Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Plíseň sněžná vs ustupující sníh

Od: clayman® odpovědí: 17 změna:

Tak jsem se radoval, že zase začíná být vidět trávník a ono ejhle... plíseň jak malovaná. Načechrané biílé chomáčky. Zahrnul jsem je zpátky sněhem, abych se na to nemusel dívat, ale co s tím?

Obevuje se jen na dvou místech na severní straně domu, jinak ne. Jsou to místa, kde sníh roztál a taje do nich sníh z okolí.

Mám se tím trápit nebo jak se oteplí, tak plíseň sama zmizí?

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

myse*
hodnocení

4x

já nejsem odborník, ale Mičurin amatér - ale asi po ní zůstanou hnědé fleky v trávníku (suché). Já to řeším tak, že na jaře až sníh roztaje a trávník jakžtakž vyschne, tak to suché vydrápu hrabičkama, nasypu trochu hlíny a zaseju novou trávu...

ale je fakt, že já to moc neřeším, k životu nepotřebuji anglický trávník bez kouska jetele nebo sedmikrásky. Já beru zahradu jako kus přírody a ta je velmi variabilní... Trávník nestříkám, občas pohnojím a sekám, toť vše...

limetka*
hodnocení

3x

Mívám ji na některých místech každý rok, ale zatím jsem ji chemicky likvidovat nemusela, jen jakmile to podmínky umožnily, jsem ta místa důkladně vyhrabala a sluníčko už pak udělalo své a tráva brzo dorostla. Letos nevím, jak to bude vypadat, zatím koukáme pořád ještě do bíla...*plac*

hodnocení

2x

Nic moc se neděje. Nevíš ještě, jaké bude před opravdovým jarem počasí, nech tedy vše na přírodě. Tráva stejně vyrazí i na těch nejšedějších místech, spíš mrkni na to, která to je. Řeš to až někdy v suchých dnech dubna vertikulací (ono to ruční prohrabování na větší ploše dost bolí a navíc není dostatečné) a modli se potom za pár následujících deštivých dnů. Mám to nyní stejné jako ty, ostatně jako každý rok... a nakonec se radujeme ze zeleného koberce (což mi poněkud kazí porost okolo pozemku...)

hodnocení

díky, já jsem si říkal, že to nebude tak horký :)