Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Prořezávání jabloní na podzim?

Od: zahra* odpovědí: 4 změna:

Je už možné teď začít prořezávat jabloně? Jsem na to úplný začátečník.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

eulalie*
hodnocení

0x

Dobrý den, jabloně víceméně můžete řezat i nyní. Asi tak to je - když na jaře se řežou jabloně, tak je to na růst dřeva a na omlazení. Pak se mi zdá naroste hodně "vlků". Na podzim - to by mělo být na růst těch plodonostných větví. Je třeba strom zbavit těch výhonků "vlků" a těch, co rostou kolmo. Ty plodonosné větvičky jsou takové ty vodorovné a krátké. Na řezání tlustších větví je ale lepší počkat, až míza půjde ke kořenům, aby zbytečně jí moc neuniklo skrze ty uřezané ploch (ty je dobré natřít) . A slyšela jsem už i, že je možné jabloň klidně prořezat od těch vlků klidně po odkvětu v červnu a tak.

jabraka*
hodnocení

0x

Také se na to chystám.A musím použít radikální řez,tedy jak se říká odborně - průklest.Zbavení stromu převážné zeleně.

To je dost vážný zákrok,strom se začne starat o jejich náhradu tím,že začne produkovat vlky.ty je nutno neustále vyřezávat,nejlépe brzo zjara.

Pak během růstu průběžně.

U mladších stromků po odplození a sklizni vyřežeme jen staré a choré větve.Na kosterních,které plodí,se odstraní jen ty,co zastiňují korunu,tedy co rostou dovnitř koruny,nebo překážejí pohybu okolo stromu.Plodonosný obrost jen zakrátíme,pokud roste příliš bujně.

JABRAKA

zahra*
hodnocení

Mám starší stromy a větve rostou již do sebe, takže asi to bude také radikálnější. Takže můžu začít.

myse*

normálně se ovocné stromy řežou v zimě (v únoru). Nebo počkejte až strom shodí listí. Míza se vrátí ke kořenům a nebude to pro strom taková zátěž. Řezné plochy zamažte štěpařským voskem nebo barvou.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: