Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pes se bojí ven kvůli petardám

Od: aja1946® odpovědí: 32 změna:
avatar aja1946

Je teprve 27.12. a u nás na sídiitři se střílí o stošest. Už předem mě jímá hrůza ze Silvestra. Doma to ještě jde. Ale teď jsme vyšli ven, ovšem před barákem pejsek uslyšel bouchání, šprajcnul se a táhnul mě zpět domů. Za chvíli jsmem šli domů a opakovalo se to. No půjdeme třeba ve 22, , ovšem na Silvestra se bude střílet celý den. Vloni to byla hrůza, od oběda jsem ho nedostala ven, bohužel mám čistotného psa a i když jsem mu nabízela noviny, balkon, nic, prostě to držel, nakonec jsme šli až k ránu, což musí být tolik hodin pro psa muka. Jak to řešíte, kdo máte max. štrašpytla, nemyslím doma, ale dostat ho ven. Spot od r. byl k ničemu, ztráta peněz.


doplněno 31.12.18 18:28:

A dodávám, že nejde jen o psy, dnes ve 2 ráno vzbudily desítky lidu nás na sídlišti silné petardy. To může dělat radost akorát debilovi.

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

30.12.18 14:07
hodnocení

7x
Pes se bojí ven kvůli petardám
pedros
Mám už 3.pejska a s petardami ani Silvestrem problém nikdy nebyl. Pes sleduje reakce svého pána a reaguje podle něj. Takže jsem vždy dělal, jakože o nic nejde, a třeba jsem jim házel aport. Prostě jsem zůstal v klidu. Nejhorší je psa utěšovat, nebo někam zavírat. Pak má pocit, že se děje něco hrozného, před čím ho musí páneček ( panička ) chránit.

Pedros:

Částečně máte pravdu, pes se opravdu chová převážně podle páníčka. Ale i pes má svou povahu, a pokud je bojácný, tak to tak nefunguje.

 

tentato
hodnocení

6x

Myslím, že odpalovat petardy a ohňostroje se smí pouze v určené dny.

Zkusila bych votravovat policii.

A také psát politikům, starostům, odborům životního prostředí, poslancům, zastupující nás lid.

A požadovat, aby se to nesmyslné běsnění zrušilo.

Smrdí to, znečišťuje ovzduší, plaší ptactvo, plaší divou zvěř v lesích, zvířata v ZOO, naše domácí zvířata , někdy i děti.

Je to zcela zbytečné vyhazování peněz a znečišťování planety.

Jako bojoval pan pekař povoláním za zrušení letního nebo zimního času, tak já doufám, že se nastane doba, kdy člověk rozumný od této ,,blbosti,, upustí.

Já nepálím a neodstřeluji již desítky let a jsem tady stále.

Člověk není tak důležitý, aby to o sobě dával vědět. Anebo právě proto to dává světu vědět, že JÁ nicka jsem tady?

Když zakázali nyní v některých městech na památku zemřelých horníků tyto ,,oslavy,, konce roku a nového, tak je vidět, že by také šlo, jenom být trochu uvědomělý a empatický. No člověk rozumný.

Chtěla bych toho moc? Co nechat vypsat referendum?

hodnocení

Možná vás i jiné to překvapí, psala jsem dotaz na naši městskou část a odpověděli, že na území části to není nikde a nikdy zakázhané.

 

hodnocení

6x
avatar bimbam

V odpovědích jsem našla dvě konstatování, že psí psychika je odrazem psychiky jeho pána (od rádců jethro a pedros). Může to být částečně pravda. Ale je z toho cítit odsouzení majitelů, kteří opravdu mají se svými psy v době ohňostrojů a petard problémy. Znám a znala jsem osobně tři psy, kteří takto velice trpěli. Můj, tetin a sousedův. Všichni tři ne zrovna útulkoví, ale s nepěkným životem u dřívějších majitelů. Relativně mladí, zdraví, přátelští. Co s nimi? Utratit? Jiní psi mí, tetini i sousedovi tento problém neměli a nemají. A pokud pes přebírá chování svého nervního majitele, tak co? Utratit majitele i psa? Co když majitel zažil nějakou havárii a velkého hluku se od té doby leká? Mně se prostě ty "rady", že si za psí strach z petard může každý sám, nelíbí. Po osobních zkušenostech ale také nic mimořádného neporadím. Venčit opatrně na vodítku a na silvestrovskou noc neplánovat žádný jiný program než posezení se psem v nejodolehlejší části bytu.

A nejsou to jen psi, kdo při ohňostrojích trpí. Zažila jsem (pracovně) mimořádně hloupý ohňostroj v CHKO, jindy jsem viděla vzlétnout a zmarteně nocí kroužit hejno vyplašených ptáků. Té radosti z nočních světel a hluku prostě nerozumím a rozumět nebudu.

