Kolik stojí utracení psa?

Od: Datum: 26.02.14 06:01 odpovědí: 29 změna: 26.02.14 10:13

Potřebuji poradit, mám psa a už se o něj nechci starat, kolik zhruba stojí injekce u veterináře? Někdo mi říkal, že veterináři neradi utrácejí zdravá zvířata, je to pravda?


avatar
administrátor uzavřel tuto otázku
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 26.02.14 07:27
 

Vlastního psa bych neutratil - má jméno, vlastně před lety jsem nechal utratit mého starého a nemocí trpícího psa (už je to dlouho a stálo to asi 2 stovky). I nějaká slzička se v koutku oka objevila, ale na druhou stranu nemám dobrý pocit ze spravedlivě rozhořčených a všeojímají láskou zasažených lidí. Pejsek, nebo kočička jsou hodni věší ochrany a péče, než vlastní děti a to už nemluvím o rušení sousedů (kteří mají asi taky děti) a ničení jejich zahrad. Kdo chrání zajíce, ptáky a další divokou zvířenu, když se tito domácí predátoři chtějí vyvenčit?

 
Datum: 26.02.14 08:10
 
avatar

Vy nejste člověk, ale příšera! *bum* Ihned psa odveďte do útulku, ale HLAVNĚ ho nenechávejte utratit! Je to proti zákonům! Zdravý pes a ani jné zvíře se nikdy nesmí utrácet! *bzum* Veterinář Vám ho stejně nedá utratit, ale pošle Vás... vy dobře víte kde :( Můj bože, chce se mi z toho brečet *plac* Chudinka pejsáneček! :(

 
Od: xixi*
Datum: 26.02.14 08:17
 

Jsem se musel jít uklidnit, abych byl schopen odpovědět. Pokud to není provokace, tak nevím co si o vás jako člověku myslet.

Veterinář, který má všech pět pohromadě, nikdy neutratí zdravého psa. Pokud se o psa nechcete starat, najděte mu nového majitele, nebo ho odveďte do útulku. Jednou jste si psa pořídil tak je vaše povinnost se o něj postarat. Dál si nebudu třepit hubu, stejně by to nemělo cenu.

 
Od: autorkadotazu
Datum: 26.02.14 08:20
 

Slušně jsem se zeptala, proto nechápu, proč takové moralizování a odsudky. Je to můj pes, tak je snad moje věc, co s ním udělám. Nevím, jakým právem mě soudíte!

O útulku jsem uvažovala, ale rozhodla jsem se, že ne - prý tam nejsou dobré podmínky a i kdyby si ho někdo vzal, nemůžu mít jistotu, že ho třeba nebudou týrat atd. Injekce je rozhodně humánnější.

Datum: 26.02.14 08:43
 
avatar

Ale zabít psa kvůli toho, že se o něj nechcete starat je dost kruté. *bzum* Proč to vlastně chcete dělat? A proč se o něj už nechcete starat? Veterinář Vám ho stejně neutratí, v ČR je utrácení zdravých zvířat zakázáno! Když by byl nemocný, tak to chápu, ale zdravé zvíře bych nikdy nezabila, natož psa. :(

 
Od: autorkadotazu
Datum: 26.02.14 08:56
 

Prostě jsem si ho pořídila moc ukvapeně, moc jsem o tom nepřemýšlela, a teprve potom mi došlo, co je s ním práce. Potřebuju v životě hodně svobody a ten pes mě prostě omezuje. Když si navíc představím, že mi bude viset na krku ještě nějakých deset let, no hrůza. Taky ráda cestuju a se psem je to hrozně komplikované. A navíc stojí dost peněz.

Nelíbí se mi, že tady lidi moralizují, místo aby mi slušně odpověděli na můj původní dotaz. Je to přece můj pes, tak nevím, co je komu s prominutím do toho, co s ním udělám. To je jenom moje věc.

Datum: 26.02.14 09:11
 
avatar

Abych Vám řekla pravdu, tak na Váš dotaz určitě nejde slušně odpovědět.

A co jste asi čekala? Že si pes sám nasype misku granulí, pujde se sám vyvenčit a zajde k vetovi na očkování? Pokud budete chtít nějaké další zvíře, tak si určitě už žádné nepořizujte, ani rybičku nebo křečka. Já mám doma kočku (dokonce dvě, ale já mám svoji jednu) a s ní je taky hodně práce, ale baví mě. Nikdy by mě nenapadlo, že jak mě omrzí, tak ji zabiju a konec. *bzum*

 
Od: xixi*
Datum: 26.02.14 08:58
 

prý tam nejsou dobré podmínky - zajděte se tam podívat, je útulek a "útulek", rozhodně nejsou všechny špatné

injekce vám přijde humánnější? to mi hlava nebere

 
Od: autorkadotazu
Datum: 26.02.14 09:07
 

Proč ne? Když ho veterinář uspí, budu mít jistotu, že už mu je dobře a že ho nikdo nebude trápit. V útulku ani u cizích lidí tuhle jistotu nikdy mít nebudu.

