Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pěstování okurek a paprik

Od: bubble* odpovědí: 7 změna:

Dobrý den, jsem úplný začátečník v zahradničení, ale letos jsem se rozhodla vypěstovat si okurky a papriky na zavaření. Skleník nemáme, takže by to mělo být jen tak na zahrádce. Potřebovala bych poradit, kdy je vhodná doba na sázení, a taky jaký druh paprik se hodí na sterilování, aby byly jako kapie v obchodě. Díky moc za každou odpověď.

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Já si okurky nakladačky a salátovky předpěstovávám doma v kelímcích po 1 kuse. Každý rok s počasím je jiný. Většinou je vysazuji od poloviny dubna. Zeminu udržuji vlhkou, ne přemokřenou. V přemokřené zemině semena shnijí. Na záhon je vysazuji podle počasí, většinou po zmrzlých mužích. S přímým výsevem na záhon nemám moc dobré zkušenosti. V době sucha je musíte každý den zalévat a v období chladna a deště semena v zemi snijí. V době, kdy zahrádkáři sejí semena přímo na záhon já už vysazuji sazenice. Mám větší náskok, většinou sklidím dost velkou úrodu ještě před příchodem plísně. Nejvíce se mi osvědčila odrůda Regina. Také si předpěstovávám cukety a dýně. Záhon lze přikrýt i bílou netkanou fólií a chránit je tak před nočním chladem. U výsadby okurek se oplatí pečlivě sledovat předpověď počasí.

Při koupi sazenic paprik vybírejte odrůdy pro polní pěstování, určeným pro skleník se venku moc dařit nebude. Já už papriky nepěstuji, neoplatí se to. Na podzim je v prodeji červená kapie za 20 kč za kilo. Tehdy nakupuji a zavařuji. Ušetřím místo na zahradce, práci, čas, vodu i za hnojivo, bez kterého se papriky neobejdou.

magdalen*