72mona3*
31.12.18 11:06

*palec2*

31.12.18 15:38

*palec*

Oslava války mamánků, kteří k vojně nepřičichnou. Jen si od ťamana nakoupí něco šmejdu, který jim dodá mužnosti ..

 

 

72mona3*
hodnocení

4x

Nemyslím si, že pes kopíruje chovani svého pána. Určitě ne všichni. A i kdyby, nemohou jít přes svou přirozenost. Stejně jako lidé jsou i psi rozdílně citliví, a někteří prostě mají predispozice k tomu být ustrašení. Dalším faktorem je samozřejmě výchova a socializace a také životní zkušenost. My měli sebevědomého veselého kóliáka jen do té doby, než mu můj strejda práskl patronou před čumákem. Od té doby nesnesl žádnou hlasitou ránu a i silnější vítr před bouřkou už u něj spouštěl paniku. A už jsme ho to neodnaučili. *zed*

 

nikdo*
hodnocení

3x

Pokud máte auto, tak ho odvézt někam mimo civilizaci, k lesu. A venčit jen na vodítku. Nikdy nevíte, kdy a čeho se lekne.


doplněno 01.01.19 17:18:

Máme kočičku. Takovou pouliční směsku, 9měsíců. Na chováni je ještě moc divoká, nerada se chová, ale je to bojínek. Na vlak za okny už si jakž takž zvykla, ale hlučných aut, houkaček hasičů, sanitek apod, to zaleze do nejbližšího tmavého kouta. Báli jsme se silvestra. Ale dostal jsem takový nápad, který se osvědčil, a který se možná bude hodit někomu pro příště.

Měl jsem na silvestra na návštěvě kamaráda s kytarou. Dohodli jsme se, že než čučet na TV, necháme ji vypnutou, a budem hrát a zpívat sami. Všiml jsem si, že se kočka nebojí ani dvou kytar najednou, ani našeho hrozného zpěvu.

Tak jsme mezi hraním začali pouštět dost nahlas rádio. Už kolem osmé, jsme to takhle začali praktikovat. Posloucháme doma country, tak volba stanice je jasná. No a to radio, nebo naše hraní, zřejmě přehlušilo většinu ran z dálky. I většinu raket. Těsně před půlnocí si ji dcera vzala do náruče, a ona držela a nechala se chovat a uklidňovat po skoro celou tu půlhodinu toho nejhoršího běsnění. Asi se u dcery cítila nejbezpečněji.
Takže tak, no. Zkuste to, třeba vám to taky pomůže.

Pes se bojí ven kvůli petardám #2

 

ifojejo
hodnocení

3x

tentato >

1) Odpalovat petardy a ohňostroje se může po celý rok, pokud to není např. v rozporu s vyhláškou dané obce.

2) Určitě nikde nejsou zakázané oslavy na počest zemřelých horníků. Někde možná obec změnila svůj program a doporučila lidem, aby zachovali pietu.Určitě ale nejde o zákaz oslav.

3) Znečišťování planety je absolutně zanedbatelné.

3) Ohňostroje jsou staré tisíce let. Nějaká regulace je jistě potřebná, ale zákaz je nesmysl.

 

lilil
hodnocení

2x

Už jste to tu řešila minulý rok, tak si to znovu přečtěte.

hodnocení

to vím, ale předpokládala jsem, že by se mohly najít další rady.

 

72mona3*
hodnocení

2x
U nás v ulici mají fenečku, která je útulačka. Už je jí asi deset, ale strach z petard se zvládat nenaučila. Paní mi říkala, že se snaží venčit během celého dne a doufá, že se trefí do tiché chvilky. Potom jdou až někdy k ránu - třetí čtvrtá hodina. (Nikam odjet nepomáhá, stačí jediný kretén v chatě u lesa.) Ukládají ji do sklepa pod schody.
Potkala jsem je v pátek večer a "holčička" celá vibrovala, protože už odpoledne někdo odpaloval petardy a ona se ještě neuklidnila. M.

Doporučte jí prosím výrobky od Dokonalé lásky, chodím pravidelně na FB na stránku Jezevčíci v nouzi, paní tam vede něco jako útulek, ale doma, a svoje vystresovné pejsky uklidňuje právě preparáty z Dokonalé lásky.

72mona3*

Děkuji, určitě předám dál *palec*

hodnocení

zajímavé, má s tím někdo zkušenosti

 

fram
hodnocení

2x

Normoš. Náš pes byl foxík nebojsa, pouštěl se do praček se psy dvakrát většími než byl sám - ale petardy - to byl hrozný strach. Při první ráně zalezl pod postel do nejzazšího kouta - a nedal se vatáhnout ani heverem.