Datum: 26.02.14 09:14
 
avatar

Ale zase by si mohl užít trochu života, ne? *bzum* To je něco, jako byste se musela starat o dítě, ale za chvíli Vás omrzí a pak je dáte utratit? A k tomu, pes už není věc, a nemůžete si s ním dělat co chcete. ;)

 
Od: autorkadotazu
Datum: 26.02.14 09:26
 

To není pravda, podle zákona pes JE věc. Je to můj majetek a proto mi nikdo nemůže kecat do toho, co s ním udělám.

Od: ivik®
Datum: 26.02.14 09:30
 
avatar

Pes věc není.Než ho necháte utratit, podívejte se mu do očí a ten pohled si zapamatujte na celý život, ať si to pěkně užijete!Vás měla nechat matka utratit.To nemůžete toho psa dát někomu, kdo se o něho bude zodpovědně starat?Přeju Vám, aby se Vám všechno vrátilo.

 
Od: autorkadotazu
Datum: 26.02.14 09:48
 

Už jsem psala, že u cizch lidí nikdy nebudu mít jistotu, že mu neubližují. Prostě bych nedokázala žít s myšlenkou, že třeba někde trpí a je nešťastný. Takhle budu mít jistotu, že se netrápí.

Já vím, že to není ideální řešení, ale žádné lepší prostě není. Mně z toho taky není dvakrát dobře, tak nechápu, proč mi to ještě zhoršujete tím, že mě soudíte a snažíte se mě psychicky vydírat :(

Od: ma*
Datum: 26.02.14 09:35
 

http://www.ceskatelevize.cz/c…ansky-zakonik-zvire-neni-vec/

ani podle občanského zákoníku - pokud nedokážete rozlišit něco živého od věci.

 
Datum: 26.02.14 09:36
 
avatar

Přečtěte si :( http://www.ceskatelevize.cz/c…ansky-zakonik-zvire-neni-vec/

doplněno 26.02.14 09:37:

Promiňte, odkaz měl být pro zakladatelku. :(

 
Od: autorkadotazu
Datum: 26.02.14 09:57
 

Hmm, musím říct, že máte pravdu. Ale je to teda pěkně blbý zákon! Pes je přece můj, tak by to měla být taky moje věc, co s ním udělám! Nikomu jinému do toho nic není! Nechápu, proč se nějací moralisti pořád snaží vnucovat ostatním svoje názory!

Od: autorkadotazu
Datum: 26.02.14 08:44
 

O útulku jsem uvažovala, ale rozhodla jsem se, že ne - prý tam nejsou dobré podmínky a i kdyby si ho někdo vzal, nemůžu mít jistotu, že ho třeba nebudou týrat atd. Injekce je rozhodně humánnější.
Musím říct, že nechápu to moralizování tady. Je to snad můj pes, tak je to moje věc, co s ním udělám.

Datum: 26.02.14 09:43
 
avatar

Toto tady nevyřešíte - jak vidíte, místo rady dostáváte jen nelogické odsuzování. Máte pravdu v tom, že život v útulku je pro psa stresující - je to takové nedobrovolné vězení. A k tomu ještě pro společnost velmi drahé vězení - četl jsem, že jeden pes v útulku znamená na nákladech zhruba 60 tisíc korun ročně z obecního rozpočtu. Proto je dnes útulků tolik - je to skvělý byznys. Dřív útulky nebyly - toulavé a nebezpečné psy stříleli myslivci rovnou, nebo mohli být psi utraceni. Musíte si obvolat veterináře a poptat se. Je na veterináři, jakou službu za jaké peníze Vám poskytne, pokud některý odmítne bezbolestně utratit psa, je to jeho volba, nemá povinnost provést cokoliv.

Osobně mi vadí, když jsou zvířata nelogicky dělena na ta co se nemí zabít a ta co se zabít můžou. Lidé si přestávají uvědomovat, že pes je stále jen zvíře, jako třeba prase, králík, papoušek, špaček, není to člověk a nikdy nebude. Když u nás denně při zabijačkách je zabito třeba 100 prasat, to nikomu nevadí. Přitom prase má k člověku geneticky mnohem blíže než pes - třeba kůže z prasete se používá při popáleninách, experimentuje se s geneticky upravenými orgány prasete pro transplantace. A přesto je naprosto legální střelit prase do hlavy porážecí puškou. To se často nepovede a prase potom dlouhé minuty krutě trpí. Vadí to tady někomu? Nevadí, protože prase je přece ten špinavý hnus z chlíva, že? I když je prase stejně inteligentní jako pes a některá prasata umí hledat třeba drogy. A naproti tomu uspávací injekce pro psa je podle zde diskutujících strašně nehumánní. Doporučuji se zamyslet - nebýt pokrytec, nepoužívat při rozhodování pouze emoce a dvojí metr. Následující prosím nebrat jako návod (u nás je takové jednání trestné), pouze jako ověřitelná fakta: třeba v Číně jsou některé druhy psů běžně chované na maso jako u nás králíci - pečeného psa si tam koupíte skoro všude. A buďte si jistí, že ti psi nebyli před upečením humánně uspáni :)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: ivik®
Datum: 26.02.14 09:46
 
avatar

A tím jste chtěl říct co?

