Chování psa-majetnické,destruktivní

Od: Datum: 29.11.14 17:37 odpovědí: 20 změna: 01.12.14 22:40

Dobrý večer,moc bych potřebovala Vaší radu.

Máme dva psy jezevčíka Huga (4) a foxteriéra Dicka (5).Měli společný kotec a v něm dvě boudy.Každý měl mít svou, ale Hugo(jezevčík) si vlezl kam se mu zrovna chtělo.Postupem času obě zničil.Pročural je a rozkousal na co se dostal.Nijak zvlášť jsme to neřešili.A to byla asi chyba.Až teď,když jsme jim postavili kotec nový a do něj pořídili novou boudu, nastal problém.Když je zavřeme do kotce, tak Hugo nechce Dicka pustit do boudy.Vrčí na něj a když manžel Dicka zažene, tak se psi porvou.Dick ustoupí a pak je třeba celou noc venku.Je fakt, že nová bouda je jen jedna, ale v tom snad problém není?Nebo myslíte, že jo?Mysleli jsme si, že to bude lepší, když bude jedna pěkná bouda do které si oba zalezou, bude jim teplíčko...Kdybychom dali do kotce ještě jednu boudu tak budeme za chvilku tam, kde jsme byli.Vše označkované, okousané, protože si přeleze do které bude chtít .Jenže tohle může udělat, i když bude bouda jen jedna.Jednu noc v ní Hugo spal (Dick venku) a druhý den byla mokrá a filc na vchodu stržený a rozcupovaný.Já už jsem fakt zoufalá,mám pocit, že je to neřešitelný problém.Nevím si rady.Je mi jasné, že jsme udělali při výchově spoustu chyb, ale nikdy přece není pozdě.A proto se obracím s velkou prosbou na Vás.Co myslíte, je tady řešení? Měl by jste pro nás nějakou radu?

Moc děkuji za odpověď,za Váš názor a radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.11.14 17:41
avatar

Popište prosím denní režim psů, jakémají vyžití mimo kotec. Destruktivní chování je projevem nudy nebo stresu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 18:02

No spíš se přikláním k té nudě.Musí být během dne zavřený.Nemáme dobré sousedy a bojíme se je nechat puštěné, když není nikdo doma.Nudu bych vyřešila hračkou a taky jsou přece dva.Není v kotci sám.Mě spíš trápí jak se chová.Že toho druhého psa nepustí dovnitř.A ten je takový dobrák, vždycky mu ustoupí a to ve všem.Napadlo nás zkusit je do boudy na noc prostě zavřít, aby ho nemohl vyštvat ven a nechat je ať se spolu srovnají .Co myslíte?

Datum: 29.11.14 19:09
avatar

A to jsou celé dny i noci zavření v tom kotci? Lezou si asi dobře na nervy. Druhý pes je chudák a v noci Vám zmrzne jednoho dne. Když je tam spolu zavřete, nejspíš to špatně skončí. Věnujete se jim vůbec? Psi se mezi sebou nemají co rvát, spory musí řešit jejich páníček. Rozhodně je nenechte, aby si to spolu řešili sami. Já bych kotec rozdělila na dva pro jistotu. No a stále jste nepopsala jejich režim. Pokud jsou fakt jen v tom kotci neustále, tak je ničení boudy fakt neodnaučíte a dejte psy někomu, kdo se o ně bude starat. To by bylo týrání zvířat.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 29.11.14 18:40
avatar

Jezevec je velký šéf. Značkoval si, brání si. Fox není dominantní, je to chudák. Navíc, nemá únik, nemá kam zalézt. Šílené!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 29.11.14 18:46

No právě.Sice má na zimu nechanou delší srst, ale já to nemůžu vidět.Sedí tam schoulený...

Já fakt nevím, co vymyslet.

Datum: 29.11.14 19:20
avatar

Trochu Vám Dik přerostl přes hlavu . Typický příklad psa , který převzal vedení nad smečkou . Myslím tím celou smečkou . včetně té lidské části.Vám se sice může zdát , že vás poslouchá , ale nejspíš jen , kyž on chce.Svým chování vám říká , že je to všechno jeho , a bude si dělat co chce . Tím , že jste to neřešili a neodkázali ho pozice , že ta bouda je Vaše a všechno je vaše a že to smí s vaším svolením používat :) , jste ho jen podpořili v jeho vlastnickém myšlení . Jsou to už dospělí psi, ale dálo by s s tím ještě něco dělat . Ale chce to dost vašeho času , každodení cvičení a hodně pohybu mimo kotec. Máte pravdu , druhá bouda v této situaci by bala opět jen Dika . Vy ho musíte přesvědčit , že Vy rozhoduje o všem. Ale jak říkám , chce to hodně vašeho času . Pokud jste ochotní psům věnovat alespoň 1,5 - až 2 hod denně , tak určitě vymyslíme postup jak na něj.

doplněno 29.11.14 19:36:

Nudu nevyřešíte hračkou a ani tím , že jsou dva . Dik už si zábavu našel , terorizuje Huga . Je mi Huga upřímně líto .

