Nejste přihlášen/a.
Čau, naše domácí kočka (norsko/sibiřská, 11 měsíců) vylezla dnes střešním oknem. Dlouhou dobu jsme ji naháněli dokud jsem ji nenalákal na provázek, aby slezla po střeše k terase, odkud jsem ji odchytl. Je zvyklá na domácnost a byla vychovávaná u soukromé chovatelky pouze v domácnosti.
Kvůli takovýmto vedrům musíme mít všechny střešní okna otevřená, a ohlídat přitom všem kočku je nezvladatelné.
1) Když ji dám vykastrovat a "dovolím" jí takto se procházet po střeše (nejen našeho - pravděpodobně by přešla i na jiné řadové domky) - vrátí se mi?
NEBO
2) Dá se ji nějak odnaučit nebo jí zabránit, aby z oken vylézala?
Kamaradka takhle prisla ke kocce, prisla k ni stresnim oknem. Jediny zpusob, jak kocce zabrnit, aby z okna vylezala, je okno nejakym zbusobem zasitovat.
Jsem chovatel amatér, takže všechno co napíšu nemusí být pravda.
Mám několik koček a pouze jedna je domací mazel. Je teda vykastrovaná a funguje přesně obráceně než vaše kočka.
Večer a v noci je venku a loví a toulá se. Ráno přijde, vyleze na střechu a škrábe na sklo střešního okna, abych ji pustil dovnitř. Až otevřu tak se natáhne do postele a tam prospí celé dopoledne. Po poledni se probudí a musím ji vypustit zase ven. A takto pořád dokola.
V zimě když byly ty velké mrazy, tak se v noci netoulala a přišla se vyspat jakmile jsem večer rozsvítil světlo.
Pokud je u Vás kočka už déle a je na vás zvyklá, tak se vrátí. Problém je, že není zvyklá na nástrahy, které jsou venku. Před psem se snad ještě schová, ale bezohlední a splašení řidiči automobilů ji mohou přejet. Pokud nemá strach z vozidel, tak je riskantní nechat ji běhat venku.
Kočka se vrátí pokud se jí někdo věnuje (mazlí se s ní) a pokud dostává krmení a mléko.
Jak kočku odnaučit skákat ven střešním oknem nevím.