Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pozná někdo rostlinu podle listu?

Od: tazatelkapolni
Pozná někdo prosím rostlinu podle listu, nebo spíš kusu listu?
Na fotce suchý + vlhký stav.
Delší strana tohoto zbytku cca 7 cm.
Podezření mám, ale nechci nic podsouvat, jsem jen amatér :) Moc děkuji za případné tipy nebo přímo identifikaci.

Pozná někdo rostlinu podle listu?

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Může to být topol.

tazatelkapolni
hodnocení

Díky moc, ztratilo se to někde v diskusi, kde jsem doplňovala, že dřevina to nejspíš není a list má pravděpodobně původní tvar několika laloků, topolu neodpovídá...

km
hodnocení

0x
ne, malo infa
mm

Rostlin znám docela dost, ale tady se opravdu nechytám. Ani čepel, ani řapík nejsou úplné a z žilnatiny se nic nepozná.
Jediné, čeho se dá chytit, je méně obvyklé vroubkování na okraji, jaké mají například některé topoly (třeba osika). Ale i takových takových rostin může být spousta.

Pomohly by bližší informace (pokojovka nebo z přírody, bylina nebo dřevina ap.).

tazatelkapolni
hodnocení

Ano, bohužel, více info nemáme. Topol to ale nebude. Zdá se spíš, že listy jsou trojlaločné, myšleno tedy jako amatérský popis tvaru. Hádala bych, že půjde možná o rostlinu polní a spíš ne dřevinu. Tento kus je takto celý, jak se k nám dostal...

hodnocení

0x

Nevím, jestli vám to k něčemu bude, ale takhle si s tím pooradil inaturalist.org:

Pozná někdo rostlinu podle listu? #2
tazatelkapolni
hodnocení

Díky každopádně moc za odkaz, neznala jsem :)

nov
hodnocení

0x

Vinný list?

tazatelkapolni
hodnocení

Děkuju, to je zajímavá možnost, vinné listy moc neznám v jejich raném období - mají takové pilovité okraje? Správnou odpověď tedy neznám, aby to tak nevyznělo : )
mm

Vinné listy mají v místě nasedání řapíku v čepeli více či méně hluboký zážez - viz obr.