Nejste přihlášen/a.
Dobrý deň,
som začiatočník pestovaveľ ruží a hned mám problém. kúpil som si pekné, zdravé ruže, dobre zabalené s obalom zeminy. Po vysadení do záhrady pekne začali rásť no hned sa objavilo odumieranie listov s vonkajšej strany tak ako je to vidieť na foto. Neviem o čo sa jedná a ako mám postupovať pri ošetrení. Môžete mi skúsenejší poradiť?Dakujem za každú užitočnú radu...
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem. Jedná se o deficitní okrajovou chlorozu či nekrozu listů růže. Má nedostatek draslíku. Kupte specio hnojivo na růže nějaké. A také bych tu chuděru okopal a zalil. Nemluvě o plevelu. V Tescu klidně růže kupte. Dávejte jen pozor jak vypadají. Já tam občas nějakou také koupím, páč mi ji je líto a to jsem růžař.
Můžete upřesnit, co jsou zakoupené pěkné, zdravé, dobře zabalené sazenice. Jsou to na jaře koupené, půl roku kdesi nějak uskladněné sazenice v igelitu, co se prodávají v supermarketech?
To šedivé kolem není náhodou popel?
Že jste koupil nekvalitní sazenice je fakt. Příště na podzim, prostokořené, u zahradníků. Zalévejte ne večer, ale ráno, aby co nejdřív oschly listy. Zalévejte dost, ale určitě ne každý den. Nalijte ke každé třeba půl konve a další zálivku za tři, čtyři dny nebo i za týden podle počasí. Uvidíte jak porostou, když tak se ozvěte. Podívejte se na vršky letorostů, už jsou dost mšice.
V Tescu? Jo jo, to jste koupil u odborníků. Proč nezajít k kvalifikovanému zahradníkovi, nejlépe přímo pěstiteli. Jako by v pneuservisu prodávali fláky masa, či chutné pečivo.
No a za další, co to máte okolo za šedivou zeminu? Není to nějaké hnojivo? Připadá mi to jako připálené povýsadbovém šoku z nadmíry živin.