Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak zachránit kaktus?

Od: moxa* odpovědí: 9 změna:

Ahoj, mám (měla :( ) jsem krásný kaktus gymnocalycium mihanovichii large, ale najednou začalo tělo odspodu asi uhnívat, zežloutlo a změklo, zbytek je pořád pěkný a těsně před rozkvetením, je možné zbytek rostilny nějak zachránit? *plac* Seříznout, nechat zaschnout, pak zakořenit? Nebo úplně jinak? Vím, že je odrůda na množení háklivá, ale chci se o to pokusit a jsem naprostý amatér :( Díky

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Vyndej rostlinu se substrátu a zkontroluj kořenový systém, není-li uhnilý.

moxa*
hodnocení

To určitě je *nevi* . A s ním i kus těla kaktusu :(

No pak jestli to pomůže, zkusit seříznout a nechat pustit kořeny a poté zase zasadit. Snad není hnilobou zasažena větší část rostliny.

Naroubuj zdravou část na jiný kaktus.

moxa*
hodnocení

Jsem si jistá, že naroubovat ho nedokážu :( A ty kořeny mám nechat pustit jak? Nechává se spodek zaschnout? A pak s tím do vody? Nebo rovnou do substrátu? *nevi* Nebyl by asi problém koupit stejný kaktus, ale tenhle je nádherný a chystal se kvést *plac*

ukulele*

seříznou, nechat tak týden zaschnout, už po týdnu by se měly objevit tzv, čekací kořínky, pak zasadit do lehčího substrátu, doporučuji perlit.

Je to jednoduché.Mrkněte se sem: iabc.cz/...

nebo také sem: cact.cz/...

Oni nejen kaktusy kvetou když se mají dobře nebo když se blíží jejich konec. Tak ti fakt nevím.

moxa*
hodnocení

U nás to byl vždycky ten druhý případ :-D Proto jsme přešli na kaktusy (neschopnost zalévat :-D ) A teď jsme ho asi přelili *smich* No tak uvidíme. Díky

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.