Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pila chcipa když je horká, žere hodně benzin

Od: boban® odpovědí: 18 změna:
Zdar, mám pilu dolar 102, z roku 1993.
Za studena jede super, chytne na 3-4zatahnuti.
Výkon super, kouřivost žádná. Do otáček jde skvěle
Závady :
1)zere dost benzín palivo
2)za horká nejde nastartovat, jakýmkoliv způsobem
Karburátor je v základním nastavení tak jak píše výrobce v návodu
Máte nějaký tip?
Děkuju
doplněno 14.11.23 18:16: DOPLNĚNÍ
Horní povrch pístu černý - saze
Zapalovací svíčka černá.
Takže asi seridim karburátor

Pila chcipa když je horká, žere hodně benzin
Pila chcipa když je horká, žere hodně benzin #2

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Uchlastává se , ubrat na bohatosti směsi

hujer

Ja, bochata smes! Co sytič zavírá?

hodnocení

Sytic se zavírá
Takže když mám karburátor v základním nastavení, jak píše výrobce, vysoká spotřeba paliva a tepla nechyta, tak se uchlastava? Já měl za to, že když se uchlastava pila, tak kouří.
Takže jsou asi opotrebene membrány karburátoru, když je takhle rozházena i v základním nastavení?

Takhle na dálku těžko posoudit. Jak stará pila, jestli jela normálně a začlo se to zhoršovat...ještě může být přicpaný vzduchový filtr ,tím se zvětší podtlak v karburátoru

hodnocení

@nunici
Diky, píšu ze je z roku 1993.
Koupil jsem. Ji před měsícem za ani ne tisícovku.
1.7kW a váha 4 kg bez listy a řetězu.
Velmi lehká a slušně silná

Tak už viete,prečo sa predávala.

hodnocení

@slavco
*smich*
Málokdy se někdo zbaví 100% funkční věci .
Ještě předtím mi někdo jiný - dědek prodal pilu jinou, za 1000Kč,malo jetou, kvalitní. Svíčka probijela, skrz kryt pily byly vidět blesky.
Koupil jsem novou svíčku za 65Kc a jede skvěle.
Dědek nevěděl, že je to ve svičce, bylo to vidět jen ve tmě. Samozřejmě měla pila nepravidelný chod. O tom mi ale neřekl...
Lidi jsou prasata. Ale tim počítám :)

 

hodnocení

2x

můžete tam mít vícero závad za ráz může být vadné zapalování a po zahřátí nedá jiskru, ale to nemá nic společného se spotřebou tzn po zahřátí a zdechnutí stroje zkuste jestli dává jiskru ideálně ve tmě pokud nedává tak máte vyřešenopokud dává je to ta horší varianta a musíte hledat dál může být závada v karburátoru, ale může být smetená nikasilová vrstva na válci na straně sání to, ale zjistíte až by jste jej sundal takže holt musíte zkoušet jinak zvýšená spotřeba může být membránami nebo jehlou

 

vernon
hodnocení

2x
Základní nastavení karburátoru slouží pouze k tomu, aby šla nastartovat. Proto má bohatší směs Ještě jí musíš seřídit...
P.S. Kouřit při tom vůbec nemusí. A naopak, některé pily kouří a mají směs v pořádku...
asd1

Základní seřízení doseřídit ano. Může propouštět jehlový ventil. O bohatosti směsi hodně řekne barva svíčky po větší zátěži (ideál je světle cihlově červená; bílá = chudá; černá = bohatá. Taky barva výstupu z vejfuku, pokud z něj teče černej dehet = hodně bohatá (pokud je motor jinak v pořádku)

Za tepla "ani ťuk" bych tipnul zapalování - elektronika po ohřátí chcípne, po vychladnutí zase funguje. Typicky tranzistor.

hodnocení

Uvidím, zvláštní je, že s pilou jsem vyřezal celou jednu nádrž na plný výkon, takže zahřátá byla docela dlouho, než chcipla. Chcipla v poloze, kdy lišta směřovala svisle, řezal jsem napůl smrkovou kládu.
asd1

Elektronika zapalování typicky funguje funguje a pak najednou chcípne a nejde nahodit. Když vychladne tak jede zase normálně...

Kdyby to byla např. nepohyblivá hadička v nádrži a filtr nad hladinou, tak by byl projev docházenícího benzínu.

Je otázka jaký má smysl oživovat to.. Viděl jsem inzeráty např. PS5105 za 6k evidentně nepoužívaná (tipuju pila na zahradu a pořídil si nějakou aku nebo elektro)

hodnocení

Já vím, je to stará pila, zčásti jsem ji koupil z hecu, má takřka novou lištu Voregon a řetěz oregon.
Ale kvalita a hmotnost je famózní. Na to stáří pily, vyrobit tenkrát pilu, která váží 3.9kg a výkon 1.7kW, to byli v Dolmaru týpkové *palec*
Komprese skvělá, řezal jsem s ní podél smrkovou kládu na, celá lišta v zatahu,to jsem nečekal.
Lehká výkonná. Jen emise a vibrace nejsou už vyhovující. Má to místo pružin silentbloky.
Jsem fanda do nářadí na dřevo obecně.
Twn tranzistor asi nejde vyměnit samotnej?
Na aukci byla nová dolmar ps35 s katalyz,nekdo mi ji výfuk v posledních sekundách, kurva...
hodnocení

asd1
Svíčka byla po vymontovani fakt černá jak tma, mastná, dehet. O nějaký cihlový barvě si může nechat zdát *smich*

 

boban, Zdravím,

rady jste dostal, rozhodně je to moc bohatá směs.

Jen mne mate že jste výše uváděl, že sytič se zavírá..

Možná jste myslel že se sytič vypíná, nikoliv zavírá. Při teplém motoru má být sytič otevřený neboli vypnutý,(klapka sání vzduchu je otevřená) Pokud by byl zavřený, byla by moc bohatá směs.

Vím že se tyto termíny někdy zaměňují a že i výrobci někdy uvádí značky jako 0-1, nebo On-Off. A zrovna třeba On-Off může někoho zmást, jestli je sytič zapnutý (zavřený) při On, nebo Off. Občas to mají některé značky prohozené. Někdy se uvádí On při zapnutém sytiči, kdy je klapka zavřená a někdy On že je vzduchová klapka otevřená což je sytič vypnutý..

hodnocení

@vista2
Při vypnutém sytiči je jeho klapka otevřená, při startování (zapnutý) sytič je tato klapka v podstatě uzavřena (malá dírka je tam vždy), takže klapka sytiče funguje jak má.
Bohatá směs je fakt hodně, i když je karburátor nastaven v základu, ale možná i stáří membrán na to má vliv.
Seridim rozumně karburátor, vyměním svíčku a bude všechno v pohodě
Diky za zájem *palec*
Pily bych se nechtěl zbavit na své stáří je neskutečně lehká a silná (řezu podélně klády), má skříň z hořčíkové slitiny. Ložiska na klíče dávali Nicholson. Ty Dolmar byly fakt kvalitativně špička.
Velmi, velmi podhodnocovaná značka.

rozumím :)

Můžete zkusit také koupit opravnou sadu pro karburátor, pokud tam je chyba je to pás stovek, nebo celý karbec, ale to je celkem dražší.. Já občas kupuji díly na kasumex.cz

S Dolmarkou jsem kdysi chvíli řezal, jinak jí v podstatě neznám.

Ale vše jde opravit, pokud jí chcete zachovat.

Já mám zas v regálu doma pilu Homelite, už nevím rok, ale z Tuzexu, cca 40-ti letá. A stále jí nechci vyhodit.. :)

Hodně zdaru

 

hodnocení

0x

Minule som rozobral starú dolmarku do šrotu zo šrotu,myslel som že to bolo torzo husgvarny, rok výroby asi 1986. Zapaľovanie,výfuk,válec,zapaľovanie ,kľuka s piestom a karburátor ešte ostali mi. Všimol som si tam kondenzátor,či ten nebude chybný a ďalej by som prezrel izoláciu,či pri prehriatí niekde neskratuje a tým pádom nejde naštartovať. Potom už len ten karburátor.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]