Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Sázení zeleniny

Od: martinaaa odpovědí: 17 změna:

Zdravím,

Napadlo mě, že bych zkusila si něco nasadit, ale bydlím v paneláku a mám jen balkon a jsem úplný začátečník.

Co byste mi poradili? Říkala jsem si ředkvičku, papriku, rajče, jahody. Ale nevím, kdy bych s tím měla začít, ani jakou hlínu nejlépe použít.

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

liska5
hodnocení

3x

Měla jsem pár let na balkonovém parapetu balkonová rajčata. Takové kompaktní keříčky s úrodou malých chutných rajčátek. Nejdřív z koupené sadby, později z vlastních výsevů. Koupená sadba byla lepší, ale ven se dává až po zmrzlých a ještě jsem je musela kvůli chladu občas přikrýt. U výsevů vyrostlo něco jiného, než na obrázku. Rajče chce slunnou stranu, zalévat a hnojit. Jahody se mi nevyplatily, úroda slabší a našli si je brzy kosi. Problém je, že ty plodiny , třeba rajčata vám dozrají, když v obchodě jsou nejlevnější. Loni jsem měla v truhlících keříčkové fazolky, ty mne mile překvapily. Asi jsem měla vhodnou odrůdu.

Jinak mám na balkoně stále listovou petržel a pažitku.

Sázení zeleniny

Tak letos určitě nebude "hrozit", že rajčátka budou v obchodech někdy levná. A pak, ta chuť je úplně jiná, protože ty co se prodávají v obchodech se pěstují pořád ve sklenících a hodně se hnojí. Teda to je můj názor, kontroly jsem tam nikdy nedělala, ;) ale z obchodu mi prostě nechutnají ani v sezoně.

hodnocení

2x

Záleží na mnoha okolnostech, také, jak je balkon situován. Dcera má ted zahradu, ale dřív měli jen bakon a pěstovala kde co, celkem i sklízela. Sazeničky bud vypěstujete na okně, nebo koupíte. Však zkoušejte, co se bude dařit a co ne, kdo má "zelené ruce", tomu roste všechno.:)

sdfgsdfgsdfg
hodnocení

2x

Na jakou stranu je panelák orientovaný, jak dlouho tam slunko svítí?

Na papriku ze semínka už je pozdě, jedině koupit jako přísady. Pzor aby se zlomily, tak přivázat.