Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Plané větve na angreštu

Od: draiv* odpovědí: 5 změna:

Loni na podzim jsem zasadil od zahradníka přivezené mladé stromkové angrešty.Na jaře zakládaly pěkné korunky, ořez jsem provedl podle návodu (jsem úplný laik)Dařilo se jim dobře, kvetly,mají i několik drobných plodů.Ale v korunách většiny začaly růst pčímé,silnější větévky s většími listy, světlejří,delší než původní větvičky.Jen z toho co jsem se dočetl mám pocit,že tak nějak vypadá meruzalka,ale ta snad rosteníže od hlavního kmínku případně až od země(?) Teď nevím co s tím, ořezat to,na jakou délku a kyd a co z toho bude?Prosím,poraďte,každpádně to nepůsobí dojmem jako plodonosný obrost.Děkuji

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Kořeny a kmínek jsou meruzalka. Pod korunkou je místo roubování roubu angreštu, které se dá na kmínku poznat. Jestli Vám tedy obráží meruzalka, ořezejte nové výhony na větevní kroužek (tj. úplně).

suchy*
hodnocení

0x

jestliže větvičky rostou v korunce a ne pod ní jak psal rádce pode mnou tak to jsou prostě nové výhony,které budou v příštím roce už plodit.Stromek může reagovat na radikálnější zástřih a příští rok brzy z jara korunku opět prosvětlíte a upravíte.

jabraka*
hodnocení

0x

V koruně se lehce pozná plodný obrost nad roubem.Někdy se může probudit i očko podnože,tak ho raději vyříznene,celý výhon.Průklest se provádí jen odstraněním větví starších tří let z koruny.Ponechávají se po odplození 3 - 4 novější větve.

JABRAKA

hodnocení

0x

Na angreštu máte nové přírustky. Daří se mu dobře a tak máte nové větvičky. Já osobně stromkový, ale i keřový angrešt stříhám až po sklizni - každý rok. Korunka nesmí být hustá, proto stříhám, nebo zakracuji větve které se kříží, nebo zahušťují korunku.

oldi
hodnocení

0x
Nové přírůstky se poznají podle toho, že větvičky angreštu mají
trny. Meruzalka trny nemá.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: