Nejste přihlášen/a.
Tak jsem se radoval, že zase začíná být vidět trávník a ono ejhle... plíseň jak malovaná. Načechrané biílé chomáčky. Zahrnul jsem je zpátky sněhem, abych se na to nemusel dívat, ale co s tím?
Obevuje se jen na dvou místech na severní straně domu, jinak ne. Jsou to místa, kde sníh roztál a taje do nich sníh z okolí.
Mám se tím trápit nebo jak se oteplí, tak plíseň sama zmizí?
já nejsem odborník, ale Mičurin amatér - ale asi po ní zůstanou hnědé fleky v trávníku (suché). Já to řeším tak, že na jaře až sníh roztaje a trávník jakžtakž vyschne, tak to suché vydrápu hrabičkama, nasypu trochu hlíny a zaseju novou trávu...
ale je fakt, že já to moc neřeším, k životu nepotřebuji anglický trávník bez kouska jetele nebo sedmikrásky. Já beru zahradu jako kus přírody a ta je velmi variabilní... Trávník nestříkám, občas pohnojím a sekám, toť vše...
Nic moc se neděje. Nevíš ještě, jaké bude před opravdovým jarem počasí, nech tedy vše na přírodě. Tráva stejně vyrazí i na těch nejšedějších místech, spíš mrkni na to, která to je. Řeš to až někdy v suchých dnech dubna vertikulací (ono to ruční prohrabování na větší ploše dost bolí a navíc není dostatečné) a modli se potom za pár následujících deštivých dnů. Mám to nyní stejné jako ty, ostatně jako každý rok... a nakonec se radujeme ze zeleného koberce (což mi poněkud kazí porost okolo pozemku...)
? Vždyť tam, máš doporučení na fungicidní přípravek na likvidaci plísně. Co potřebuješ víc?
Je-li ti to málo, doporučuji ti se domluvit s mrazírnami na pravidelné dodávce sněhu, aby jsi mohl po celý rok přihrnovat.
PR článek prodává fungicit, nic jiného nemá za úkol. Nepřijde mi to vhodné jako rada, jak to dělat. Taky bych mohl najít PR článek na bagry, kde budou jednoznačně říkat: odbagrovat zahradu a přivézt novou hlínu, jinak bude velký problém