Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Betta aneb bakteriální rozpad ploutví?

Od: natali* odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,

píši na tuto poradnu s prosbou o pomoc. Před více jak rokem jsem se rozhodla začít s akvaristikou a jak jinak, než s bojovníci. Hodně dlouho jsem studovala než jsem si své akvárium pořídila, a nakonec jsem skončila s 50l akváriem. Akvárium jsem bohatě osázela rostlinami a po dvou měsících, kdy už akvárium bylo slušně zaběhnuté a rostlinkám se dařilo tak, že vylézaly ven z akvária, jsem si bojovnici dovezla domů (přiložila jsem fotografií akva s bojovníci na počátku). Rybka vypadala dobře, prospívala, naučila se i pár triků a celkově vypadala spokojeně. Byla jsem nadšená, jak se všechno dařilo, rostliny prospívaly, rybka rostla.. Nastudovala jsem si mnoho mnoho článků ještě předtím, než jsem se do něčeho vrhla a myslela jsem si, že se nemůže nic špatného stát. Nicméně po nějakém času se akvárium zamořilo řasami a rovnováha byla ta tam. Musela jsem hodně rostlin úplně vyhodit, některé se mi podařilo zachránit, musela jsem nakoupit nové.. chtěla jsem problém s řasy vyřešit, což se mi víceméně povedlo, úprava pH apod. Každopádně asi od této chvíle jsem na bojovnici začala pozorovat potrhané ploutve. Myslela jsem, že se jedná o mechanické poškození a rybce se po nějaké době ploutve zacelí. Bohužel se tak nedělo a ploutve byly čím dál horší, dokonce ji nateklo a zrudlo jedno oko. Propadla jsem panice, rychle jsem šla studovat, co a jak, jestli půjde rybku ještě zachránit. Koupila jsem si přípravek Sera Omnipur a začala jsem s léčbou, v domnění, že rybka trpí bakteriálním rozpadem ploutví. Týden jsem rybku léčila, následovně jsem vodu měnila jako vždy každý týden až do úplného vymizení přípravku. Myslela jsem, že už bude klid a rozpad přestane, ale dneska jsem si všimla, že situace je opět vážná. Oko má tak velké, jako ještě neměla a ploutve čím dál horší. Jinak je velmi aktivní, žravá a vždy když přijdu k akvárium vděčné připlave. Bohužel se cí