Nejste přihlášen/a.
jsem zahrádkář amatér.... spoustu jsem se toho za léta naučil,ale roubovat stále ne a neee
. Mám připravené tříleté a dvouleté kmínky z mateřského stromu s tím že nejsilnější je asi zhruba 7 mm v průměru. a rád bych narouboval novou třešen protože stará je už opravdu stará a moc velká-byť zdravá. Jak dobře naroubovat kmínek? nikdy se mě to nepovedlo ať jsem to prováděl přesně podle návodů
.
Musíte udržovat roubovací nůž při roubování stále v čistotě. Čepele nože se při roubování nesmíte dotýkat a je dobré čepel během práce stále otírat o čistý hadr.(Dejte si pozor,aby Vám třeba na čepel nože nekápl pot z čela apod..)Podnož musí mít mízu,takže roubovat je vhodné,když třešně kvetou. Rouby se berou v době vegetačního klidu,t.j. v lednu až únoru). Jako rouby použijte jednoleté výhony. Nastříhané rouby nedržte dlouho v holé(teplé dlani),protože je zbytečně ohříváte. Nařezané rouby omotejte do strečové folie,popište a dejte do jara do ledničky. Rouby vyndejte z ledničky až těsně před roubováním. Zrovna tak jako čepele roubovacího nože,tak i řezných ploch na roubech se nesmíte dotykat.Stane-li se Vám to,řízněte roub znovu. Roubujte za kůru. Dejte si pozor,abyste štěpařský vosk nenamáčkl za kůru do roubovaného místa budoucího srůstu.
super díky,upřímně řečeno nikdy jsem takovouhle čistotu určitě nedodržel a to ať s nožem nebo i roubem tak snad třeba se konečně povede
Třešeň se chytne bez problémů když v polovině března uříznete stejně silnou loňskou větvičku jako roub ze starého stromu a naroubujete(kopulací)přiložením stejně seříznutého loňského přírůstku na větev roubované... Budete se divit na 100%ní úspěšnost a stačí nechat 2 očka.Čistota je potřebná, ale s chirurgickou čistotou to nemusíte přehánět...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.