Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Syn chce ryby a ja sa v akvaristike nevyznám

Od: ivana* odpovědí: 3 změna:

Ahojte. Prosím Vás, syn chce rybičky a už si ich niekoľko mesiacov odomňa prosíka ibaže ja som v akvaristike úúúplný začiatočník :( Prosím, počítala som si zatiaľ že nieje vhodné guľaté akvárko, tak som zatiaľ rozmýšľala nad akvárkom o veľkosti 80x35x40 a asi okolo 100 L pretože v jednom článku spomínali že čím viac litrov tým menej problémov. Chcela by som či by ste niekto z Vás skúsenejších akvaristov mi nevedeli poradiť či je lepší set alebo nakúpiť po častiach, ak po častiach tak aké značky, filtre, používate a odporúčate a ak set tak takisto niaké kvalitné značky, a proste všetky tieto drobnosti aj ohľadne výberu rybičiek (zatiaľ som uvažovala buď nad gupkami alebo bojovnicami)

Budem rada za všetky odpovede. Ďakujem

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

72mona3*
hodnocení

2x

S technikou vám neporadím, ale zvažte, co za rybičky. Pro začátečníky jsou dobré určitě gupky, ale s betama (bojovnice - betta splendens) bych byla opatrnější. Vždy musíte mít pouze jediného samečka plus dvě a více samiček. Akvárium by mělo být hodně zarostlé a se spoustou úkrytů, aby je sameček neuštval. Potíž ovšem bývá v tom, že některé rybky, prodávané jako samičky, samičky nejsou. Obzvlášť v obchodech typu Pet center. Potom ráno dorazíte k akvariu, a na dně vám leží sameček komplet s otrhanými ploutvičkami.

Spíš bych se zaměřila na některé z mnoha Teter, které se chovají v hejnech a je na ně krásný pohled.

Sety jsou většinou nevyhovující (filtry obsahuji velmi málo filtrační hmoty, osvětlení slabé...), ale najdou se i takové, které jsou OK. Určitě vam tu někdo poradí ;) M.

hodnocení

2x