Nejste přihlášen/a.
koupila jsem krásnou scheffleru ve tvaru stromku, jeden kmínek a listy dvojbarevné žluto-zelené,
po půl roce asi začaly rychle opadávat listym byly takové lepkavé i na polici, kolem květináče byl
takový lepkavý povlak. Co se mohlo stát? Druhou mám doma jako keříček, několik stonků, je velmi hustá a listy
tmavě zelené, ale opět pozoruji na některých listech lepkavost. Zalévám jednou týdně, přidávám hnojivo na pokojové
rostliny.
A ještě dá se řízky namnožit? Měla jsem je ve vodě asi přes měsíc a když měly kořínky asi přes centimetr tak jsem je zasadila.
Je to už přes měsíc a je to pořád stejné.
Já jsem jenom laik, ale jestli se nemýlím, Vaši šeflerku napadla puklice. Je to děsný škůdce. Mě takhle dokonale zničila překrásnou mandarinku. Podívejte se na rub listů, a najdete tem možná takové hnědé "pukličky" - jdou setřít z listu. Právě v nich jsou ty potvory schované a tak se strašně obtížně s nimi bojuje. I kdy někdy koncem roku zde byl na toto téma dotaz a jeden z rádců radil, jak na ně. Já jsem poctivě stírala tyto škůdce z listů, omývala, stříkala přípravkem určeným pro ně, ale marně Nakonec se mi rozmnožily i na další odnože a to bylo potom rychlé rozhodnutí. Tak bych Vám moc přála, aby to nebyly tyto potvory!
Popis nedostatečný, ale mohlo by jít o štítenky nebo také červce. Pozorně prohlédněte rostlinu hlavně zespodu listů a podělte se o poznatky.
Množí se vrcholovými řízky, které se nechají zakořenit ve vodě...
Zkuste pomoci rostlině mírným pohnojením.
doplněno 28.04.09 11:36:Té mladé...
jj, tak zespodu na listech je sem tam takový hnědy flíček, jde setřít prstem, je to hnusný, ale není jich tam moc.
Dá se to nějak odstranit? a nemůže mě to přeskočit na ostatní rostliny?
Snažte se všech flíčků zbavit lehkým lihovým nebo saponátovým roztokem a pak rostlinu ošetřete OLEOEKOLem. Nezanedbejte nic, štítenky jsou schopny vám zlikvidovat všechny kytky. Více poškozených rostlin se raději zbavte (nejlépe spálením).
Puklice = štítenky