Rady: Pořádně dlouze vyvenčit odpoledne nebo už dopoledne. Pak na psa mluvit a mluvit, navařit jatýrka... zatáhnou závěsy. Zvěrolékař dá sedativum, ale to jsme nepraktikovali. Strach ze střelné rány je v genech. Také jsme z toho byli na mrtvici, psíčka je líto.

 

alena555
hodnocení

1x

Dobrý večer,

ach jo.Vyvenčete ho hodinu ráno a odpoledne.Večer mu dejte polovinu jídla a nikam už nechodte.Pak znova ráno.

P.S Když budete venku a budou střílet mějte ho na vodítku a kdyby se lekl a t.d. neukazujte paniku a ani ho nehladte jděte dál,jako by to bylo něco normálního.Hlavně neuklidnovat.Při nejhorším nechte ho doma.

 

hodnocení

0x

Moje fenka jezevčíka,kterou mám venku většinou volně,uslyší třeba z dálky nějaké bouchnutí,hned se otočí a maže domů. To nepomáhá vysvětlování, že je lovecký pes, že by měla jít hledat střelenou zvěř, prostě zdrhá domů. Naštěstí bydlíme na konci města, tak je tu většinou klid. Doma se cítí bezpečně, to není problém. Ale na Silvestra půjdeme jen kolem baráku, na chvíli, nebudu ji stresovat. To zvládneme. Jinak bych ji musela nosit.

 

hodnocení

0x

Křesťanské svátky války ..

 

hodnocení

0x
avatar jethro

Zvíře kopíruje emoce svého majitele. Když jste z pyrotechniky nesvá vy, zvíře to samozřejmě vycítí a podle toho se chová.

hodnocení

Nejsem nesvá, když se odpalují ty po půlnoci, pes zaleze a já se dívám z balkonu.

Vyvenčit rychle na vodítku a pokud seopravdu hodně bojí pak je dobré podat léky. od veterináře. Zkušenosti jinak nemám naše jezevčice a bernardýn se nebojí a jsou ochotny se jít na petardy podívat zblízka.

hodnocení

Mí bývalí psi se nebáli. Vloni a předloni to byly vyhozené peníze, co nám dal veterinář, tak holt půjdem ven několikrát, snad se mto ejdnoou podaří. Začneme v 17. Ale pro zajímavost, už teď se tu hází.

 

lee*
hodnocení

0x
Naprosto chapu jak je Vam i psovi. Mame nalezence, ktery je od stenda velmi bazlivy co se tyce ran a takoveho nenadaleho zvuku (neco spadne, bouchne, praskne). U nas v obci jsou dokonce takovi idioti, ze starosta vyhlasil na 18h velky ohnostroj a od 18 do 19 si muze kazdy libovolne strilet jak chce. Jinak jsou rany zakazany, ale nikdo to samozrejme nikdy nerespektuje. Predpokladam tedy, ze to tu bude jak na fronte. Policie nepomuze, nahlasite ohnostroj, nez dojedou je po nem a dokazujte z ci zahrady to slo...
Loni jsme psa nalozili asi v pul 11 do auta a asi do pul 2 jezdili. V aute neni tak vystraseny, nevim proc. A jezdime tedy po nejodlehlejsich koncinach. Pro nas je tedy Silvestr nejhorsi den v roce, vsichni jsme akorat unaveni a ustvani. Ja bych pochopila hezky ohnostroj od pulnoci treba do pul jedne, to bychom prezili, ale tenhle bordel zacina na Mikulase a konci v lednu.

Naši radní už několik let pořádají ohňostroj od 8 do 9 hodin večer, aby se na něj mohly jít podívat i děti, a považuju to za super nápad. Jinak samozřejmě lidi jak pominutí dělají kravál kontinuálně tak do 2 do rána, jako by bylo co slavit a jako by to jinak nešlo než kraválem*zed**ee* Našemu psovi je to naštěstí úplně jedno, ani se nebudí :)

 

hodnocení

0x
avatar inzinyrka

Teď jsem našla:

hobby.instory.cz/...

Šátkování! Kdo neznáte, tak je to perfektní metoda, jak uklidnit pejska, když venku bouchají petardy a ohňostroje. Jen pozor, šátek nesmí být utažen moc pevně a uzel by neměl být přímo na páteři.
HALF WRAP neboli zklidňující bandáž, které se také často říká "šátkování" je velmi účinná pomoc pro zmírnění stresu a strachu zvířete a všichni víme, že koncem roku se jim to může dost hodit.

Nedaří se mi vložit obrázek, zkouším to. Mám ho nakopírovaný vewordu, takže mi nejde normálně vložit, i když ho tu vidím :(.
72mona3*

Ten obrázek je i zde: poradte.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]