Jak odnaučit psa štěkání?

Od: Datum: 09.04.15 20:52 odpovědí: 39 změna: 02.05.15 14:15

Dobrý den,

mám půl ročního pejska zlaťáka, nebyl na něj do této doby moc čas :( Pes teď bydlí v paneláku a stále štěká, když někdo je za dveřma, nebo když je sám doma.

Nedá se to tak dále vydržet, sousedé si nám stěžují, nevíme si s ním rady, nejspíš jsme ho zanedbali.

Neporadí mi někdo, jak pejska odnaučit štěkání, tedy pokud jsou nějaké finty a ještě to jde?

Další věcí je, že všechno roztrhá, zničí, hlavně když se nudí a je sám doma.

Je na to také nějaká rada?

Od lidí slyšívám, že retrívři bývají hodní, ten náš vše ničí a štěká.

Děkujeme


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.04.15 21:08
avatar

Moc Vás prosím, už mě netýrejte a najděte mě nového, milujícího páníčka, který na mě bude mít čas, bude mít domek se zahrádkou, bude se mnou chodit ven na dlouhé procházky, bude si se mnou povídat, házet míčky, přetahovat se, chodit i na cvičák, seznamovat s novými psími kamarády. Moc se na to těším. U Vás jsem nešťastný, je mi smutno, celý den zavřený mezi několika zdmi. Moc děkuji. Váš Haf haf, živá štěněcí hračka.

Ohodnoceno: 16x
 
Datum: 09.04.15 21:18
avatar
Naprostý souhlas..
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.04.15 21:26
avatar

Zlatý slova...vytesat na věčnou památku do kamene.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.04.15 23:48
avatar

Co dodat, nenapsala bych to lepe.. Chudak pejsek..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: willik
Datum: 10.04.15 11:32

I kdyz nejsem pejskar a vetsinu tech "pejskaru ze sidlist" opravdu nemusim, nelze jen souhlasit. Krasne napsano.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: junek
Datum: 25.04.15 23:43

hezky napsaný...svůj domeček si stavím na vesničce...až bude hotový, přijedu si pro Tebe )

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sasakrsko
Datum: 30.04.15 21:31

Pes není hračka !

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ben®
Datum: 09.04.15 21:25
avatar

Dobrý den, neděláte si z nás legraci? Pořídil jste si živého tvora a nikdo Vám neřekl, že bude vyžadovat péči a výchovu? Nenapadlo Vás, že pejsek prostě štěká? Máte ještě mladého psa, který si chce hrát, blbne a ničí, štěká a je veselý nebo hlídá i hlásí či je smutný ze samoty. Proč jste si ho vůbec chtěl pořídit, když o psech nic nevíte? Zdravím!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 09.04.15 21:31
avatar

Zlaťáka do paneláku..když je doma sám...odnaučit štěkat?

To je hodně špatný nápad. Je mi ho líto a Vy se snažte,aby byl pejsek spokojený*bzum*

Na mou duši,to není andulka v kleci*hej*

Nebo mu co nejdřív najděte domov,kde se mu budou věnovat a mít ho rádi,je to zodpovědnost..no comment...

doplněno 09.04.15 21:39:

...kdybyste nevěděli co s ním,postarám se o něj.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 09.04.15 22:31

kdybych napsal upřímně co si myslím tak mne admin zablokuje se zpětnou platností...Zažil jsem podobné co jim pes vše ničil a štěkal,protože byl neustále sám a skončil přivázaný v lese.Zlatý retrívr je aktivní plemeno,které má přebytek energie,zejména štěně a vy ho necháváte dřepět samotného doma...Doufám,že už brzy se zakousne do Vás a třeba Vám dojde konečně,že ho trápíte.Buď se mu věnujte nebo ho někomu věnujte,jinak se zblázní on z Vás a Vy potom z něj.

Ohodnoceno: 3x
 
Od: dalkon
Datum: 10.04.15 08:55

Je mi ho také moc líto, nějak jsme to nedomysleli, chodíme do práce, je doma sám cca 9hodin. Myslíte, že se po roce zklidní?

Máme rádi pejsky, jen ten potřebný čas tady chybí, bude šťastný v paneláku třeba později? Zvykne si?

