Nejste přihlášen/a.
Jsem začátečník. Nicméně půl roku mám doma na testování svou první pokojovou květinu - dracaenu marginatu, učil jsem se na ní pěstování, experimentováním jsem jí dal trochu zabrat, ale drží se a principy pečování o květiny jsem snad pochopil.
Nyní bych si rád byt vybavil větším množstvím další flóry, mám seznam asi 30 rostlin, které chci koupit, vesměs jde o tzv. čistící rostliny, které mají čistit ovzduší domácnosti, hlavně těkavé látky. Koupil bych něco už odrostlého v květinářstvích, v marketech typu OBI apod.
Obvykle se doporučuje po koupení květiny přesadit do většího květináče, ale také se doporučuje přesazovat na jaře. Když to koupím teďka na začátku října (jel bych nakupovat příští týden), dokud je venku ještě teplo, tak řeším otázku, jestli je přesadit ještě teď, nebo je nechat v původních květináčích, jenom trochu přihnojit a s přesazením počkat až třeba na březen?
Žiju na venkově. Rostliny tedy pěstuju venku i vevnitř. Teda spíš manželka. Přijde mi, že na to jdete moc vědecky. Kytky mají těšit a ne čistit od těkavých látek. Ale k věci. Přesadit je můžete i teď. Kupte, kde chcete. Rostou mi i kytky z marketu, jen byly mnohem dražší. Všechny vám pravděpodobně nepřežijí, rozdílné nároky na teplo, světlo, vlhkost, ale to vychytáte časem a případně změníte skladbu. Pokud nebudete mít kaktusy, které bych jediné kupoval u odborníků, či masožravky či jiné speciality, stačí zalévat a hnojit dle požadavků. Některé potřebují zimní klid, ty bych koupil až na jaře. I když zrovna tyto v bytě budou stagnovat, pokud pro ně nemáte chladné místo. Jo, a počítejte s tím, že 30 kytek bude růst, nevím, jak to máte doma veliké, ale do bytu se mi zdá, že je to vysoký počet. Z toho důvodu bych jich pořídil zhruba polovinu a pokud se dostanete ke skříním a otevřete okna, dokupte pak další.