Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záruka na sekačku

Od: zmatenka® odpovědí: 8 změna:
avatar zmatenka

Na doporučení jsme si koupili novou zahradní sekačku Hecht 549SB. Značka, výkon, kvalita, cena = bezvadný výrobek a velká, dlouhodobá spokojenost - pravil ten, co doporučoval z vlastní zkušenosti. Sekačku dopravce přivezl, zprovoznili jsme ji a opravdu! Dvě hodiny práce vše šlo jako po másle. Při příštím použití sice nastartovala, ale v zápětí ztrácela výkon, až úplně chcípla. Pracovala tedy pouhé dvě hodiny. Odvezli jsme ji do záruční opravny, kde druhý den po prohlídce odborníkem zkonstatovali, že je vadná svíčka, a že si pro ni po opravě můžeme přijet. Zároveň ale upozornili, že budeme muset zaplatit cca 243,-Kč. Nejde mi o ty peníze, ale řekněte, je to normální? Vpříručce k užívání, v kapitole "O záruce na výrobek" se praví: "Záruka se také nevztahuje na opotřebení součástí běžně označovaných jako spotřební materiál (např. provozní náplně, vzduchové a palivové filtry, zapalovací svíčky, ložiska, sstartovací lanka, nože, klínové a ozubené řemeny, kola, bowdeny...) Myslíte si, že po dvouhodinové práci je svíčka natolik opotřebovaná? To si je máme koupit do zásoby a každé dvě hodiny práce je měnit? Zítra si ji jedeme vyzvednout a než se tam začnu dohadovat s personálem, chtěla bych znát názor znalých a nestranných. Prosím...*nevi*

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar jmlc

Svíčka sice je "spotřební věc", ale není možné, aby byla dobrá jen vámi uvedenou tuto dobu... to bych asi pohrozil znaleckým posudkem a zaplacením celé částky právě tím servisem v rámci reklamačního řízení.

Se sekačkou řeším také veselou příhodu - "Služba SERVIS BEZ STAROSTÍ" má totiž znamenat, že servis vám ani po urgencích neodpovídá, nereaguje na maily a nebere telefony. Pouze jedna informace byla od prodejce - pro servis kontaktujte ... no a prodejce dál neřeší, výrobce neraguje a servis na to kašle.

 

hodnocení

1x
avatar promon

Svíčka se za dvě hodiny rozhodně ,,neopotřebí´´ běžně vydrží několik sezón. Spíš to na mě dělá dojem, že se servis ,,potřeboval zahojit´´, svíce do sekačkového motoru stojí od 50 do 80Kč.

oregonobchod.cz/...

 

hodnocení

1x

No, já bych se s nima nehádal ohledně špatné svíčky když ji nemají zahrnutou v záruce ALE hádal bych se ohledně ceny.Vaše sekačka má "kvalitní"motor B&S řady 500 a originál svíce stojí cca 60Kč maxtechnika.cz/...

 

hodnocení

avatar zmatenka

Děkuji všem za podporu, už se vidím, jak se zítra budu v opravně dohadovat. Taky jsem přemýšlela, že si třeba budou účtovat za svíčku normální cenu a ostatní z avizované sumy bude za práci - no to je ale snad také zahrnuto v záruce, ne? Uvidíme jak to dopadne, dám vědět.

majsterjoe*

pokud by se jednalo o opravu mimozáruční, tedy opotřebením věci a byla by účtována cena za díl, muselo by se účtovat i za provedenou práci.

Ve vašem případě se ale o nějaké opotřebení není třeba vůbec bavit.

 

hodnocení

0x

Zákonná záruka se vztahuje na všechny díly stroje. Znění Obchodních podmínek odporuje zákonu (NOZ). Pouze v případě poruchy v záruce se tato nevztahuje na běžné opotřebení některých, např vámi shora uvedených, dílů. Porucha svíčky po dvou hodinách chodu stroje není běžné opotřebení a vztahuje se proto na svíčku záruka.

Jak už tu padlo, asi bude třeba pohrozit (a možná nejen pohrozit) soudním znalcem, Českou obchodní inspekcí a zveřejněním "příkladného vztahu" firmy k zákazníkovi.

 

floro*
hodnocení

0x

Kupovali jste ji v Mountfieldu, že? Tam je toto jednání bohužel normální. Máte si ji koupit u našich normálních prodejců, kteří mají férové jednání. Vadnou svíčku po dvou hodinách práce bych rozhodně hádala a ještě za víc jak dvě stovky. Určitě bych třeba pochopila, že druhý rok na tu svíčku nemusím záruku dostat, ale po týdnu, co máte sekačku doma je to napřes hubu! Dělají si ze zákazníků blbce.

 

hodnocení

avatar zmatenka

Tak je to vyřešeno. Při přebírání opravené sekačky byla vystavena faktura na 234,-Kč. Ohradila jsem se, že přeci za práci nebudeme platit, že by to mělo být v rámci záruky, že materiál ano, ale práci nezaplatím. Paní za pultem znejistěla, vzala do ruky telefon, pak někam odešla a pak vystavila novou fakturu na 120,-Kč s tím, že tedy práci pokryje záruka, ale materiál (svíčku LR15YC super 1314) musíme zaplatit. Dobře tedy ... Doma jsem na internetu zjistila, že i tato cena je neúměrná té, kterou jsme zaplatili, ale co už... Jo, mimochodem, nenakupovali jsme ani v Mountfieldu, ani v jiné kamenné prodejně, ale přímo v HECHT z jejich internetových stránek. Všem ještě jednou děkuji za podporu a za čas.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]