Nejste přihlášen/a.
Přeji hezký den všem,
na chatě "máme" polodivokou kočku. Žije volně, v podstatě nikomu nepatří, ale přijde a čeká, že dostane něco k žrádlu. Takhle volně žije již několik let. Cca před 14 dny se objevila s lysinou na krku, respektive zezadu na vazu, Vytrhané chlupy a strupy. Nejdříve jsem si myslel, že se někde porvala nebo, že ji chytil pes, ale teď mě napadlo, jestli by se nemohlo jednat o nějakou kožní nemoc. Podařilo se mi ji vyfotit a zajímá mě, zda někdo neví jestli je to zranění způsobené jiným zvířetem nebo jestli se jedná o nějakou nemoc. Rady typu abych ji vzal a odvezl k veterináři jsou v podstatě k ničemu, protože je velmi těžko polapitelná a já nemám chuť být celý podrápaný.
Dík Honza
Dobrý den, nejsem odborník, ale řekl bych, že to nemoc není. Bude to zranění, které bylo asi jen menší, ale při hojení svědilo a kočka se pořád drbala, až si udělala tu větší lysinu. Mohlo se to stát různě, ale asi se poprala s jinou kočkou (pes většinou nemá šanci kočku chytit). To zranění se asi hojí, tak uvidíte, jaký bude vývoj. Stejně nemůžete nic dělat. A pokud by to byla choroba, tak stejně na ní nesaháte.
Hlavně, aby se ta lysina nezvětšovala, protože bude špatně zarůstat. Zdravím!
doplněno 17.06.13 11:14:Fakt je, že ten obojek, jako tvůrce zranění, mne také přišel jako možný. Záleží, kde k němu několik let volně žijící a polodivoká kočka přišla a hlavně, jak ho má dlouho. Vím, že kočky si kupují "viskas", ale jak často si kupují obojky, tak o tom reklama mlčí. Bylo by dobré, aby si tazatel uvědomil, zda tento obojek měla ta kočka vždy, resp. od kdy.
doplněno 17.06.13 17:17:Když se dívám na tu fotku, tak bych neřekl, že by ten obojek byl nějak těsný. Ovšem, kdyby se ho nějak podařilo sundat, tak to té kočce prospěje a urychlí to hojení rány. Takto ji to musí při pohybu bolet.