Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Datlovník - jak ho zachránit

Od: mamacita2* odpovědí: 3 změna:

Přeji všem krásnou a slunečnou neděli. Mám problém, před 14ti dny jsem si koupila asi 1,5 m vysoký datlovník. Mám ho v obýváku na jižní straně a začaly mu zasychat listy. Ty se jakoby stáhnou ke stonku a zasychají. Jak ho zachránit? Děkuji

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

lidka*
hodnocení

0x

Já nejsem v žádném případě odborník - jenom kytičky miluji. Ale přes veškerou i nastudovanou péči mi většina kupovaných (darovaných) květin odchází. A přitom pro mne není veliký problém si kytičku vypěstovat z oplégru. Jednak mám z toho větší radost, ale kytičce se prostě daří. Poslední jsem dostala gardenii. I když se píše, že její pěstování není jednoduché, začala mi odcházet po týdnu. A to jsem ji dostala v létě, takže žádné nastydnutí. Nejprve začaly zasychat květy a hnedka i listy. Dokonce jsem ji i přesadila, ale bylo to marné. Jistě i ta vaše nebyla laciná. A tak bych ji zkusila reklamovat. Vždyť je to zboží. Zde jsem našla vyjádření SOS:*cteni*

SOS provedlo v Praze průzkum prodeje hrnkových květin v obchodech Globus (Černý Most), Ikea (Černý Most), OBI (Praha 6) a Baumax (Stodůlky) a jeho pracovníci zjistili, že kromě Baumaxu je zákon porušován ve všech navštívených prodejnách. Přitom zákon o ochraně spotřebitele ukládá prodávajícímu informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného výrobku (§ 9 ZOS). Zároveň zákon ukládá prodávajícímu povinnost v případě, že je třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, zejména řídí-li se užívání návodem, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit.