Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Smutná čivava

Od: pajo68 odpovědí: 18 změna:

Dobrý večer,

mám fenku čivavy ,starou 1 rok a 9 měsíců.Je úplný opak toho, co se o čivavách píše.Téměř vůbec neštěká,maximálně na vysavač ,nebo při hře,ale opravdu výjmečně.Když je sama doma,což se moc nestává,ale když,tak spí.Nikdy nic nezničila ani neokousala.Po návratu domů ,mě nevítá ,vůbec nevrtí radostí ocáskem.Někdy jen pootevře oko,někdy se líně přišourá. a nebo spí dál.Vůbec neposlechne ,nereaguje ani na své jméno.Myslela jsem,že je snad hluchá,ale při velké ráně reaguje,i když jen tak vlažně.Spíš je takový ignorant.Jediné co umí je nosit míček.Nejhorší jsou procházky,to je opravdu zážitek.Někdy ujde pár kroků a lehne,někdy lehne hned a konec.Pokuším se jí lákat na pamlsky,popotahovat na vodítku ,ale nic. Když nechce ,tak nechce.Špatné je,že už začíná být pěkná koulička i když dostává pouze odměřenou dávku granulí.Chybí jí pohyb.Když jsme jí koupili měla 300 g a že bude mít max 1 kg.Už má skoro 3 Kg.Doma běhá,venku nechce.Těšila jsem se jak budu s pejskem chodit na procházky a nic.I když ,,chodíme " každý den,ale je s toho pár kroků. Když už to fakt nejde,tak jí nosím.Mám jí většinu dne u sebe v práci.Tam jde z ruky do ruky. každý si jí chová,ke každému jde.Venku ,když se něčeho bojí,tak jde ke komukoli se schovat,neběží za mnou .Ani si mě nehlídá ,jako ostatní pejsci své páníčky. I když já jsem jediná,kdo se o ní celý den stará - jídlo,mazlíme se ,hrajeme si ...Zbytek rodiny se s ní jenom chvilku pomazlí a jinak jsme pořád spolu.Nevím jak si s ní vybudovat lepší vztah,aby si ona hlídala mne a né já jí.Poradí někdo jak na ní s prochákama? Celý den by nejradši jenom spala.připadá mi smutná ,bez elánu,nic jí nenadchne,nerozhodí . Je to takové hodňoučké zlatíčko .

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Určitě jste tohle povyprávěla veterináři. Je psinečka vpořádku? Má nožky, klouby vpořádku? Jestli vpořádku je, pak se jí na procházce schovejte, třeba za auto. Když nebude hledat zavolejte, zapískejte. Když nepůjde, běžte klidně dál. Neproste se jí, aby šla. Jí to dojde. ;) To vaše vyprávění mi příjde, že má ona vás, ne vy ji. Takovému bobečkovi se těžko odporuje, těžko se mu dělají příkoří, chápu, ale ikdyž několikadekový, přesto je to pes. A jednat s ní musíte jako se psem. Kapku postušnost, kapičku nejistoty s tím, že si ji musí zasloužit. Musí vědět, že jste první a nečtete ji přání z očí. Vy uděláte dřív, než si ona řekne, že? To musíte otočit, jestli chcete aby se změnila. Kdyby to byl velký zásah, tak to nechejte tak. Naučte ji: sedni, lehni, štěkej. Tím ji řeknete, že si má vážit svého postavení, že vy jste vůdce smečky, šéf. S jídlem kapku otálejte. Ať si řekne, ať požádá. S dobrůtkama opatrně, jen za odměnu. Tohle všechno by ji mělo změnit. Vím, vypadá to všechno, co píšu, jako těžký blábol. Ale za pokus to stojí, ne? ;) Až uděláte nějaký pokrok, napište. Prosím. A pohlaďte ji za mně.

pajo68
hodnocení

Moc děkuji za odpověď.Ano ,fenečka je zdravá.

Schovávání na procházce také zkoušíme,ale baz výsledku.Tedy naopak,když mě nevidí,tak se rychle snaží slupnout něco ze země,jelikož já jí to nechci dovolit .Zdá se mi,že se jí uleví,že tam nejsem a jde něco ,,dobrého " hledat.Volám na ní,to ani nezvedne hlavu,odcházím a ona také,ale jinam.Nakonac si pro ní dojdu,proto že vždycky něco požírá a pak doma zvrací.Pokoušíme se učt,ale ... Celý den by nejradši prospala,je opravdu bez energie.Třeba např . dneska ještě chrupe a to bude ještě min hodinu,dokud nebude chtít dělat loužičku.

Ona je opravdu pravý mazlíček,ale hýbat se potřebuje a to je to co mi vadí.Bojím se případných nemocí.

Určitě jí pohladím i za Vás :D

PS : a vypadá trochu jako Váš obrázek

Smutná čivava

 

ben®
hodnocení

0x
avatar ben

Dobrý den, no, je asi několik možností. Buď je to povahou pejska nebo chorobou (možná vrozenou) či je jen líný. Předpokládám, že na veterině už pejsek někdy byl a tento dotaz jste tam položila. Veterinář by měl vyloučit nebo potvrdit např. chorobu srdce či dýchání.

Ale, vzhledem k tomu, že pejsek má značnou nadváhu, tak bych řekl, že je prostě líný. Máte doma nepohyblivou kuličku, kterou jste vykrmili a nyní ji nutíte k pohybu. Nucení k pohybu je dobré, ale také uberte na krmení pejska a naordinujte mu dietu. Snad zhubne a bude lépe chodit na procházkách. A na poradu za veterinářem si můžete také dojít. Zdravím!

doplněno 19.06.15 10:09:

Tím vykrmováním pejska mu vlastně dost ubližujete, bude z toho nemocný a dlouho nevydrží.

Pes musí být aktivní. Vykrmuje se prasátko, ale ne pejsek.

doplněno 19.06.15 10:24:

Psala jste, že z pejska už začíná být pěkná koulička, že by měl mít 1 kg a má už 3 kg.

To se skutečně zdá, že má (mírně řečeno) nadváhu.

doplněno 19.06.15 10:38:

Hm, podle dodané fotky se nezdá, že by byla tlustá. Bude asi větší - možná není čistokrevná.

Tak je to asi rozmazlená "gaučová pokojovka".

pajo68
hodnocení

Dobrý den,

také se mi zdá,že je to už povahou.

Značnou nadváhu snad ještě nemá,ale jestli budeme takto pokračovat,tak mít bude. K jídlu dostává pouze granule (dietní ),váhu odměřuji.Jinak dostane kousek pamlsu,když se jí něco opravdu povede a to hlavně zeleninu.Je mi jí moc líto,že nemůže dostávat jiné dobrůtky. Jídlo opravdu omezovat už nemůžem.Nedostává nic navíc.

S procházkama je to pořád stejné od malinka.Není to,že bych jí najednou začala nutit,ona prostě nikdy chodit nechtěla.Když vidím ostatní pejsky s jakou radostí venku běhají a ona vidí vodítko a už je uklizená.

Děkuji za odpověď

doplněno 19.06.15 11:29:

Jak píšu,vykrmovaná rozhodně není ,asi je opravdu pohodlná. Je bez PP,byla hodně malinká,proto chovatel usuzoval,že bude maličká,že moc nesní.Vím ,že není záruka toho jak vyroste atd ... ale o to mi nejde,jen jsem chtěla nějaké rady ,jak na ní s procházkama.Každého hned napadne,že jí vykrmuji ,to bohužel nedělám.

Já bych se zeptala takhle: od koho jste ji koupili? Jestli je odpověď cokoli jiného než akreditovaná chovná stanice, tak zde může ležet odpověď na vaši otázku, proč je fenka taková, jaká je.

pajo68
hodnocení

Je bez PP.Vůbec nemám problém s tím jaká je,pouze jsem chtěla radu.Třeba někdo zažívá něco podobného.Určitě i kdejaký voříšek se nechá vychovat,to s tím nesouvisí.Netrvám ani na tom,že je to čivava,můžu napsat ,,pouliční směs " .

Nejde o pouliční směs. To by byla ještě dobrá varianta. Jde o to, že může být z množírny, kde kříží třeba i sourozence nebo potomky s rodiči. To je potom pěkná sázka do loterie.

kolikoli,,,,tak nemáte pravdu,,pokud je koupená od obyčejného chovatele tak to nemá stím nic společného.Je to její povahou. No váží dost hodně,,sice je to maximum u čivy,ale je to dost. Tím přibírá,že nemá pohyb.Každá čiva je jiná.Myslím povahově. V kolikati jste ji kupovala? Mám také čivu již třetí,,ale tedy vidím rozdíly. Je to výcvikem také. Musíte být důsledná. Ta moje je zas mlsná jako/pes/ ,,, má ráda zelenimu ,když jí dám kousek masa,tak si raději vezme rajče.Ne stále ,ale nijak na maso není..také zajímavé...Tak ať sae vám daří,,škoda,že nemáte zahrádku.

Dietu si nasadíte sama ..akorát méně jídla,,veterinář vám nic jiného nepoví,,jen zbytečně zaplatíte,,Co jí dáváte?

