Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak rozmnožit cibule narcisů?

Od: petrmimranek odpovědí: 7 změna:

Dobrý den, zvládl jsem šlechtění narcisů, Z výsevu jsem vybral několik pěkných. Potřebuji je rozmnožit, není o tom nikde žádná literatura. Hyacinty se množí pomocným křížovým řezem, kdy vytvoří pacibulky, jde to podobně i u narcisů? Děkuji za odpověď.

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

liska5
hodnocení

6x

Nechápu, že jste zvládl šlechění narcisů a nevíte, že každoročně u původní cibule přibudou další cibulky, které si můžete odebrat, lehce oddělit. Narcis přece sám od sebe tvoří trsy z těch nově vytvořených cibulek.

petrmimranek
hodnocení

Děkuji za informaci, Samozřejmě, že narcisy se dělí tvořením vedlejších cibulí, to vím, pěstuji narcisy již padesát let a nejsem zas takový začátečník, jak si asi myslíte, Potřebuji rozmnožit na stovky a více cibulí. P.M.

liska5

To se omlouvám, ale z dotazu to není jasné, že jste zkušený pěstitel.

petrmimranek
hodnocení

O nic nejde, ale i tak děkuji za zájem.

idanova*
hodnocení

4x

Zdravím. Lze to, (nyní) – lépe začátkem podzimu, na dvojice šupin. Narcisy mají několik vrstev "šupin". Odřízne se cibuli vrch, kde byly listy, pak i kořeny, a nechá se jen podpučí. Pak se rozřezává podpučím vzhůru, aby každý díl měl kousek podpučí. Nakonec se díly rozdělí na dvojice šupin, ovšem opatrně, každá dvojice musí mít kousek podpučí a ihned se řízky prosypou fungicidem = velmi důležité! a uloží (nejlépe) do "vermikulitu" => z obchodu potřebami pro teraristy, a založí se na 12 týdnů v plastových sáčcích v teple 20-25°C do tmy. Mladé cibuličky se vytvářejí většinou mezi těmi 2 šupinami. V dobrých podmínkách zakvetou za 2-3 roky. Nástroje nutno dobře vydezinfikovat, řezy ošetřit fungicidem, jinak ráda zařádí hniloba či plíseň. Pozor i na ruce, narcisy mají jedovatou cibuli, nenaneste si šťávu do očí. A uděláte nám radost, pokud pak vložíte fotky vašich výpěstků. Držím palce, ať se zadaří. Ida