Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Kdy raší FAGUS SYLVATIKA PURPUREA? Buk lesní

Od: ola® odpovědí: 5 změna:

Kdy začíná rašit buk lesní červenolistý (Fágus sylvatika purpurea). Koupila jsem ho na podzim výška cca 1m s kořenovým balem v kontajneru. Je na slunném stanovišti a je 1. května a mě se zdá, že se nějak neprobouzí. Není na něm od podzimu vidět žádné rašení, nic. Mám strach, že zmrznul, či uschnul?

Kdy by se tedy měl začít probouzet?

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Nejsem odborník, jen můj názor. Mladý buk červenolistý - Fágus sylvatika purpurea, nechce nyní přímé slunce. Na to aby začal buk růst, potřebuje přistínit a vodu. Od poloviny dubna do začátku května by měl se probouzet k životu, vše záleží, jaká je teplota, kde je buk nasazen. Mladý buk nesmí vyschnout.

ola®
hodnocení

Právě, že na visačce je uvedeno, že potřebuje plné slunce. Maximálně, že snese polostín, ale pak že se hůř vybarvuje, že prostě nebude purpurově červený, male mírně do zelena. Dost jsem ho podlévala, tak fakt nevím...

Zastínit potřebuje jen nyní, než se probudí k životu a začne růst.

limetka*
hodnocení

0x

To opravdu nevypadá dobře, Olo, protože teď by už měl mít první lístky nebo minimálně hodně narašené pupeny. Takže asi bude po něm, zvlášť, když zaléváte a stále nic. Ulomte jeden pupen a rozdrolte ho v prstech - hned poznáte, jestli je suchý nebo jestli žije.

rostlinkycz*
hodnocení

0x
V tomto období by mal mať buk už listy alebo aspoň listové puky, ktoré sa oproti zime predĺžili a zväčšili svoj objem. Buk sa pestuje v polotieni. Skúste odstrihnúť kúsok konárika a uvidíte podľa dreva v akom je stave, keď je bez života, bude suchý a lámavý, ak žije, bude tam ešte zelená časť a potrebuje čas.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.