Nejste přihlášen/a.
Zdravím.Před 2 lety jsem na zahradě vysázel ovocné stromky především jabloně.Většina z nich nemá skoro žádné přírůstky.Daří se akorát několika stromkům které jsou vysazeny podél velkého stromu.Například odrůdy Sirius a Lucy rostou jako z vody.U stromků byl proveden odpovídající výchovný řez a přes léto jednou týdně zálivka (cca 20 litrů).Všechny stromky jsou chráněny proti okusu králičím pletivem.Kde může být problém? Ve špatné kvalitě půdy? Pozemek je hned u lesa (450 m.n.m).Je možné,že je to skutečně tou půdou.Jak tedy postupovat?Mám stromky něčím přihnojit a popřípadě čím.Jsem naprostý laik.Začínám s pěstováním.Díky moc za rady
Líp rostou, když nejsou v trávě, ale mají kolem sebe kolo hlíny. Jinak je tráva první, kdo se dostane k vodě i živinám.
Dík za radu.To jsem netušil.Ještě mám stromky na dvorku u slepic a tam rostou parádně.Tam není ta tráva tak vysoká,ale možná je to i přihnojením těmi slepičinci. Zkusím je tedy trochu obrýt rýčem.Asi to půjde špatně.Bude tam zarostlé pletivo v trávě.Mám je i něčím příhnojit např.kompostem? Půda zřejmě také nebude zrovna moc kvalitní.
Dík za radu Většina stromků jsou na podnožích MM106 a A2 i pár semenáčů.Hodně jich mám i M7.Snažil sem se volit podnože,kvůli tomu,že tam ta půda asi nebude moc kvalitní.Ale mám i několik stromků na M26 (bohužel neměli vzrůstnější ponož).Zalévám vědrem přímo ke kořenům.Zkusím a Lignohumat určitě zakoupím snad to pomůže
a mám příští rok přidat i ten kompost ke kmínkům?