Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, rozhodla jsem se pro chov slepic, nemám s tím vůbec žádné zkušenosti, jsem uplný nováček. Koupila jsem 3 slepice "modré" od Rokup. Prodej z auta, měly by být 14. - 22. týdnů staré (podle letáku). Nevyznám se v tom, vypadají uplně dospělé, pěkně opeřené. Jenže vůbec nežerou. Koupila jsem s nimi i krmnou směs (sypká). Taky jsem jim dávala zbytky z kuchyně, ale těch se vůbec nedotkly, směs trošku asi zobou, ale vůbec to nemizí. Přijde mi, že ani voda neubývá (mají v napaječce a i v misce). Mám je 4 dny a dnes ráno jsem našla jednu mrtvou. Jsem už uplně hotová, nevim co dělat. Možná je jim zima? V noci je pod nulou a mají nezateplený kurník, jen ze dřeva... Přes den jsem je dávala ven do výběhu, byla to chyba? Já fakt nevim.
Nové slepice se musí přinutit, ukázat jim co zobat, násilím namočit zobák do vody hned první den, jinak zemřou žízní. Jsou zvyklé na automatické napáječky, hladina vody jim nic neříká, vidí ji poprvé v životě.
1. Nekupujde slepice z auta.
2. V nových podmínklách je normální, že několik dní nežerou, je to pro ně změna, jsou vystresované takže i ten úhyn může nastat. Ale po týdnu už vám běží naproti, když nesete žrádlo.
3. Tři (teď už dvě) slepice je poměrně málo, doporučoval bych minimálně 5 a ideálně k nim jednoho kohouta. Oni se učí i jedna od druhé, já používám samoobslužné šlapací krmítko a je docela legrace pozorovat, jak zezačátku to umí otevřít 1-2 slepice a ostatní čekají, až jim to otevřou. To samé je i s miskou, chvíli trvá, než zjistí, že teď mají žrádlo v téhle misce.
Všechno ukázat, zkusit, dát zobák do vody i do žrádla. To jste udělala a je to lepší. V drůbežárně měli krmičky a napáječky a chvíli jim trvá, než se přeorientují na jiný způsob stravování.