Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jaký je to hřib?

Od: patrikk odpovědí: 16 změna:
Dobrý den,
našli jsme u lesa tyto hřiby z obrázku, nejsme hřibaři, poradí nám někdo co to je? Jestli jsou především jedlé a je možné je sušit?
Díky moc

Jaký je to hřib?
Jaký je to hřib? #2

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

4x

To jsou klouzky. Nejsem odborník, ale houby sbírám odmalička, otec mě to naučil. Klouzky jsou jedlé, musíte sloupnout tu slizkou kůži z klobouku. Mají výhodu, že jako jedny z mála hub tepelnou úpravou netmavnou, omáčka z nich je tedy hezky bílá a ne našedlá jako z některých jiných hub. Sušit bych je nedoporučovala, mají v sobě hodně vysoký obsah vody, vyšší než pevné hřiby. Ale zakázáno to není, možná se sušičkou by to šlo.

liska5

Není už ten klobouk oloupaný?

@liska5 nemyslím si. Když nevěděli, co našli, s největší pravděpodobností to neoloupali.

Teď jsem si přečetla, že to neoloupané nakrájeli k usušení.

Mně teda přijde, že na první fotce už je klouzek oloupaný. Takhle přece neoloupaný nevypadá, ta "kůžička" má skoro oranžovou barvu a bývá na kloboučku i něco přilepeného z lesa. Na té fotce já teda vidím už oloupaný klobouček klouzka.

liska5

Přesně tak, Suzy.

hodnocení

2x

Klouzek sličný. Výborná houba.

hodnocení

2x

Nenašli jste žádné hřiby, ale klouzky. Je zajímavé, že v některých knihách je tato houba uváděna jako KLOUZEK SLIČNÝ, ale v jiných ji nazývají KLOUZEK MODŘÍNOVÝ. Ano, často se nachází v okolí modřínů.

Klouzky jsou chutné houby, ale mají i své odpůrce. Z důvodu slizkého klobouku, což se projevuje hlavně při deštivém počasí. Proto hned při sběru sloupnout klobouček i s nečistotou. Jde to snadno. Jinak Vám klouzky v košíku potřísní slizem i ostatní houby a všechno budete mít olepené.