Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Škůdci nebo bakterie na švestce

Od: ainithe* odpovědí: 9 změna:

Prosím, pomozte - poraďte: během dvou týdnů listy na švestce jakoby spálené, ale výhony od země jsou (zatím) normální, vzhledem k blížícímu se podzimu. Stejné poškození je i na javoru a podobně vypadající škody jsou i na jehličnanech.

Jsem absolutní zahradnický začátečník a bojím seto řešit radikálně.

Děkuji :)

Škůdci nebo bakterie na švestce

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

buss
hodnocení

1x

Pokud vyloučíme sucho, tak chemikálie. zalééévat. Sucho je, ale projevilo se to malými plody, jinak listí zelené. Kdysik bylo sucho horší, tráva spálená, studna prázdná.,

@ainithe hoďte sem ještě fotky javoru a jehličnanů. Sucho samozřejmě letos je.Jenom se mi nezdá, že by u švestky odešla naočkovaná část a podnož, z které to celé roste, suchem netrpěla a je zelená. Takové sucho neznám.Pokud by byla postižena jenom švestka, můžeme se bavit o spále.

ainithe*
hodnocení

Borovice - od švestky cca 20m

Škůdci nebo bakterie na švestce #2
ainithe*
hodnocení

Při doteku (světlé) jehličí hned opadává. Listy na javoru a švestce zůstává (větvičky po odlomení jsou stále živé, neseschlé)

Škůdci nebo bakterie na švestce #3
ainithe*
hodnocení

Javor - stejně jako původně u švestky postižená zatím pouze jedna větev

Škůdci nebo bakterie na švestce #4

hodnocení

0x

Jelikož vám usychá více druhů stromů, tak si myslím, že je to z nedostatku vláhy. Nevypadá to na žádného škůdce.

doplněno 12.09.12 14:06:

Neznamená, že když je kolem zelená tráva, že stromy netrpí suchem. Na růst trávy stačí i mírný deštík. Nevím, kolikrát a kolik letos u vás pršelo. U nás tak málo, že stromy jsem zalévala celé léto. Záleží i na složení zeminy, nejvíce vysychají hlinitopísčité. Při dlouhodobém suchu klesá i spodní voda a stromy potom mohou trpět dlouhodobým suchem. Na tento problém znáte odpověď pouze vy.