Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Napadená třešen

Od: kajdzaska* odpovědí: 5 změna:

Potřebovala bych poradit s nějakým postřikem na třešen..Objevilo se na ní větší množství chodbiček a okolo nich spoustu obkousaného drobného dřeva..Bojím se, aby jí to ,, nesežralo,,..Poradí někdo co s tím můžu dělat?Děkuji

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Dobrý den. Co bych dělala já? Nevím, zda to není kůrovec, ale vyzkoušejte vše na záchranu. Umyla bych kmen sulkou a jarem, jednou, po hodině znova a sledovala, zda chodbičky budou pokračovat. To je začátek. Nejsem odborník, jen máme hodně stromů, které občas léčím, podle svého. Jen můj názor.

Na internetu jsem našla něco o červech na stromech. ovocnarstvi.eu/...

hodnocení

2x

Třešeň může být napadená obalečem. Ty ,,piliny,, u otvorů chodbiček by tomu odpovídaly. Otvory je vhodné očistit a zatřít balzámem. Neuvádíte, na kolik je strom postižený a jak vysoko od země. Nouzově můžete použít smíchané jílové bláto s jemným pískem.

kajdzaska*
hodnocení

Kmen je asi 1,5m vysoký (dále se pak rozvětvuje)..Napadený je ve vrchní části kmene ( přímo na místě kde se rozvětvuje )

Kmen je to malý, lehko se dá ošetřit. Snažila bych se zahubit škůdce, který dělá dírky. Postřikem nic nepoškodíte, jen můžete získat. Praskliny a různé rány na kůrách stromů zadělám včelařským voskem, který rány dezinfikuje, podporuje hojení. Jen můj názor.

Obaleč bude mít ještě jednu generaci. Na kmeni a v místě rozvětvení udělejte postřik inseticidním postřikem. Já chemii na zahrádce nepoužívám, takže vám neporadím konkrétní přípravek. V prodejně vám poradí. Já bych udělala to bláto s velmi jemným pískem a celý kmen a místo rozvětvení tím natřela. Je třeba jim ucpat všechny otvory, praskliny a poranění kůry. Dle potřeby můžete zopakovat. Chemické, nebo jiné ošetření stromu neodkládejte. Nyní je vhodná v době sucha zálivka a pohnojení, protože strom je už oslabený. Můžete použít chemii a poté i bláto.