Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Brambory - řádky cca 22 cm od sebe

Od: alusska* odpovědí: 15 změna:

Milí rádcové, jsem pěstitel začátečník. Dnes jsem zasadila brambory. Dávala jsem je 25 cm v řádku od sebe (na vzdálenost jednoho chodidla). Řádky mám vzdálené jeden od druhého jen 22 cm. To je asi málo, myslím.

Půdu jsem měla hodně sypkou a tak se mi to nějak blbě povedlo, že jsou řádky moc u sebe.

Myslíte rádcové, že to bude ok a brambory vyrostou? Napadla mne možnost zrušit každý druhý řádek, tudíž by byly řádky vzdálené od sebe 40 cm.

děkuji za případné rady. Alusska

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jaja28*
hodnocení

1x

No brambory vyrostou určitě, jak tady už bylo napsáno, ale nic moc z nich nebude, protože aby brambory pořádně rostly a hlavně aby měly z čeho růst, tak potřebují také dostatek zeminy. A když máš řádky cca 22 cm od sebe, tak nebudeš mít možnost je nakopčit, to jest nahrnout k bramboře z každé strany hlínu do takového hrobečku. Opravdu by bylo nejlepší každý druhý řádek zrušit.. My sázíme na vzdálenost 60 cm mezi řádky.

alusska*
hodnocení

Tak se moje podezdření potvrdilo :). Děkuu za radu a zítra jdu na to ..

jaja28*

Rádo se stalo, určitě se to vyplatí . Alespoň budete mít nějakou úrodu, z tak husté sadby by nebylo nic. A ještě dodatek, brambory chtěji také v počátku hodně vody. Takže když nenaprší z nebíčka, tak vydatně zalít a až budou mít nať, tak pozor! na tu nezalévat, aby nechytily plíseň. Je to podobné jako u rajčat, ty také nezalévat na list. Ať se daří v pěstování.

alusska*
hodnocení

S tím zaléváním jsem to také nevěděla. Děkuji za upozornění.

Mohla bych mít ještě dotaz? Mám tam pláce cca 1x1 metr, s navršenou půdou cca 10 cm, kam bych chtěla zasadit cuketu a dýni Hokaido. Prostor pro rozlezení je cca 2x2 metry. Myslíte, že je to reálné? Všude na netu čtu, že se ta hokaido strašně rozlézá. Když bych jí ale zaštipovala ...

hodnocení

0x

Neboj, brambory vyrostou.

alusska*
hodnocení