Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
začíná mne tlačit čas s přezimováním muškátu. Nevím, kam ho dát - máme studenou spíž, ale kde je bohužel malé okénko - 40 na 40. Na chodbu je dát nemohu, tam mi už je dvakrát ukradli. Sklep máme bez okénka úplně. V bytě se bude topit. Máte jiný nápad kam s nimi? Chci je nařízkovat a přechovat do jara. A ještě jsem se chtěla zeptat, jestli je správně nechat 3 kolínka a vrchní listy a pak ty řízky zakryt igelitem? nebo nechat naholo?
Moc dík za odpovědi
Dobrý den, Zahud. nejsem odborník, jen laik. Když jsou muškáty krásné, tak si nalámu v kolínkách ručně řízečky, nechávám vše, bez lístečku. Volně položené, zavadnou do dalšího dne. Nastrkám do nové zeminy do truhlíku a nechám venku koukat jen kolínko a jemně zaliju. Nedávám na nic igelit. Nechala bych muškát u okénka ve špajzce. Na jaře vyklopím, popráškuji a rozsadím. Jen můj názor.
Viky,
Já netušila, že se to má nechat zaschnout, takže jsem to nařízkovala, a lupla hnedka do vlhkého subrstrátu - opravdu lehce vlhkého. nechala jsem pár asi 3 - 5 listů nahoře. Aby měly čím dýchat.
To místo u toho okýnka je bezva, jenom nevím, jestli nebude vadit provívající vzduch. Kvůli tomu, že nám plesniví spížka ( když je zavřené okýnko, mívám vždy pootevřené na malo škvirečku. Neumrznou?
Moc díky za odpověď.
Nařízkované muškáty můžete namočit do stimulátoru, lépe zakoření. Zeminu udržovat stále pouze vlhkou, aby nedošlo k zahnívání kořenů. Pokud míváte to okénko pootevřené, tak vám muškáty mohou zmrznout. Čím blíže budou u okna, tím je pravděpodobnost vyšší.