Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Mech na stromě

Od: jasan® odpovědí: 3 změna:

Hezký den,na některých sromech se mi udělalalo toto-nevím co to je a jak se toho zbavit.Má někdo zkušenosti a ví co stím P1230701.JPG

Mech na stromě

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

sanyo*
hodnocení

0x

Asi Vás bohužel zklamu, toto není nějaká Vaše vina, ale je to vliv změny pozemského klimatu. Nemáte to jen Vy, ale každý, mění se trávníky, stromy, keře, vše - všude samý mech, ach jo. Podívejte se kolem sebe, v lese, všude, ... Budete-li stříkat postřiky na bázi mědi, myslím, že pouze zaneřádíte mědí své porosty. Možná by bylo lepší, kdyby poradil skutečný odborník, to já úplně nejsem.

ben®
hodnocení

0x

Dobrý den, také nejsem odborník, ale mohu potvrdit, že to máme na stromech na zahradě také a už léta. Já to nijak neřeším a mám pocit, že to ani stromům neubližuje. Bez chemie by to šlo možná nějak opatrně okartáčovat, ale asi jen dočasně. Jinak bych řekl, že je to lišejník, ale určit přesný druh bude asi obtížné a asi i nepodstatné. Podívejte se viz odkaz - možná to skutečně těm stromům nevadí. Zdravím!

cs.wikipedia.org/...

doplněno 21.04.13 23:15:

a možná to je toto: cs.wikipedia.org/...

Mechy a lišejníky (na obrázku je lišejník) se na stromech, zvláště na starších, objevují běžně. Je to v podstatě kosmetická vada a stromům to při nízkém výskytu nevadí. Pokud se vám to nelíbí, tak odstranit drátěným kartáčem (nepoškrábat do živého dřeva), natírat kmeny a kosterní větve vápenným mlékem (mechy a lišejníky chtějí kyselé prostředí). Ještě trochu chemie. Postřik nebo nátěr modrou nebo zelenou skalicí v době vegetačního klidu v koncentraci 5%.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.