Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jaké akvárium pro začátečníka?

Od: jansvec odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

už hodně dlouho dobu jsem si chtěl udělat akvárium, ale teprve nyní se mi naskytla příležitost při rekonstrukci pokoje. Jsem úplný začátečník, a proto bych se tady s vámi chtěl poradit ohledně velikosti akvária, počtu a druhů ryb, filtrace apod. Samozřejmě už jsem si o tom hodně četl v knihách i na fórech, které se zabývají akvaristikou. Nicméně k této poradně mám důvěru.

Takže- 1) Jaká je vhodná velikost akvária pro začátek? (mám v plánu délka 70cm, výška, 40 cm, šířka 35 cm)

2) Jaké filtrční zařízení a osvětlení pro toto akvárium?

3) Jaké ryby a kolik by jich mělo být? (Tady se mi těžko vybírá, protože některé musí být ve skupine, jiné se s druhými zase nesnesou apod.) V tomto bodě asi nejvíce spoléhám na vaše rady.

4) Jaký povrch dát na dno?

5) Jaké rostliny?

Snad jsem na nic nezapoměl. Na internetu jsem už samozřejmě hledal ale tam někdo napíše "X" a jiný "Y" a tady si o tom, můžeme v případě nutnosti podiskutovat.

Snad mi někdo poradí,předem moc děkuji

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jansvec
hodnocení

Ještě se zeptám, mohl by mi někdo doporučit nějakou knihu podle které se řídit např. při stavbě akvárka, při chovu ryb apod.?

Děkuji

borax*

Jo, to je dotazů fakt na celou knížku :) tady: horacovoakvarium.cz/... rolovat dolů a číst. Držím palce, je to nádherný koníček. Hodně info a inspirace je i na akvarko.cz.

hodnocení

0x

Hned na začátku přiznám, že akvaristice nerozumím a jsem samouk.

Můžu ti doporučit dvě cesty: - buď začni pročítat internetové diskuse o akvaristice - bude tě z toho bolet hlava a možná že si založení akvária ještě rozmyslíš.

-nebo nakup nějaký zákad a založ si akvárium. V okamžiku když bude akvárium v provozu asi měsíc do něho můžeš doplnit i ryby. A jak se postupně budou objevovat problémy, tak buď zkusíš najít řešení a nebo napíšeš dotaz na nějaký web.