Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Kácení stromů

Od: karel22* odpovědí: 7 změna:
Ahoj, máte pro mě radu co dělám špatně při kácení? Vyrežu směrový klín asi do 1/3 síly stromů. Pak hlavní řez kousek nad klínem. No, a strom stojí dál... nedorez už mám úplně minimální a strom sám nespadne. Pak beru lano, a strom lanem shodim.
Jak to udělat bez toho lana, co dělám zle?

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Zkus to klínem. Tak se to dělá běžně.

Lanem jen když potřebuješ strom dostat někam úplně jinam nežli je od přírody ohnutý.

hodnocení

0x

A to ses učil kácení stromů sám nebo jak?

Já jsem taky samouk a co jsem viděl lesáky, tak se vždycky do stromu opřou vší silou nebo mají páku, kterou dají do řezu a tím strom nakloní, nebo používají klíny.

Na tom laně není nic špatného.

Jestli chceš, aby strom začal padat sám, tak ho musíš lanem a třeba kurtnou "našponovat". Pak to předepnutí v laně strom vychýlí už při podřezávání stromu.

karel22*
hodnocení

samouk, takže raději bezpečně :)
asd1
Tak když nejdřív rezes a až pak zjistujes jak se vlastně kaci, tak to bezpečný moc není...
Nic ve zlým,nejdřív si nastuduj celou problematiku a az pak ber pilu.. hlavně možný "svinarny" který dřevo umí připravit.

hodnocení

0x
Malý nedorez je dost nebezpečný. Já osobně dávám plastové klíny a postupně utahuji palicí/ sekerou.

asd1
hodnocení

0x
Klín vole... nebo lopatka, nebo to lano, nebo panenka hever... základy kácení. Fiknout nedorez je hrubá chyba.
karel22*
hodnocení

fiknout ne, to by mi akorát sevřelo pilu.
Dělám to tím lanem, ale klíny vyzkouším.
Pár klínu si myslím že mi nemůže naklonit strom do pádu, lano dám přece jen výše.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.