Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
před nedávnem jsem objevila na jednom z venkovních převislých muškátů malé bílé broučky, díky vrozené liknavosti jsem až dnes díky googlu zjistila, co je to za mrchu - červci. Muškát letěl do popelnice, sezona končí, tak mě to ani tolik nemrzelo. Truhlík jsem komplet vymyla vodou, brouci byli zalezlí ve všech možných škvírách. Parapet jsem vzala vodou s jarem. Nevíte někdo, zda ty potvory můžou přežít zimu venku v prázdném truhlíku, kdybych náhodou na nějakou štěrbinu zapomněla? Asi se ptám hloupě, ale jsem laik, moje zkušenosti s touhle breberou jsou nulové. Všude se navíc řeší jen pokojovky. Mám ještě 6 dalších truhlíků, kde jsou muškáty v pohodě, na jednom jsem dneska jednu breberu zamáčkla. Tak nevím, jak moc mám "dezinfikovat" na zimu těch zbylých 6 truhlíků. Pořád tak nějak doufám, že by mráz mohl červce zlikvidovat. Pokud někdo víte, děkuju moc předem.
Těch dalších 6 truhlíků bych vysypala do popelnice. Je jenom otázka času, kdy se více rozmnoží. Pokud by jste ale muškáty chtěla zachránit, tak bych je ostříhala a opakovaně ošetřovala BIOOLEM. Červců není úplně tak snadné se zbavit, navíc je to zdlouhavé. Prázdné truhlíky dobře umyjte, poté ponořte do teplé (horké) vody a chvíli je tam ponechte. Červci se živí sáním šťávy z rostlin. V prázdných truhlících na mrazu bez potravy by neměl žádný jedinec přežít. Zakoupíte-li si ten Biool, tak můžete zbytkem postřiku postříkat i ty truhlíky, ale to není nutné. Pokud jste měla na balkóně i jiné květiny, tak je možné, že i ony budou napadeny červci. To je můj názor. Přeji vám úspěšný boj.