Děkuji nezlobte se všichni

Datum: 10.04.15 09:03
avatar

To nelze říct,zkuste se poptat u někoho komu důvěřujete,aby vám ho dopoledne pořádně vyvenčil.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.04.15 09:06
avatar

Jestli budete pokracovat jak pisete, tak pes si nezvykne a bude nestastnej. Mela jsem pitbula15 let, mel obrovsky dobracky srdce..Neporidili jsme si ho, ale dostal se ke me jako opustene nikym nechtene stenatko a museli jsme se rozhodnout co dal, takze jsme si ho nechali a hlavne se mu porad venovali.Tehdy jsem jeste bydlela doma s puvodni rodinou v panelaku a porad jsme se psem byli venku, z prace litali stridave domu ho vencit.Tak velky pes potrebuje behat, spolecnost atd..Po 15 letech v me naruci s injekci od dr.odesel..Porad jsme se divali ja a on do oci az jeho oci uz mely jiny vyraz.I po letech mi denne chybi..Verim, ze mate pejska radi, ale to nestaci!

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 11.04.15 16:30

Teda Eivlis,Vy jste mě rozplakala,měla jsem čubičku,také od štěńátka,odešla mi,je to už 7 let do psího nebe,protože pejskové peklo nemají. Taky odešla v 15 letech,tay sem s ní byla do posledního vydechnutí,není pomalu den,abych na ni nevzpoměla.Byla to má nejlepší kamarádka,jak někdo moudrý napsal:Když ti zemře milované zvíře,odchází s ním kus tvé duše. Přeji všem zvířátkům milující páníčky,kteří na ně mají čas a dají jim spousty lásky,protože lidé si zvíře vyberou a koupí,ne naopak!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.15 10:00
avatar

Zvykne si..?

Zvykne si na co? Že je 9h denně sám? Že nemá dostatek pohybu? Že si s ním nikdo nehraje? Že pes jeho velikosti a temperamentu je v paneláku, místo na velké zahradě?

To si opravdu nemyslím...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 10.04.15 10:38
avatar

Pes si nezvykne, bude mít zafixované špatné chování stále. To co mu vtisknete nyní, si ponese celý život. To nejlepší v žívotě člověka i jeho přítele, je přece mládí, výchova, sounáležitost ke smečce, ovlivňování a směrování svého psa. To je jako byste chtěli nechat malé dítě - batole samotné doma.

Uděláte nejlépe, kdyby jste ho p. Marečkovi věnoval! Taková nabídka, pomoc, ochota se neodmítá.

Pokud byste chtěli pejska, zamluvte si v útulku dospělého psa, který má dobrou minulost a vyrostl v paneláku, je zvyklý a naučený. Stejně si ale myslím, že 9 hodin pro psa je utrpení a psa bych Vám v této stávající situaci nedoporučila.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.15 11:22
avatar

Je mi to líto,ale včera když dala tu nabídku,jsem nevěděla,že pan domácí si psa nepřeje.Jsme v nájmu v bytě v rod.domě se zahradou,jsem téměř celý den doma,takže bych na něj měla čas,nicméně majitel domu nám to nepovolí*plac*(bydlí pod námi) Mrzí mě to! Snad se najde jiná dušička,která Vám pomůže s pejskem,rozhodně ho nenechte trápit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.15 17:15

A to je přesně ono. Vy čekáte, že on se přizpůsobí, on se zklidní, on si zvykne... Nikde ani slovo o tom, že vy uděláte něco pro to, aby se zklidnil a aby si zvyknul. Tady bych doporučila jen jedno - najděte mu jiného páníčka. Někoho, koho ten pes bude zajímat a kdo se mu bude věnovat. Vy to očividně udělat nechcete...

BTW - mám labradora, takže vím, jak aktivní a hlavně společenští psi to jsou. Ten váš zlaťouch prostě potřebuje pozornost a potřebuje tu energii, kterou má, vybít. Není to na to, aby byl 9 hodin doma a vy jste s ním pak šli na procházku kolem bloku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.15 21:19

neviděl bych to příliš optimisticky,spíš bude hůř...opravdu ho radši věnujte někomu kdo na něj bude mít čas,jinak bude nešťastný pes i Vy

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jaroslaw
Datum: 10.04.15 09:21

Nedávno tu byla otázka, proč jsou lide dnes tak hloupí...

Typický příklad je otázka výše...*bzum*

Ohodnoceno: 2x
 
Od: jumba
Datum: 10.04.15 11:51

Jsem pes, tak štěkám. Až budu hovno, budu smrdět.

Jak už tady někdo psal, najít nového majitele, který si udělá na pejska čas a bude se mu věnovat. Nejlépe se zahradou.

