Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Ruže, choroby ruží

Od: zdenof odpovědí: 10 změna:

Dobrý deň,

som začiatočník pestovaveľ ruží a hned mám problém. kúpil som si pekné, zdravé ruže, dobre zabalené s obalom zeminy. Po vysadení do záhrady pekne začali rásť no hned sa objavilo odumieranie listov s vonkajšej strany tak ako je to vidieť na foto. Neviem o čo sa jedná a ako mám postupovať pri ošetrení. Môžete mi skúsenejší poradiť?Dakujem za každú užitočnú radu...

Ruže, choroby ruží
Ruže, choroby ruží #2

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

rostlin*
hodnocení

4x

Máte štěstí, že jdu zrovna kolem. *smich* Jedná se o deficitní okrajovou chlorozu či nekrozu listů růže. Má nedostatek draslíku. Kupte specio hnojivo na růže nějaké. A také bych tu chuděru okopal a zalil. Nemluvě o plevelu. V Tescu klidně růže kupte. Dávejte jen pozor jak vypadají. Já tam občas nějakou také koupím, páč mi ji je líto a to jsem růžař. *smich*

zdenof
hodnocení

Ďakujem vám za dobrú radu. Krátko, stručne, zrozumiteľne. Ešte dnes kúpim hnojivo a večer prihnojím. Vďaka vám

hodnocení

2x

Můžete upřesnit, co jsou zakoupené pěkné, zdravé, dobře zabalené sazenice. Jsou to na jaře koupené, půl roku kdesi nějak uskladněné sazenice v igelitu, co se prodávají v supermarketech?

doplněno 01.05.18 22:50:

To šedivé kolem není náhodou popel?

doplněno 02.05.18 11:25:

Že jste koupil nekvalitní sazenice je fakt. Příště na podzim, prostokořené, u zahradníků. Zalévejte ne večer, ale ráno, aby co nejdřív oschly listy. Zalévejte dost, ale určitě ne každý den. Nalijte ke každé třeba půl konve a další zálivku za tři, čtyři dny nebo i za týden podle počasí. Uvidíte jak porostou, když tak se ozvěte. Podívejte se na vršky letorostů, už jsou dost mšice.

floro*
hodnocení

2x

V Tescu? Jo jo, to jste koupil u odborníků. Proč nezajít k kvalifikovanému zahradníkovi, nejlépe přímo pěstiteli. Jako by v pneuservisu prodávali fláky masa, či chutné pečivo.