Váš problém není, jak odnaučit štěně vyprazdňovat se doma, ale pochopit psa jako tvora a naučit se s ním komunikovat. Nejednejte s ním jako s dítětem a nehledejte u něj lidské vlastnosti a lidské chování. Nenajdete to! Pes neumí dělat naschvály! Pro něj moč a stolice nejsou ničím špatným nebo nečistým. Jsou to jen značky, kterými vám říká - cítíš? jsem tu! Když přijdete a doma je značka a vy začnete řvát a váš pejsek se tváří "provinile", necítí žádnou vinu, protože ani nemá důvod (vy taky necháváte doma svůj pach - který on cítí (kalhotky, ponožky, boty..., ikdyž vy ne) jen se utvrzuje v tom, že jste po všech těch ranách a řvaní jen naprosto neschopný blázen, se kterým nelze komunikovat. Pes není samotář, je to smečkové zvíře a chce jedinou věc - komunikovat s vůdcem a vytvořit s ním fungující smečku, která dokáže "nalovit" aby nepošli hlady a pak se vyspat. A vůdce smečky je ze 2 jedinců (vy a vaše štěně) ten chytřejší, klidnější, sebevědomější, rozvážnější a schopnější jedinec. A to vy nejste. Už ví, že jste hysterický bláznivý rapl, ale s tělem větším, než je to jeho. Až vyroste (pokud je to velké plemeno), fofrem vás odkáže na vaše místo. A běda vám, jak to nepochopíte! Proto zapomeňte na tresty, na počet povelů a víc pozorujte svého psa. Pes se vychovává chválením. Tón při chválení je mu příjemný, příště totéž zopakuje jen proto, aby si užil pochvalný tón. A pokud dostane třeba i půlku piškotu, přetrhne se pro vás. Vemte ho ven, a když se tam vyčůrá nebo vykaká, chvalte jako blázen a dávejte pamlsky. On se neodnaučí dělat "to" doma, on se naučí, že dělat "to" venku se mu vyplatí. Takhle jednoduché to je. A moc vám pomůže, když si přečtete nějakou knížku. Např.: Pes to chápe jinak, Budeme mít dobrého psa, Rozumím si se svým psem? Jinak zkuste se někdy podívat v úterý ve 22,40 hod. na Prima ZOOM na pořad Cesar Millan. Je to poučné. A držím pejskovi palce. Ida

emilka12*

Štěně je ještě malé.Muj pes bude mít 4 měsíce.Jsme hodínu venku a hned po příchodu kaká doma.S čuráním už je to lepší.Po spánku nebo po jídle ho vezmu na ruky a odnesu ven na stejné místo.někdy se mu to podaří a vyčurá se.Pak ho vychválím do nebes a odměním.Dostala jsem fenku v 9 měsících a taky to měla popletené.Naučila se .To chce čas

 

72mona3*
hodnocení

2x

@ria - přesně. Vše je o načasování, sledování a pochvalách.

Ono by asi bylo dobré napsat, jak to bylo od začátku, jakým stylem jste ji to učila (jen chození ven nestačí). Nejhůř se odnaučují psi, kteří to měli povolené (plína apod.) M.


doplněno 19.10.16 11:36:

ŠPATNĚ ŠPATNĚ ŠPATNĚ!

Takže postup: NIKDY NETRESTAT. MAXIMÁLNĚ ŘÍCT "FUJ!" A POSLAT VEN Z MÍSTNOSTI. Uklidit bez její přítomnosti.

To je jen popis, co dělat po.

Pokud vyloučíme nějaké onemocnění, musíte ji UČIT chodit vykonávat potřebu venku. Když jste venku (na procházce, ne, že blbnete na zahradě) sledujte ji. Jak si pričapne, že bude čurat,tak řekněte "čurej Dorotko" (nebo jakékoliv jiné heslo) a když dočurá, strašně prehánějte a chvalte - dejte odměnu. Stejný postup i u kakání (ideální je chodit tam, kde si může už nějaké hovínko očuchat). Ona si to spojí (vlastně to je další naučený povel) a časem vy řeknete a ona to udělá, ne naopak. Musí to mít spojeno s vaším pozitivním chováním.

Doma ji mějte pořád na očích (je to štěně, ne "hotový" pes) a při sebemenším náznak, že chce přepnout, křikněte "FUJ!" a běžte s ní hned ven. Toť asi vše. Jednoduché a účinné. Jen to od vás vyžaduje, abyste se jí věnovali. M.


doplněno 19.10.16 11:39:

*... že chce dřepnout, ne přepnout...

meggiee
hodnocení

Ze začátku to povolené měla, bylo ji neco okolo dvou měsíců.. ale udělala jsem asi chybu..
doplněno 19.10.16 11:09: Do teď ji k tomu prilozim cumak a serezu.. ona si z toho ale nic nedela (vrti ocasem) jen kdyz ji servu cítí se trochu provinile.. párkrát se mi stalo ze me i kousla kdyz jsem ji davala na zadek..

Štěně nebít, mnohem lepší je uchopit ho za volnou kůži nahoře na krku a trošku zatřepnout - tak ho trestá psí maminka a ono přesně ví, co to znamená.

 

hodnocení

0x
avatar aja1946

To je divné, já sama máom už pátého psa a nikdy s tím nebyl problém, s posledním štěnětem jsem chodil asi 5x, 6 x denně , ,postupně jsme to snižovali na 3x a jinak doma to udělal párkrát akorát první týden a pak už jen venku.

