Nejste přihlášen/a.
Letos začátkém května když jsem byl v zahradnictví v Polsku na muškáty tak jsem si tam koupil i jednu malou sazenici stevie. Nyní se mi už trochu rozrostla a zkoušel jsem už kousek odstříhnout a ochutnat rozžvykáním v ústechm ale bohužel necítím při tom žádnou sladkost. Všude se o stevií píše jak hodně je sladká a jak se dá použít ke slazení, ale ta moje v sobě žádnou sladkost nemá. Alespoň já žádnou necítím. Proč není sladká? A nebo sladká bývá pouze v určitém období? To co se všude o sladkosti stevie píše snad není nějaká lež.
Zdravím. Přesně, jak píše Clayman. Stévie potřebuje co nejvíc slunka. Já si ji kdysi koupila na Zahr. Čech, a známá mi poradila, abych si tam ochutnala lístek, protože některé keříčky jsou přímo hořké, jelikož jsou množené ne řízkováním sladké rostliny, ale ze semen. Tak jsem si koupila ochutnanou slaďoučkou, a za 2 měsíce byla hořká. Pak jsem u odborníků zjistila, že sladká chuť je pouze u rostlin s co nejvíce slunkem. Jelikož stévie nepochází z našich krajů, odborníci doporučují po 15. květnu vysadit na záhon + slunko a pěstovat do podzima. Pak zase vyrýpnout na přezimování do květináče, nebo nechat zajít a uložit si semínka na jaro, ideálně do skleníku. Stévie se dá dobře množit řízky. Dá se i nasušit a používat sušenou. Sušená vykazuje ještě sladší chuť. Ida
Já jsem to kupoval pod názvem stevie a i při porovnání s obrázky to na stevií vypadá. Přesadil jsem ji pouze do většího květináče. Mám ji umístěnou vevnitř na okenním parapetu kde má světla dostatek a nyní po většinu dne hlavně odpoledne na ní svítí stunko. Zalévám ji každý den jen trošku tak aby hlína byla mírně vlhká a někdy když to rychle vysychá tak i 2x denně. Nyní ta stevie kvete, ale to už začínala když jsem ji kupoval. Některé listy začínají žloutnout a osychat.
Tak ještě obrázek te moji stevie.