Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak pečovat o filtraci?

Od: erik* odpovědí: 6 změna:
Dobrý den,dneska jsme si koupily akvarko 54 l. Bylo nam doporučeno aby jsme tam dali vodu a 14 dní než tam dáme rybky tak máme nechat puštenou filtraci. Tu filtraci musíme čistit už teď nebo až tam budou rybky? A jak často se to čistí? Děkuji

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

3x

Jsem taky začátečník ale napíšu aspoň to, co já vím.

Akvárium naplníš vodou z kohoutku a necháš je v provozu. Bude fungovat filtr, ohřívání vody, svícení, vzduchování, prostě všechno co tam máš.

Pokud budeš mít živé rostliny, tak je tam můžeš dát druhý den.

Někde na netu píší, že bys měl během záběhu akvária provádět i krmení.

Takto necháš akvárium fungovat bez zásahu 14dnů (minimálně) 21dnů (už by mělo stačit). Během této doby se v akváriu a hlavně ve filtru vytvoří bakterie, které odbourávají látky pro ryby nebezpečné.

Po těch 21 ndech do akvária pustíš ryby. a další týden pomocí zvonu odsaješ usazeniny a nečistoty ze dna. Takže ti zmizí z akvária asi 10litrů vody (odsáváním nečistot) a ty necháš dalších 10litrů vody z kohoutku odstát několik hodin a pak tu vodu doplníš do akvária.

Následující týden odsaješ z akvária do kyble třeba 5litrů vody, rozebereš filtr a vypereš vntřek filtru ve vodě z akvária.

A takto budeš dělat každý týden něco.

Máš docela malé akvárium, takže se o ně budeš muset více starat.

Čím je větší akvárko, tím menší starosti a problémy. To velké akvárko se reguluje a srovná samo. U malého akvária musíš být opatrný, abys neuděla nějakou prudkou změnu.

A ten doplněk pro vytvoření akvarijní vody, to jsou právě ty bakterie, které se budou množit a usazovat ve filtru. Když je tam dodáš, tak to zaběhnutí akvária proběhne rychleji. Třeba i za těch 14dnů.

erik*
hodnocení

Paráda děkuji :)
doplněno 12.02.16 06:54: Ještě něco. Filtr má běžet ve vodě potichu nebo je normální ho slyšet? :)
borax*