Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, můžete mi někdo poradit zda a jak vypěstovat máslovou dýni ze semínka? Koupenou dýni jsem vydlabala a semínka bych chtěla zkusit zasadit na záhonek. Máte s tím někdo zkušenost? Jsem začátečník, tak prosím detailně a laicky Musí se předpěstovat a nebo mohu rovnou na záhon? A lze to vůbec takto ze semen nebo musím koupit semínka vy pytlíku? A Kdy se zasazuje a stačí normální záhonek nebo musí být kompost? Děkuji za případné další info a rady
Já si myslím, že by bylo nejlepší dát semínka do krabičky na vlhké plátno k vyklíčení. Když vyklíčí, zasadit je do kelímků od jogurtu, s dírkami ve dně a až po zmrzlých vysadit na dobře vyhnojený záhon. A to tak, že kolem každé rostlinky uděláte ze zeminy prohlubeň, takovou jako mísu. Dýně mají rády hodně vody. Když je zasadíte jen tak, na rovný záhon, voda steče a napojí i plevel. A když už rostou v prostoru, je potřeba uštípávat všechny výhony a ponechat jen jeden, dva, do určité délky, aby se rostlina nevysilovala. A také nenechat všechny květy, jen ponechat několik a ostatní odstraňovat, aby je rostlina uživila.
Myslím si, že na semínka už je pozdě. Ty se měly probudit v únoru. Na trhu už za chvíli budou hotové sazenice v květináčcích nebo kelímcích.
Dýně máslová a muškátová jsou velmi náročné na teplo a poměrně špatně se jim u nás daří, většinou to každý zkusí a vzdá. Pěstuji různé druhy hokkaido, klasická goliáška oranžová, pečárka, seju rovnou do hnízd na záhon (na Marka) zalévat je nutné než vzejdou, pak už tolik ne. Vysévám semena z vypěstovaných dýní i když u hokkaido je to chyba, jelikož je seju vedle sebe, žluté, oranžové, zelené, pruhované a myslím, že se pokřížily mezi sebou-na dužinu to ale vliv nemá. Půda je vyhnojená kompostem a goliáška roste nejlépe přímo na hromadě kompostu. Nejsem zahradník, je to jen moje zkušenost.