Pokud to nezvládnete výchovou a výcvikem , bylo by lépe , kdyby měli v kotci přepážku , kterou by ste mohli zavírat a otvírat podle potřeby.

doplněno 29.11.14 21:03:

no vidíte , a já si říkala co to je za jozefčíka , který se dobrovolně podřídí.

Vzhedem , k tomu , že už je zima a je třeba řešit problém s bydlením bych začala přepážkou v kotci a druhou boudou do které nebude mít HUGO nikdy přístup.

Psy bych brala na procházku samostatně . Nevím , jak jste na tom s výcvikem , ale u Huga bych přitvrdila ve výcviku poslušnosti s důrazem na důslednost. Aby pochopil , že když po něm něco chcete , tak to musí udělat ( metoda hodně cukru a trochu biče ) a procházku zakončila hrou ( třeba na honěnou , na schovku , ) Jde o to , aby pochopil , že nevelí on , ale vy a že je pro něj výhodnější poslechnout . A samostatně proto , aby Dik nenabyl dojmu , že si může na Huga dovolovat, to by se pak mohli poprat.

U Dika bych naopak volila více formu hry a to může jít na procházku i někdo z rodiny.. Uvidíte , že až se vrátíte z procházka , tak bude radosti , jako by se týden neviděli :). Takhe bych začala , ale nedá se odhadnout ,, ža jak dlouho tvrdohlavému jezevčíkovi dojde, že už nešéfuje.

doplněno 29.11.14 22:19:

Dobře Gabčo , tak Vám zatím budeme držet pakce ...

Ohodnoceno: 5x
 
Datum: 29.11.14 20:07

Děkuju za Vaši odpověď.Máte pravdu a já to dnes už také vím.Chci z nich mít radost a tak jsem ochotná a troufám si říct, že ne jen já, ale i ostatní z rodiny s tím něco udělat.Jestli víte jak na něj,ráda si nechám poradit.

Nezlobte se, ale popletla jste si jména psů.Hugo-jezevčík to je ten mrňavej terorista.

Datum: 29.11.14 21:48

Dobře,líbí se mi co píšete.Budu se snažit udělat maximum.

Napíšu jak jsme na tom.

Moc děkuji

Od: isteron
Datum: 29.11.14 20:12

Nepomohlo by rozdeliť koterec na 2 časti, rozhradiť pletivom, aby sa nedostali k sebe. A každý by mal svoju búdu, hračky a misku?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.11.14 20:19

V kotci jsou spolu v pohodě i venku,hrajou si, hrabou mi v kytkách, honí se, prostě pohoda.Jen do společné boudy nechce Hugo pustit Dika.A co teď s tím?To řeším.

Datum: 29.11.14 20:13
avatar

Jak prosté. Ani v útulku nenechají psy u sebe, když se nesnesou. Prostě je rozdělí. Oddělte je, aby měl každý svoje teritorium, svoji boudu, svoji misku, svůj bezpečný úkryt. Po příchodu domů je vezměte na procházku a s každým pracujte, vyběhejte se s nimi.

Jinak Dejavu Vám napíše jistě velmi dobrou,odbornou radu.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 29.11.14 21:11
avatar

Někteří psi prostě vyžadují na spaní svůj klid, svůj pelech. Ne každý pes dokáže spát s jinými na hromádce. I v bytě by měl mít každý pes svůj pelíšek, s boudou je to stejné.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.11.14 07:29
avatar

Tarantel, já se dopředu omlouvám, ale neberte to, co vám teď napíšu jako snahu o shazování toho, co píšete. Prosím, snažte se pochopit! *hej* Pes je smečkové zvíře a má v genech zapsáno, že aby přežil, musí smečku vést jedinec, který je silný a chytrý tak, že přežijí všichni, celá smečka. Musí to být vůdce, šéf, který nedovolí, aby jedinec ohrozil bezpečí. Musí být natolik silný, že donutí všechny poslouchat. Když toto není, necítí se v bezpečí, je přecitlivělý, arogantní a končí to tím, že se snaží zodpovědnost za smečku převzít na sebe. Začne to tím, že začne značkovat, napadat slabší jedince. Buduje si pozici. Když mu tohle člověk nedovolí a dokáže mu, že je natolik silný, že se pes na něho může spolehnout, zklidní se. Jen je potřeba pohlídat, aby silnější, dominantní jedinec si nepletl laskavost se slabosí a ihned celý kolotoč začne znovu. *hej* Dám vám tady odkaz http://www.poradte.cz/zvirata…jak-na-agresi-ze-strachu.html Až se dopracujete ke konci, všimněte si, co Dorku nejvíce zklidnilo. To, že jsem začala cvičit cviky poslušnosti, to že musela poslouchat. To, že věděla, že je se mnou, se silným šéfem, v bezpečí. Tak to psi mají, tak to je. Aby pes byl klidný, spokojený, musí vědět, kde je jeho místo a co smí. To, že omlouváte psíka, značkujícího na návštěvě, to že hledáte vysvětlení, že chce spát sám a ne na hromadě, to je pohled laskavého člověka = slabého člověka, který není zárukou přežití. Polidšťování, které je pro psa na škodu. ;) Je vidět, že hodně přemýšlíte, zkuste se zamyslet nad tím, co vám píši.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 30.11.14 12:54
avatar

