Nejste přihlášen/a.
Ahoj, v příloze posílám foto kaktusu, který mám doma. Máme zde vysokou vlhkost a hodně květin mi i zplesnivělo. Kaktus jsem párkrát zaléla, ale jen jemně. Nevíte co s ním může být? Myslíte, že potřebuje více vlhkosti nebo naopak?
Předem děkuji za pomoc.
Hezký den.
Nejsem žádný odborník, ale není to spíše "tchýnin jazyk", než kaktus? Uřízněte kousek zdravého listu a píchněte do mírně vlhké zeminy. Většinou se to chytí, zakoření a vyrazí další listy.
Mně se zdá naopak přelívanej a uhnilej. Přeci jen v tom obalu člověk nevidí, jak moc mokro je v kořenech. Odstranila bych uhnilé listy a místo plastového květináče bych dala hliněný klasický. Přeci jen dýchá. Drenážní vrstvičku štěrku a substrát na sukulenty. A podmisku, kde proteče voda a vím kolik. Při přesazování uvidíte stav kořenů. V nich nesmí viset voda, to je zadusí.
Taky si myslím, že to je druh gasterie. Ty se v zimě téměř nezalévají.
Tohle je ale snad tchynin jazyk se žlutým lemem. Zalévá se velmi málo a je nenáročný. Ty tečky jsou jako vystouplé?
Také bych řekla, že to je "gastérie". A je přemokřená.
Gastérie nenapadají škůdci ani netrpí žádnými chorobami. Jediné, na co je choulostivá, je přemokřený substrát nebo stojatá voda v misce. To pak vede k zahnívání kořenů, později i vadnutí a uhnívání listů.
A přesně to se stalo Vám. Odstraňte opatrně ty suché listy, nedávejte do žádného ozdobného květináče a nechte rostlinu "dýchat" v klidu. Zatím nezalévejte. Měla by se vzpamatovat. Ale bude to chvíli trvat. Na internetu si rozklikněte pěstování gastérie a tím se řiďte. Ta Vaše je moc hezká a podle mne ji zachráníte.