Nejste přihlášen/a.
Zdravím, koupil jsem si 4 druhy borůvek: Patriot, Bluecrop, Chandler, Elliot a nwm, jak je vysadit, poradí mi tady někdo a postřehy při pěstování, děkuji moc)
Dole drenáž z kamínků, jinak sázet do hlinotopísku s rašelinou, zahrnout mulčovací kúrou. Tu dosypávat každý rok, jinak chce hodně vody, ale ne dole, tam musí být drenáž. Borůvky neokopávám, pouze přisypávám.
Na internetu je plno zahrádkářských webů, kde ty základní věci najdete. Napište si --- pěstování borůvek, nebo návod, jak pěstovat borůvky -- a vyjedou podrobné návody jak sadit, či jak, kdy a co řezat atd..
Při zrání borůvek natáhnout nad nimi síť, ptáci rádi sklidí za Vás.
Po přehmatu v pěstování kanadských borůvek, kdy mi za dva roky odešly (dal jsem na radu odborníků ze zahradnictví) jsem začal jinak. Vykopal jsem díru 3x1m, hlubokou 60cm. Nakypřil dno, dal drenáž z kamínků a zbytek naplnil rašelinou s přídavkem hnojiva na borůvky a do toho nasázel tři sazenice. Odrůda měla být jedna, ale ve výsledku je stejně každá jiná, alespoň se rozloží sklizeň. Teď jsme dotrhali tu nejpozdnější a ze tří sazenic bylo 10kg borůvek. Na zahradě jsou druhým rokem.
pckop už vše důležité napsal ,ale koukněte na boruvky.com je tam ke každé odrůdě povídání,mám pocit, že každá z vašich dorůstá jiné výšky a to bude problém při "záchraně" před ptactvem. Jak je již psáno,ptáci dokáží sklidit i modrající běhěm chvilky. Používáme na zabalení záclony od Vietnamců,protože dřevěné konstrukce s PVC sítěmi se neosvědčily. Ptáci dokáží nemožné,aby se dostali na modrající plody.Hlavně vodu a vodu na zalévání,každý den 20 l ke keři a ještě to nebylo letos to optimální,protože Patriot měl část obrovských plodů,ale spoustu i malých,kterým si myslím, že chyběla voda.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.