Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Něco jako choroba na Bromélii?

Od: crveno odpovědí: 10 změna:

Dobrý den,

jsem pěstitel pokojových květin začátečník a na Bromélii se mi objevilo toto. Zprvu jsem si myslel, že jde o vodní káme (nemám příštup k dešťové vodě ať se to může zdát jakkoliv zvláštní), tak jsem "toto" jen otřel. Jenže dva - tři dny zpátky to propuklo ve velikém.

Vím, že Bromélie "umírá", když má malé bromélijky. Nicméně se mi toto žloutnití listů a fleky na nich a něco co vypadá jako plísen zdá zvláštní.

Květina je bez zápachu a bílé "toto" se při doteku normálně drolí, jako kdyby to byl jemný vodní kámen. Problém je, že i malé bromélijky, které rostou ve spod začínají měnit barvu.

Prosím může mi někdo poradit, o co se může jednat?

+ otázka, pokud jsem opravdu bez příštupu k dešťové vodě, je možné někam převařenou a odstátou vodu z vododvodu ježě změkčit nějakým přídavkem, který zárovň květině jedině prospěje?

Prosém moc a děkuji. :)

Něco jako choroba na Bromélii?
Něco jako choroba na Bromélii? #2
Něco jako choroba na Bromélii? #3

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Řekl bych, že hnije z velké zálivky. Dejte ještě fotku povrchu zeminy.

crveno
hodnocení

Hlínu ani do květináče kytku nezalévám jen jí rosím - 2 až 6 x denně a liju vodu do jejích nálevek (listů). To dělám jednou za 2 až tři dny, podle toho jak pije.

Jinak je ve velmi teplém pokoji se sušším vzduchem, kde se přes den par hodin větrá. Sice je na parapetu, ale otevírá se jen okno na druhé straně parapetu ne u ní. Když je slunko stíním žaluziemi, když je pod mrakem, roztahuju.

Občas se mi stane, že má vodu i v kvetináči, tak ji vyluju. No jo, ale zalévám ji jen když má poloprázdné nálevky a toho rosení mi nepřijde tolik, aby přetékala.

Hlína je vlhká, není mokrá.

Děkuju moc za ochotu poradit. :)

Něco jako choroba na Bromélii? #4
Něco jako choroba na Bromélii? #5
ben®