Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, porad´te mi prosim: letos jsem vysadila nektarinku,vyrostlo nekolik listku,pote se rust zastavil a nyni listky vadnou a po dotknuti odpadaji.Myslim,ze se nam do nektarinky pustil nejaky hryzec.Je mozne nyni nektarinku vykopat a zkontrolovat koreny?Omlouvam se ,za neodborne vyrazy,jsem laik a tato nektarinka je muj prvni stromek,tak doufam,ze ne posledni.Za odpoved dekuji.
Jestli to byl hryzec, tak nektarinku už nejspíš nezachráníte. Je bez kořenů a v tomhle vedru je s ní konec . Vykopejte ji, prohlédněte kořeny a jestli to byl opravdu hryzec, tak ho musíte zikvidovat
. Jinak Vám sežere všechno, co vysadíte
. Mrkněte tady do vyhledávače. Několikrát se tu probíralo, jak se tý potvůrky zbavit
Dekuji za odpoved.Kdyz se rozhodnu ji vykopat a koreny budou v poradku,mohu ji hned zasadit nebo ji mam dat na nejakou dobu do vody?
Zkus vykopat po obvodu tu díru, do které jsi ji zasadil. Sakra, jak to napsat. Prostě odstraň hlínu kolem kořenového balu tak, abys tento bal nepoškodil a nektarinka zůstala v zemi. Při tomto "hrabání" bys měl narazit na chodbičku od hryzce. No a pak bys mohl opatrně kouknout na to, jak vypadají kořeny. fakt je, že po zásahu hryzcem tam už žádné nebývají . Ale hryzec nemusí být jediný důvod schnutí. Třeba za to můžou letošní vedra
Market - jestli je to hryzec, tak je po nektarince a jestli ne a vy ji teď v sezoně vykopete na prohlídku kořenů, tak je po ní také. Nechala bych ji rozhodně tam, kde je, zvýšila zálivku (letos je to pro čerstvě vysazené stromky díky suchu strašně náročné). A uvidíte, přinejhorším v příštím roce vysadíte novou, prostě při výsadbě ovocných stromků jsou vždy určité ztráty. Příště se to třeba podaří lépe.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.