Může se to ještě napravit, ale musí to být někdo, kdo tomu opravdu rozumí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.15 12:43
avatar

Pes trpí buď separační úzkostí, nebo se nudí. Na to musítě přijít Vy, co mu chybí. Zkuste s ním jít na hodinu ven, než půjdete do práce, a pořádně ho unavit (hry, cvičení atd.). Pokud se to dejme tomu po týdnu takového venčení nezlepší, tak je to ta úzkost a budete ho muset učit být o samotě (9 hodin není žádná tragédie, to je tak u většiny pracujících lidí). Pro psa není přirozené být doma sám, většina psů se to musí prostě naučit. Učí se to tak, že psa necháváte postupně doma samotného tzn. nejdřív na 5 minut a když nezlobí, hodně chválíte a odměňujete, pak na 10 minut a tak dále až se dostanete na těch 9 hodin. Chce to trpělivost a čas. Pomáhají žvýkací kosti, míčky, které se dají naplnit pamlsky atd. Ale vždycky platí, že pes, co má zůstat takhle dlouho sám doma, musí být unavený pes. Unavený pes = hodný pes. Takže na ranní venčení okolo bloku paneláku zapomeňte. Musíte mu dát víc.

doplněno 10.04.15 12:48:

PS: ty odsuzující komentáře tady berte s velkou rezervou. Pes nepotřebuje nutně k životu zahradu a barák. To co pes potřebuje je péče a pozornost páníčka takže mu jí laskavě věnujte. Kdžy má dostatek aktivit, tak je potom jedno jestli odpočívá v boudě nebo na gauči a je také jedno, jestli se z nedostatku pozornosti nudí v bytě nebo na dvorku - obojí je špatně.

doplněno 10.04.15 21:12:

Pohanko, za snahu nic nedám:)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.15 14:03
avatar

Tarantel, cokoliv zadavateli poradíte, možná nepadne na úrodnou půdu. Protože kdyby chtěl, tak už si toto všechno zjistil před pořízením štěněte a v průběhu prvních měsíců, nejen zjistil, ale již by se i podle toho choval. Nelze zkonzultovat a ptát se, jak dospělý pes zvládá byt a samotu a jestlipak se to po nějaké době naučí, mávnutím proutku.

Výhoda domku oproti bytu je jasná. Záleží, jakého mám psa, co od něj očekávám. Chci loveckého? Tak ho cvičím, má venku kotec a výběh. Žádný pes nemá být pouze venku a obydlí mu být zapovězeno. I tento venkovní pes má potřebu být spolu se smečkou.

Mám společenského psa a domek? Odcházím do práce, pes odchází se mnou na zahradu, do svého teritoria a ubytování. Pokud se chce vyvenčit, nemusí na nikoho čekat, čmuchá po trávě, vyvaluje se v ní, honí včely, hlídá - štěká své území, atd. Psi si na menším městě a vesnici předávají svého pošťáka, většina majitelů, co jsou doma, tak vědí, kdy jít vybrat schránku.

Člověk přichází z práce a jak má nastaveno, takový mají režim. Já jsem ráda chodila se psem do lesa, na hřbitov /2 hodiny/, do krámu, při té příležitosti nácvik chůze bez vodítka, návštěvy ke kamarádkám a procházky společně s ostatními psy, pro děti do školy, nebo pracovala venku na zahradě a pes se ode mne nehnul, honila jsem ho koštětem, učila povely. Když se šlo ven, tak kdykoliv to šlo, pes s námi. Kino ne samozřejmě.

Doma byl rád a odpočíval, zase s námi.

Proto preferuji, domek se zahrádkou, vzpoměla bych si i jiné aktivity. Nebo přihlásit se na agility.

Pokud rozlišíme výstavní plemeno, zase ten režim je jiný.

Pokud je někdo v bytě stále doma, důchodci, rodiče na mateřské, děti přijdou brzy ze školy, zase se může psu někdo věnovat.

Štěně je aktivní, potřebuje vylítat na volno. Jak to má tazatel, nevíme, Možná stačilo přemýšlet a sáhnout po jiném zvířecím druhu. Podle povahy zvolit kočinku, která je ráda sama, protože jak víme i některé kočky jsou vysoce společenská plemena a dlouhodobá samota je trápí.

Každý člověk je jiný a každé zvíře též, má jiné potřeby, nároky.

I člověčí chování ke psům je u každého jiné. Jeden člověk si se psem neporadí a druhý naváže kontakt a výchovu za pár dní a jsou nejen kamarádi, ale ze psa je i poslušný ochránce.

Výchova psa je práce, v žádném případě pouze zábava a ukrácení dlouhé chvíle, ukázat prestiž.

Nejlepší je, když se v tomto případě stane práce zábavou.

Jenom otázka na zamyšlení. Nezdá se vám, že psů v panelácích a činžácích je strašně moc? A ty chodníky tomu mnohdy odpovídají.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.15 21:23

tady nejde ani tak o ten barák a zahradu,ale o to mít čas a chuť se mu věnovat,já mám sice barák i zahradu,ale máme dva malé smetáčky a ti jsou doma na tom gauči... a jsou to naši macínci,kteří nemají o pozornost a přízeň nouzi.Taháme je sebou jak to jen jde,a když je nejhůř tak je hlídá kočka..nebo oni ji? to fakt nevím

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.15 14:00
avatar

Zadejte "Separační úzkost u psa" a něco si o tomto problému přečtěte. *hej*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.15 15:19
avatar

V našem paneláku jsou tři retrívři, jeden je profesionální záchranář a ti dva domácí mazlíčci. Jelikož jejich páníčkové jim věnují asi dost času, dlouhé procházky, neslyším, že by štěkali (neslyším ani jednoho z těch asi 12ti psů co v našem domě bydlí). Mít psa to není jen dám mu nažrat. Veterinář zde bydlící má dva vlkodavy. A pro ty co říkají, že život psa v bytě je nesnesitelné týrání, nemyslím si to, hůř se má nějaký pejsek co ho v zimě ani nepustí do chalupy, uváží ho na dvoře u boudy nebo zavřou do kotce. Panelákoví psi se mají velmi dobře, nikdo po nich nechce aby hlídali, spát mohou klidně i v posteli, rozumný páníček jde se psem minimálně 3x denně ven, věnuje se mu na cvičáku a při dlouhých procházkách, panelákový pes ví, kde má svého lékaře (ten z vesnice u něj možná za celý život nebyl). O kočkách to platí rovněž.

Dobře vám tak, když neumíte psa vychovat, nemáte na něj čas, němáte si ho pořizovat, není to módní doplněk, je to kamarád a rodinný příslušník. Jistě ještě jde lecos výchovou změnit, udělejte si dostatek času a psa utahejte, pak nebude ničit vybavení bytu z nudy a nebude vyštěkávat u dveří.

Pohanko, u nás jsou chovatelé zvyklí uklízet, uklízelo se ještě když se nemuselo jelikož si na trávě také hrají naše děti. Sedím-li na balkoně a vidím nějakého cizáka co neuklízí , křičím na něj z balkonu, že volám městskou, zatím vždy uklidil. Jsme tu takové semetriky čumící věčně z balkonu dvě.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 10.04.15 15:44
avatar

- to mi připomíná nějaký vtip (nebo co), kde spekulovalo, jak odnaučit krávu žrát !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.05.15 14:13

To je fakt,,kráva ať nežere a psa naučí zpívat. Nebo sebe odnaučit mluvit. Je to jeho projev !Pořiďte si kočku..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.04.15 21:22
avatar

Já když jsem si pořizovala psa, tak jsem o psech nevěděla také vůbec nic. Ale od prvního dne studuju, studuju a studuju a dost mě to baví. Padlo tu hodně názorů, že takový pes patří jedině k baráku a s tím prostě nemůžu souhlasit. Vždyť hodně retrívrů dělá asistenční psy postiženým lidem a žije v bytě. Krátce shrnu co dělají moji psi, když jsou celý den na zahradě (je hezky a jsme tam s nimi), když se jim zrovna nevěnuju. Caddy leží pořád na jednom místě u branky a hlídá, když jde někdo kolem tak štěká a pak si zase lehne. Toť vše. Berta hrabe díry, hrabe díry a zase hrabe díry, občas vyhrabe krtka, toť vše. Pes se ani na zahradě sám nezabaví, není to rozdíl oproti bytu. Může to být sebevětší pozemek a pes se tam sám nevyběhá. Naopak pes žijící v bytě má šanci, že se dostane alespoň někdy "mezi lidi". Takže pro toto bych zadavatele opravdu neodsuzovala. Že si o psech nic nezjistil, to se stane (také jsem si to představovala jako Hurvínek válku). Snad ho tato diskuze k něčemu nasměruje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: venca666
Datum: 25.04.15 19:49

Jak odnaučit psa štěkat... Na to existuje takový obojek a stojí asi 1000kč. ten obojek má v sobě vysokofrekvenční oscilátor, který reaguje na štěkání, tím že obojek vydává velmi vysoký pískavý tón, který člověk neslyší, ale ten pes ho slyší a je to pro něj dost bolestivé když štěká,Protištěkací obojek Petrainer PET853 je vhodný pro všechna plemena od 4 do 50 kilogramů. Protištěkací obojek PET853 zamezuje štěkání pomocí narůstající intenzity zvukových a šokových korekcí, které jsou ovládány mikroprocesorem, rozlišujícím psí štěkání od okolních zvuků. Při prvním zaštěkání zazní pouze krátký varovný tón. Pokud další štěknutí přijde do 30ti vteřin, zazní tón intenzivněji. Při třetím štěknutí již dostane pes slabý impulz, doprovázený varovným tónem. Schéma obsahuje 7 stupňů korekce. První dva jsou pouze varovné tóny. Dalších 5 je postupně narůstající impulz a zvukový signál. Pokud přestane pes štěkat na 30 vteřin, schéma se opakuje. Pro bezpečí psa je obojek nastaven tak, aby po dosažení 7. stupně minutu na štěkání nereagoval. Díky použitému varovného tónu si pes rychle uvědomí, že jeho vlastní štěkání má za následek korekční impulz. Pokud zapomene, že štěkat nesmí, varovný tón mu znovu připomene, že přijde impulz, pokud nepřestane. PET853 má nastavitelnou citlivost, v závislosti na hlasitosti štěkotu. Kolečkem snadno nastavíte vhodnou citlivost pro Vašeho psa.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.04.15 19:55
avatar

Chudák pes.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: venca666
Datum: 25.04.15 20:47

Jinak to nejde... obojek, nebo psa mlátil prutem..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.04.15 20:55
avatar

Ale jde...mlátit prutem pána.

Pes štěká, to je normální, stejně jako třeba ráno kokrhá kohout. Pokud mě to vadí, tak si nepořizuju psa a nebo se nestěhuju na vesnici.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: venca666
Datum: 25.04.15 21:54

Náš pes neštěká když se mu chce nebo nechce, ten štěká když dostane povel... Taky se bojí našeho kocoura... kocour a pes jsou stejně staří... 12 let jim bylo. Když byly malý tak, žrali spolu z jedné misky... Když se jednou kočkovali, tak to malé štěnátko dostalo pořádnou facku přez čumák od kocoura až tekla krev, protože se pokousali...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.05.15 14:15

venca ,,to je týrání pasa,,já bych přelepila pusu ,,i s kopancema elektrickýma.Vám..

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: mp
Datum: 26.04.15 00:20

Kdybych byl komunikativní, tak bych asi založil novou otázku. Co Vás žene pořídit si zvíře do rodiny. Snaha zachovat si určitý status (mám na to). Vypadat dobře na rodiných fotografiích. Prostě dohnat ty, kteří na to mají a dostat se na jejich roveň. Co je správně? Co Vám chybí?

doplněno 26.04.15 00:23:

Ještě jsem zapoměl na funkci ochrany, ale to snad nemá ani cenu komentovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 26.04.15 07:39
avatar

mp, vřelý souhlas. *palec*Cigansky pes, jork, o kterém jsem psala, že ho asi před 14ti dny odebrali z rodiny a někomu uvízl v paměti, ten psík, ne fenka, už je v dobré rodině a jmenuje se Hugo. A má bááááječný život. *ua*Fenečka taky *ua*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: xccal
Datum: 28.04.15 12:25

Pes není stroj na občasné chvilky milostpána,je to živý společenský tvor.Takže jestli nemáte na psa čas a je hodně sám doma tak jste si ho neměl pořizovat a měl jste si koupit jinou hračku,která není živá!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.05.15 13:08

Máme taky psa, německého ovčáka a popravdě bych mu opravdu nepřála to, co si zažívá váš pes. Taky je náš pes ještě mladý, má rok a z vlastní zkušenosti vím, že tak mladí psi potřebují strašně moc pohybu, vyblbnout se, hlavně unavit ! (i když je pravda, že i toho našeho hafana unavit, to je záhul. *smich*) Ale když ho unavíte, uvidíte, že potom si ještě rád lehne a bude chrnět. Ten náš si zaleze do boudy a spí jak netopýr.. ( hlavou dolů- to je jeho oblíbená pozice) :-D. Takže hlavně ho nějak unavte, prosím netrapte ho a najděte si na něj víc času. Ten pes si to zaslouží ! Držím vám i vašemu psovi palce, aby jste si na něj byl schopný najít více času ! Zdravím

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.