 
Od: ma*
Datum: 26.02.14 09:49
 

Ale zabít zdravého psa, kterého si pořídím jako mazlíčka, pak,když se mi nehodí, tak ho nechám utratit..? CO?
Prase, nebo kráva jako odevzdaný mazlík nikdy nebudou, ani mi nikdy nebudou tak důvěřovat, jako právě pes. Opravdu v tom nevidíte rozdíl?

 
Od: paw®
Datum: 26.02.14 09:55
 

To se mylite. Muzete si poridit treba vietnamske prase a mit ho jako mazlicka. A duverovat vam bude. Nam prase veri, poustime ho, skrabeme, krmime, mluvime na nej...a az prijde jeho doba, tak...

To mate stejne jako s konem. Jeste za valky se prodavala konina jako normalni maso a byla levnejsi nez hovezi. Chovaly se cele stada koni na maso. A dnes?

 
Datum: 26.02.14 10:01
 

Pro místní pokrytce bych ještě doplnil, že za 1. republiky byl pes veden na seznamu jatečních zvířat, ale svět se v ()() obrací a nyní v každém vchodu panelového domu něco štěká a na polních cestách pobíhají desítky čistokrevných miláčků pronásledovaných degenorovanými "chovately".

 
Od: jumba
Datum: 26.02.14 10:04
 

Ano, zvíře zůstane zvířetem. Ale když si nějaké zvíře pořídím, jako společníka, tak bych ho nenechal utratit. Je jako člen rodiny. Kdybych si pořídil mazlíčka prase, tak bych ho nikdy nedokázal sežrat. Prostě by dožil.

 
Od: paw®
Datum: 26.02.14 09:50
 

Stoji to kolem 300. Myslim, ze jesem tolik platil za utraceni posledniho.

Pro ostatni. Podle me je lepsi psa utratit nez ho neukde uvazat u popelnice. Pokud se tak majitel rozhodl (a je jedno z jakeho duvodu), tak je to jen jeho volba. Mohl sem treba napsat, ze pes mu pokousal dite a nikdo z ostatncich sikuteru by ani nemrkl...

 
Od: ma*
Datum: 26.02.14 09:55
 

Jasně, že je lepší mu ukrátit bolest, když už je nemocný, starý, ale ZDRAVÉHO psa? Než nechat uvázat u popelnice, utratit - to Vás lepší možnosti nenapadnou? Pes nikoho nepokousal, tak si nechte spekulace.

 

 

Od: jumba
Datum: 26.02.14 09:52
 

Další zrůda. A ještě se přizná veřejně. Škoda, že se takto nerozhodovala Vaše matka. Zabít nebo šoupnout do děcáku? Co byste chtěla raději? Dostat ještě šanci v jiné rodině nebo zemřít.

Jste sice ženská, ale bez špetky citu. Třeba se jednou budou o Vás takto rozhodovat Vaše děti. Co uděláme s mámou? Už se o ní nechceme starat. Šoupnem ji do domova důchodců nebo eutanázií?

Nechce se mi věřit, že to myslíte vážně. Že nemáte v sobě ani trochu soucitu. Kdyby pejsek dokázal mluvit, viděla byste, jak by prosil o svůj život.Až budete u veterináře, tak se mu podívejte do očí. Ty Vám řeknou všechno.

 
Od: levlef*
Datum: 26.02.14 09:59
 

Mam kamaradku a uz me nebavi, kolik thruba stoji lahvicka jedu?

autorku dotazu bych jen rada upozornila, ze od 1.1.2014 pes ze zakona neni vec. V utulku by ho mohli trapit, tak ho radsi zabijeme ne? Dejte ho do utulku, u kazdeho cloveka mu bude lip nez u vas. a jak uz tu padlo - neporizujte si ani rybicku. Nebo kdybyste mu pravidlene sypala do jidla jed na krysy, usetrite - pojde sam a nemusite platit veterinari. nebo co treba omylem umistena naslapna mina na zahrade?...

jinak za me konec diskuze, slecna evidentne trolluje a tesi se na to jak tu vsechny vytoci...

 
Od: autorkadotazu
Datum: 26.02.14 10:07
 

Divím se, co tady všichni naděláte kvůli jednomu psu. Moc by mě zajímalo, kolik opuštěných a zatoulaných psů jste si vzali k sobě domů, když jste takoví moralisti.

avatar
Upozornění od sys hejkal 19. 04. 2014 04:52:45
Datum: 26.02.14 10:13
 
Naštěstí na toto upravuje zákon o ochraně zvířat proti týrání.
Povoluje pouze bezbolestné usmrcení
zvířete pro slabost, nevyléčitelnou
nemoc, těžké poranění,
genetickou nebo vrozenou vadu,
celkové vyčerpání nebo stáří
zvířete, jsou-li pro další přežívání
spojeny s trvalým utrpením.
Bezbolestné usmrcení z rozmaru majitele nikde nevidím. Proto otázka ztrácí smysl. Nelze určit cenu protizákonného zákroku... M
 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.