Tohle všechno já přeci vůbec nevyvracím:) Akorát mám pocit, že se na "dominanci" a pokus o převzetí vedení smečky svádí většina problémů se psy. Ne vždycky to tak je, na to ale zadavatelé dávají strašně málo informací. Proti cvičení poslušnosti vůbec nic nemám, sama se psy cvičím každý den a baví je to. Myslela jsem si, že je to pro majitele psa tak nějak samozřejmost, že s ním cvičí aby poslouchal. Proto mě vůbec nenapadlo toto radit a hledala jsem příčiny jinde.

doplněno 30.11.14 12:56:

imho si opravdu nemyslím, že cvičením se dá docílit toho, aby psi spali v jedné boudě, pokud nechtějí. Podle mě by měl mít každý svou. Cvičením se dá určitě předejít destrukci boudy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: janek*
Datum: 30.11.14 17:19

No nevím s tím odnaučováním, naši měli na jezevčíky chovnou stanici a jezevčík co se dal k něčemu přesvědčit byl poměrně vzácný, to plemeno je notně paličaté.

Napadlo mne, pokud se nezadaří dovychovat, a oddělit jim prostor nemůžete - co kastrace? Pokud toho jezevčíka neplánujete uchovnit, mohlo by to pomoci, prý se tím pes zklidní. Snad to tu někdo rozvede, osobně s tím u psa zatím nemám zkušenost, ale máme dva kastrované venkovní kocoury a tam je rozdíl proti nekastrovaným evidentní - neperou se, neznačkují, netoulají se, a jen by se mazlili.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.11.14 19:28

Dobrý večer, obávám se, že jsem našeho Huga popsala v černých barvách.Nemáme s ním problém v tom, že by byl divoký,vzteklý nebo snad zlý.On je jinak v pohodě.I když přijde někdo na návštěvu i na malé děti je hodný.Jen je problém v tom, že nechce pustit Dikouška do společné boudy.Zatím (přes zimu) to budem řešit tak, že Hugo zůstane v té staré jak jsem psala výše.Taky se bojím, že procházkama s ním nic nezmůžu.

 

Datum: 30.11.14 20:19
avatar

Určitě je dobré psům dát více zaměstnání, více cvičit poslušnost, interaktivní hračky, tím můžete odvrátit zničení boudy. Ale přesvědčit je aby spolu spali... no nevím nevím. Jeden můj pes spí s námi, druhý má rád svůj klid a svůj pelíšek a nemá rád vyrušování. Když máte možnost mít obě boudy tak bych to opravdu nelámala přes koleno.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.12.14 07:27
avatar

Napadla mě blbost. Kdo ví, jak by to vypadalo, kdyby čas od času pán crbnul na boudu, označkoval ji. Já vím, je to fakt blbý nápad, ale jak by to asi vypadalo?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.12.14 12:03
avatar

Já nevím, ale to Vás tak popuzuje, že se podle mého názoru má pes nárok v klidu vyspat? Jen proto, že je to pes, který má být podle většiny tak abslutně podřízen, že si v podstatě nemůže ani prdnout aby to náhodou nebyl projev dominance, prostě nemůže v klidu odpočívat? Tak to potom jo... Každý má nárok na soukromí, i ten pes. No a pokud zadavatelka píše, že s výchovou jinak nemá žádné problémy, psi se neperou, nebojují o postavení ve smečce, prostě jde jen o tu boudu, tak proč do toho zase tahat projevy "přerůstání psa přes hlavu", což je rada, která se vyskytuje pomalu i u psí škytavky?

doplněno 03.12.14 17:15:

jakoola: To taky nebyla reakce na Vás:)

doplněno 03.12.14 17:16:

Já jsem řpeci několikrát napsala, že destrukce boudy v pořádku není a měli by se psům více věnovat. Ale připadá mi OK aby měl každý pes svojí boudu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.12.14 22:40
avatar

tarantel -Nepopuzuje mě názor , že pes se má v klidu vyspat . Ale v tomto případě my měli mít stejné právo oba psi !.A pokud si nejsou psi mezi sebou schopni udělat pořádek , tak MUSÍ nastoupit vyšší kalibr - a to páníček .A páníček na domácí půdě něco zmůže až poté , kdy psa zvládne mimo jeho teritorium . Jistě dobře víte , že doma na zahradě poslechne snad každý pes , ale venku , kde je spousta jiných pro něj zajímavých věcí je to horší . Celou dobu se bavíme o destrukci boudy - a to je nudou . O ŽÁDNÉ DOMINANCI TU ŘEČ NEBYLA . Určitě jste z příspěvku tazatelka pochopila , že jde jedná o tzv, dvorkové psíky. Označení ,,přerůstání přes hlavu ,, je na místě .Snad se mýlím , ale některé Vaše odpovědi vyznívají ve smyslu : Pes sežral boudu , nevadí , postavíme novou, hlavně že má soukromí a nemusí se mu věnovat.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.