Nejste přihlášen/a.
3x
Nejsem žádný odborník, ale není to spíše "tchýnin jazyk", než kaktus? Uřízněte kousek zdravého listu a píchněte do mírně vlhké zeminy. Většinou se to chytí, zakoření a vyrazí další listy.
3x
Mně se zdá naopak přelívanej a uhnilej. Přeci jen v tom obalu člověk nevidí, jak moc mokro je v kořenech. Odstranila bych uhnilé listy a místo plastového květináče bych dala hliněný klasický. Přeci jen dýchá. Drenážní vrstvičku štěrku a substrát na sukulenty. A podmisku, kde proteče voda a vím kolik. Při přesazování uvidíte stav kořenů. V nich nesmí viset voda, to je zadusí.
doplněno 17.02.22 15:07:
Taky si myslím, že to je druh gasterie. Ty se v zimě téměř nezalévají.
2x
0x
Tohle je ale snad tchynin jazyk se žlutým lemem. Zalévá se velmi málo a je nenáročný. Ty tečky jsou jako vystouplé?
0x
Také bych řekla, že to je "gastérie". A je přemokřená.
Gastérie nenapadají škůdci ani netrpí žádnými chorobami. Jediné, na co je choulostivá, je přemokřený substrát nebo stojatá voda v misce. To pak vede k zahnívání kořenů, později i vadnutí a uhnívání listů.
A přesně to se stalo Vám. Odstraňte opatrně ty suché listy, nedávejte do žádného ozdobného květináče a nechte rostlinu "dýchat" v klidu. Zatím nezalévejte. Měla by se vzpamatovat. Ale bude to chvíli trvat. Na internetu si rozklikněte pěstování gastérie a tím se řiďte. Ta Vaše je moc hezká a podle mne ji zachráníte.
Ještě doplním, že ty listy uschly ne proto, že by jim chyběla vláha, ale naopak začaly uhnívat kořeny, a tím pádem ty listy vyschly, protože shnilé kořený přestanou vyživovat nadzemní část a ta postupem času uschne. Kdybychji chtěla zachránit já, tak bych ji vyndala z květináče, koukla se jí na kořeny, odstranila ty uhnilé a i i ty listy a zasadila do nového substrátu a mírně zalila dešťovkou, jen aby se "slehl" substrát kolem kořenů a pak nechala tak asi tak 2 týdny a pozorovala co se bude dít. Jaký substrát je třeba, najdete na na internetu.