 

72mona3*
hodnocení

0x

To, že se jí nechce hýbat, je flegmatická a bez elánu, tak tomu se nedivím. S její nadváhou to jinak ani nejde. Chtělo by to nějakého psího kamaráda, který by jí trošku rozběhal. Nemáte v okolí někoho? Jinak s ní můžete trénovat i doma právě při té hře. Snažit se ji motivovat jinak, než pamlsky. Chtělo by to ještě konzultaci s veterinářem, ať vám nasadí dietu. Jinak to co popisujete ( jde ke komukoli se schovat,neběží za mnou) mám i já se svým pejsanem. Přestože se hlásím k tomu, že já jsem jeho majitel a páníček, on to tak nevidí a šel by s každým. Měl to i jako štěně, kdy mu vůbec nevadilo, že jsem se mu na procházce schovala nebo ho někde nechala. Takže nechci strašit, ale tohle se nejspíš nezlepší. Otázkou ještě zůstává, jestli se tak flegmaticky a neaktivně chovala i jako štěndo. Psi se hodně přizpůsobují chodu rodiny, tak si říkám, jak probíhala její štěněcí výchova. Měla dost podnětů? Pokud byla aktivní, chtělo by to zjistit, kdy se to změnilo. Mona

doplněno 19.06.15 11:40:

Já si nepřečetla další reakce, jen dotaz.Tak se omlouvám za otázky, které už byly zodpovězeny (strava, štěněcí věk...). Ale pořád bych byla pro psího kamaráda. Zkusit se poohlédnout v okolí, nebo se informovat na psí školičky (to není cvičák). To by ji mohlo trochu probrat z letargie. Nezmění se povahově, ale přidá jí to trochu pohybu i psychické činnosti.

pajo68
hodnocení

Je to takový lenoch od malička,nic s ní nehne.Vždycky jsem se snažila jí něco uči a děláme to pořád,ale když nechce,tak nereaguje a hotovo.To že neběží za mnou mi až tak nevadí ,spíš to ,že nechce běhat vůbec.Chidíme i mezi pejsky,pořád stejné.Když jsou akční,tak ona lehne a dost.

doplněno 19.06.15 12:13:

Už jsem uvažovala i o dalším štěňátku domů,ale bojím se,aby jí to nějak nestresovalo.Většinou se s pejsky moc nekamarádí.Nic jim tedy nedělá ,spíš se bojí,má stažený ocásek .Málo kdy si hrají - bohužel.

72mona3*

Takže nemá kamarády, je si nejistá. To si opravdu nebude hrát a pobíhat. Chtělo by to domluvit se s majitelem jednoho nekonfliktního pejska (ideální by bylo menší plemeno nebo méně aktivní štěně). Na pravidelných setkáních by si mohla vytvořit vztah a ztratit nedůvěru. Než si pořídíte dalšího prcka, zkuste si pozvat nějaké štěndo jen na návštěvu a uvidíte její reakce. Je možné, že by to mohlo být řešení. Utvořili by malou smečku a kdo ví...? Dál bych se možná zkusila zeptat i na "léčbu" homeopatií. Bývalá kolegyně řešila hyperaktivní dítě.Tak si říkám, že jestli to fungovalo tam, tak proč by nemělo na flegmatickou čivavu.

 

pohanka*
hodnocení

0x

Můj názor je, že to je povahou. Jako každý člověk je jiný, tak i pejsci a kočičky.

Je mazlivá a ráda si pohoví u člověka. Je to takový doplněk k vaší osobě. Můžete ji u sebe nosit jako kabelku. Je to pokojový psík.

Nenutila bych ji a byla spokojená, jaký máte vztah mezi sebou. Až budete někdy v budoucnu vybírat jiného pejska, zvolte jinou, větší rasu.

Granule dáváte ty odlehčené? Nízkotučné?

pajo68
hodnocení


Přesně jak píšete,je mazlivá,ráda hlavně spí.Je to zlatíčko,až na to chození.Bojím se o její zdraví.Granule jsou odlehčené,dietní,rozhodně není vykrmovaná.

Děkuji

emilka12*

Já bych viděla problém v tom že ji máš v práci a jde z ruky do ruky.Pejsek musí mít klid i vedne a spát.Musí si odpučinout a toho že ji každý tahá taky není dobrý. :) A ještě když ji každý něco podstrčí tak to není taky dobrý.

 

 

tarantel*
hodnocení

0x

Pes prospí až 16 hodin denně.

Pokud je s Vámi od rána v práci, kde nemá klid, těžko pak bude ještě odpoledne běhat. Má toho dost!

pajo68
hodnocení

To ona klid má. Spí kdy chce ,sama si odejde a pelíšek má vedle v mistnosti.Jinak bych jí nechala doma,kdybych neměla podmínky.Jenom,když zrovna nespí,tak jsem tím chtěla říct,že se nikoho nebojí a nechá se pochovat od každého.Když nechce - odejde.To ona těch 16 hodin prospí ! Od nikoho nic nedostane,mám jí na očich a když se někdo zeptá,jestli ji může něco dát,tak to nedovolím.

tarantel*

V tom případě jí nechte nejdříve kompletně vyšetřit u veterináře, jestli je v pořádku. Hlavně rozbor krve. Ještě se zeptám, v kolika týdnech byl odběr?

doplněno 19.06.15 21:56:

Mladý pes bez energie, to není moc normální. Začala bych u veterináře a pak řešila povahu.

pajo68
hodnocení

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]