Nejste přihlášen/a.
2x
No na větší akvárko se chystám delší dobu,
filtr(aquael -250 l/h)
- čistím asi 1x týdně-většinou,jak vidím,že už nejdou bublinky.Při tom setřu řasy,a jenou za měsíc odsaju trochu nečistot ze dna a pak doleju 2 dny odstátou vodou-3-5 litrů.Topný těleso nemám,ráno rozsvítím a večer zasínám-ale jsem na 24-26stupních.šneky jsem včera zkusila vybrat a postupně je zkusím likvidovat.
Jsem fakt amatérka-před 35 rokama rybičkám stačila voda ze studny a obyč.žárovka:o))Jenže mě přijde obyvák bez rybiček prázdnej-tak to furt zkouším.Můžeš mě poradit,jaký rybky zkusit,který druh.A taky kolik jich můžu mít v tom akvárku-výpočty jsem někde viděla,ale pak tam byl výpočet ještě s filtrem a to už bylo na mě moc:o))
Tak zatím díky za odpověď!
Ahoj, filtr je zbytečně moc předimenzovaný, při 40 litrech použij prosím vzduchovací motůrek s vnitřním filtrem (taková ta zahnutá trubice, jak se na ní nasune ta buď bílá, nebo a ta je lepší taková ta modrá filtrační hnota - bio akvacit - modrý molitan ) aby fitr dobře fungoval, tak musí být ,,zajetý,, to znamená, že se v každé komůrce filtrační hmoty musí usídlit bakterie, která nám odbourává - rozkládá dusitany a dusičnany, bakterie se vyvinou až tak po 14, ale spíš po 30 dnech. udivuje mne, že filtr pereš 1 x týdně, ne ne ne... jak ten filtr čistíš? odsaj akvarijní vodu 5 litrů a v té vodě mačkej filtr jednotlivě prsty, různě ho stlačuj a poté nech nasávat, pak ho vrať do akvária, žádné saponáty, či prací prášky! Vyměnuj 1 x 14dnů nejméně 1/3 vody u tebe to dělá alespoň 10 litrů - vidíš, to je ta voda potřebná k vyprání filtru a odsání nečistot, jo a bývá dobrým zvykem, že se fitr při krmení vypíná, aby nenasál krmení, bohužel netuším jaký máš filtr přesně, filtrů značky aquael je moc. Na 40 litrů akvárium bych doporučil ryby čichavce, a můžeš si vybrat - zlatý, modrý, perleťový, zakrslý, medový. nejhezčí jsou čichavci zakrslý a perleťový, latinsky Colisa lalia, Trichogaster leeri.