Nejste přihlášen/a.
Prosím, pomozte - poraďte: během dvou týdnů listy na švestce jakoby spálené, ale výhony od země jsou (zatím) normální, vzhledem k blížícímu se podzimu. Stejné poškození je i na javoru a podobně vypadající škody jsou i na jehličnanech.
Jsem absolutní zahradnický začátečník a bojím seto řešit radikálně.
Děkuji
Pokud vyloučíme sucho, tak chemikálie. zalééévat. Sucho je, ale projevilo se to malými plody, jinak listí zelené. Kdysik bylo sucho horší, tráva spálená, studna prázdná.,
@ainithe hoďte sem ještě fotky javoru a jehličnanů. Sucho samozřejmě letos je.Jenom se mi nezdá, že by u švestky odešla naočkovaná část a podnož, z které to celé roste, suchem netrpěla a je zelená. Takové sucho neznám.Pokud by byla postižena jenom švestka, můžeme se bavit o spále.
Jelikož vám usychá více druhů stromů, tak si myslím, že je to z nedostatku vláhy. Nevypadá to na žádného škůdce.
doplněno 12.09.12 14:06:Neznamená, že když je kolem zelená tráva, že stromy netrpí suchem. Na růst trávy stačí i mírný deštík. Nevím, kolikrát a kolik letos u vás pršelo. U nás tak málo, že stromy jsem zalévala celé léto. Záleží i na složení zeminy, nejvíce vysychají hlinitopísčité. Při dlouhodobém suchu klesá i spodní voda a stromy potom mohou trpět dlouhodobým suchem. Na tento problém znáte odpověď pouze vy.
Pokud by došlo k poškození sousedy, tak od postřiku korun by zůstaly na trávníku vypálené fleky a od zálivky spálená místa , kde se zálivka aplikovala. Tady problém nevidím ani já. Uvádíte, že jste sám stromy nestříkal, takže se stále přikláním k tomu dlouhodobému suchu. Další možnost by tu byla, že v době sucha jste stromky hnojil a nezajistil stromům dostatečný přísun vody a tím se mohl popálit i kořenový systém. To je můj názor.
Je divné,že odchází více druhů najednou.Na nedostatek vláhy mi to nepřijde, protože stromek je dole zelený a tráva kolem taky. Neuteklo něco kolem vás do vzduchu nebo nejste ve sporu se sousedy?