Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pro větší ůrodu brambor seřezávat?

Od: motyl* odpovědí: 32 změna:

jsem začátečník, rad na netu ja halda, i to hlavně rad co mávnutím kouzelnýho proutku máte maxi ůrodu, a bez škůdců, atd Ale tohle mě zajímá, děláte to někdo, nebude to konečná pro muj pokusný záhon s bramborama?kopiruju co jsem potkala :...Záleží samozřejmě na tom, jak velké pole s bramborami máte. Musíte totiž seřezat veškerou nať brambor asi na výšku 10 až 15 centimetrů. Tím brambory trochu vystresujete a ony se budou snažit co nejrychleji zvětšit hlízy pod zemí a připravit se tak na příští náročný rok. Ano, tak jednoduché to je. V bramborách se zvýší množství škrobu, ale i dalších cenných látek, a to především antioxidantů – jedná se zejména o karotenoidy a flavonoidy.

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x

Ptákovina jako mnoho rad na internetu. Kořeny přijímají vodu a živiny. V listech probíhá fotosyntéza. Jestli tedy rostlinu (jakoukoliv) zbavíte jednoho nebo druhého, tak výnos jde do ...pryč.

jm
hodnocení

5x
V hospodě: Franto já už nevím jak na mandelinku... No Pepíku, poradím ti za panáka...
Na zdraví!
No Pepíku, musíš nať posect. To jediný pomůže, já tam půjdu zítra...
Za hodinku přijde Pepa a říká: Franto mám posečeno. A žes mi tak dobře poradil, i tobě jsem posekl.

Taky dobrý.-..

liska5
hodnocení

2x

Pěstovala jsem brambory léta letoucí. Nezkoušila jsem jim navodit onen stres. Ono už je stresuje současné počasí. A jestli vašim seříznutým natím vniknou ranami do pletiv spóry nějaké houby nebo plísně, tak máte brambory bez vyživující natě a ještě s tendencí k hnilobě.. Zkuste to. Já bych to zkoušela jen na menším vzorku. Taky je dobré vědět, kdy. Každé brambory mají své lhůty trochu jinak. Obecně tvoří hlízy, když zakvetou. Rostlina si bude nejen dělat zásoby, ale taky se asi bude snažit nahradit si uřezané "plíce" novou zelení.

liska5