Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vadnoucí sadba rajčat

Od: ronek® odpovědí: 10 změna:

Zdravím všechny zahrádkáře a prosím o radu. Moje sadba stále vadné jak je vidět na obrázku.Může to být tím že jsem ji přesadila do zeminy která už má obsažené hnojivo? Děkuji

Vadnoucí sadba rajčat
Vadnoucí sadba rajčat #2
Vadnoucí sadba rajčat #3

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jiofa
hodnocení

4x

Já vidím důvod jinde a to, že je to způsobeno chorobou nejspíš houbovou či bakteriální. Na to nejsem odborník a tak více neporadím. Soudím podle napadených jednotlivých listů. Domnívám se, že "vinen" je substrát.

hodnocení

2x

Chápu vaši starost, zrovna to tu také poponáším na okno, v poledne na chvilku ven a už jsou zase doma. Vaše nevypadají přehnojené, protože mají bledou barvu a hodně vidět žilky, jakoby málo živin. Jen jedna větévka je zvadlá, myslím, že to bude dobré, ostatní nevadnou.Kápněte vlahou, deštovou nebo převařenou vodu a snad to bude v pořádku.

111®
hodnocení

2x

může jim chybět železo, zkuste trochu hořké soli ropustit ve vodě a stříknout na list, nebo zálivkou dodat...návod je na obalu

pckop1

A míchat rezavým hřebíkem. V síranu hořečnatém železo není.

111®

tak proč se doporučuje na sytou zeleň? nebo se pletu?

Buď chcete dodat hořčík a použijete hořkou sůl nebo železo a pak musíte použít jiné hnojivo. Hořká sůl je síran hořečnatý a železo neobsahuje. Že se na chlorozu doporučuje šmahem hořká sůl je problém internetu a reklam.

liska5
hodnocení

2x

Říkáte, že hnojiva mají dost. Mně se zdá, že mají moc vody a tepla,... a k tomu málo světla.

hodnocení

1x

Řekl bych, že se vám je povedlo přelít a pak nastoupily další problémy s houbami a dušením kořenů. Přesazení nepomůže.

Udržujte je zatím v lehkém přísušku a uvidíte. Napadené listy odstraňte.

hodnocení

Pokud je vadný substrát daji se zachránit přesazením? Dekuji