Ajo, já jsem přemýšlela a myslím si, že děvče dělá jen to, co sama zažila, jinak to neumí. Místo pohlazení nafasovala ránu, aby věděla, co se nemá. Stydí se za cit, za hezké slovo, za slovo mám ráda, miluji. Bere to jako slabost nebo úchylku. Rodičům se podařilo vytlouct z ní projevy lásky. *plac* Myslí si, že tak to má být. Tak to tak dělá. Jéééžiši, jak je to smutné. Být surový na toho, koho milujeme. *plac*Třeba jí někdy dojde, jak je to nedobré, jak ubližuje.

 

blanka33*
hodnocení

0x

Neboj, to se odnaučí, kup plínky pro pejsky ( takové ty podložky na čůraní pro štěňátka )... Ale když už, tak ROZHODNĚ NETRESTEJ MLÁCENÍM *sok* ! Zatím nedokázalo pochopit, co od něj chceš... Já jsem svoji fenečku jen lehce plácla po zadečku, aby věděla, že to, co udělala, není správné.. Pak jsem ji naučila na slovo CO TO JE? ( jakože co nám to mrně zase udělalo :-D )... Ale lehké plácnutí po zadečku, pokaždé když to udělá, by mohlo stačit... A také ji pouštěj ven co nejčastěji... To poznáš, když začne být neklidné a všude to začne očuchávat, že hledá, kam by to vypustilo :-D ... To okamžitě musíš jít a pustit ho ven... A když se vyčůrá, tak ho odměň pamlskem ;)...


doplněno 20.10.16 22:34: Je pravda, co tady píšou ostatní... Je to surové mlátit malé nevinné štěně, které neví, co udělalo špatně ... Potřebuje lásku, mazlíš se s ním někdy? Pak se nediv, že tě kousne za to, že ho surově mlátíš ! Štěně je jako malé dítě... Malé dítě také nechápe, proč se nemá čůrat do plínky... Dej mu čas a netrestej ho !

Blanko, ani lehounké plácnutí a slova "co to je"není dobře. Pes nám velice rád vyhoví, jenže nám nerozumí. Vůbec nechápe, co po něm chceme. Stejně tak, jako bys potkala Japonce, on po tobě něco chtěl a ty bys mu stejně nerozumněla. A opačně, on tobě. Chápej, to je naprosto stejné! Musíš mu přeložit, co po něm chceš. Musíš mu dát najevo, co je dobře. Jen okrajově, co je špatně! Pohlazení, pochvala, odměna! Tohle se dělá, aby pes rozumněl, pochopil. ;) Všimla sis, jak se snažíme, aby pes rozumněl nám octaviusmalidaj.cz/..., ale my neděláme nic pro to, abychom rozumněli psovi. Pohledala sis nějaké čtení o postojích a polohách psa při komunikaci? Pes nemluví, nemá mimiku, ale přesto komunikuje. Tomu, že nás volá ven tomu už asi rozumíme, ale on má své nálady a svá přání každou minutou. Jen my nerozumíme, neumíme se dívat. Třebas: muj-pes.cz/...

hafici.cz/...


doplněno 21.10.16 15:47:

Blani, však jo. Jen jsem se zamyslela nad tím, co všechno děláme proto, aby nás pes poslouchal a jak málo času věnujeme tomu, abychom mu rozumněli. Abychom věděli, co si myslí, jak se cítí. *placni*

blanka33*

babkazov, chápu, jen prostě chci naznačit, že rozhodně není správné, aby ho mlátila ;) ! A naše fenečka to pochopila takto... Přece nejsou všichni psi stejní... ;)

 

blanka33*

babkazov, je to pravda, spousta lidí si koupí pejska a pak si na něj ani neudělají chvíli času, aby se pokusili mu porozumět... Je to pro ně jenom němá tvář.. A to přitom není pravda :) ... Pejsek i když neumí mluvit ( a to nepočítám štěkání :-D ) tak ti napoví tím, jak se na tebe podívá *srdce* A to hned vidíte, co si myslí :)...


doplněno 21.10.16 16:46:

Naše fenečka se prostě naučila, jako ostatní pejsci, kteří by to měli aspoň nějak naznačit, že přijde, začne tě drápat, nebo dává na tebe packu ( jakože paničko prosím pojď :-D ) a já řeknu ČUR ČUR? *smich* A ona honem běží ke dveřím, já jdu a pustím jí ven a pak jí odměním ;)... Prostě jsem se postupně naučila ji porozumět a ona potom porozuměla i mně :)...

Blani, otevřela jsi ty odkazy v mém povídání z dnešního rána? A zamyslela jsi se? Ne? Udělej si chvilku čas, přečti a zauvažuj! Prosííím! *modla*


doplněno 21.10.16 17:00:

Blani, omlouvám se, jestli to tak vyznělo. Já jsem jen čekala, že budete komentovat to, co jste se v článcích dočetla a tím popostrčíte tazatelku, které je to evidentně lhostejné. ;) Nic ve zlém, hezký víkend přeji z Ostravy. :)

blanka33*

Četla jsem to ;), ale přesto nevím, proč narážíte na mě? Tady jsme od toho, abychom poradili tazatelce :-D...

blanka33*

Aha, tak to se omlouvám taktéž ;)... Zřejmě to je pro ní lhostejné :( ... Jinak také přeji hezký víkend ;)...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]