Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Určení houby

Od: satam®

Dobrý den, dokázal by mi někdo pomoci při určení této houby? Jen doplním, že vůně NENÍ houbová ani nepříjemná, označil bych ji za spíše neutrální, neumím ji k ničemu přirovnat. Sice chybí spodek nohy (nenašel jsem ji já), ale u dalšího nevýrazného jedince téhož druhu noha nemá pochvu, končí jako noha bedly nebo masáka.
Sám jsem to tipnul na nějakou bedlu (na řezu nečervená), ale mate mě právě hlavně ta vůně.
Děkuji za pomoc.

Určení houby
Určení houby #2
Určení houby #3

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

nejsem odborník, ale připadá mi jako shitake - používá se v čínské kuchyni

já co na 100% sama neznám nejedla bych , i kdyby mi někdo řekl,že ji jí

hodnocení

Zapomněl jsem uvést místo nálezu. Takže na zahradě u přehrady Jesenice pod vzrostlou třešní.

jezek122
hodnocení

0x

Vypadá to na menší bedlu / chlorofylku. Vůně může být nevýrazná, to je normální. Bez celé houby (hlavně báze třeně a prstenu) to ale nejde určit jistě, takže rozhodně ne k jídlu.

hodnocení

0x

Pečárka? Je to první rychlý nápad. Těch šupinatých je víc druhů. Nejsem odborník, nevím, kdy rostou ani jak voní.

kimir
hodnocení

0x

Vypadá to na šupinovku je jich více druhů. Může to být také mladá bedla nějaký druh. Doporučuji nekonzumovat.

hodnocení

0x

Tipovala bych na pečárku rumištní, někdy je psáno též p. pařeništní. Jedlá. Pokud se rozkrojí, dužina by se měla zbarvovat do červenohněda. Našla jsem je jednou ve slámě u stohu už v polovině března.

Při určování hub je ale úplně nejlepší vidět a omakat si je naživo, podle fotky se člověk může zmýlit natotata. Jaga.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.