Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Guzmania minor má odnož - co to znamená

Od: kaculkam* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den

Guzmania mi hodila malinkatou odnož. Někde jsem čatla že je to velmi důležité. Měla by ted odkvíst a uschnout ta hlavní? kdy a jak je mám rozdělit a přesadit? Omlouvám se jsem opravdu laik v tomto oboru.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Ano, máte pravdu. Z listové růžice vyrůstá vždy jeden květní stonek. Po odkvětu rostlina pomalu odumírá, ale to se děje poměrně dlouhou dobu (i půl roku). Rostlina se sama postará o zachování rodu tím, že vytváří životaschopné dceřiné rostliny. Asi za čtyři až šest měsíců vyjměte celou rostlinu z květináče a dceřiné rostliny oddělte i s částí kořenů. Zasaďte je do větších květináčů a dejte do vlhkého a teplého prostředí. Rostliny vykvetou nejdříve za dva roky. Pozor, v zimním období by neměla teplota klesnout pod 16-18stupňů.

kaculkam*
hodnocení

mooc dekuju za rychlou odpoved

moncicak*

není pravda, že vykvete až za 2 roky, stačí zkořeněnou rostlinu zavázat do igelitového pytle (průsvitného) s jablky! a nechat 2 týdny. Tím jak jablka zrají, uvolňují nějaké látky a ty podporují kvetení u bromélií. Po 2 týdnech vyndáme z igelitu a do 2 měsíců se objeví květ. Mám to vyzkoušené iž několikrát. Stačí 3 nebo 4 jablka, a v igelitu se rostlina pěkně zapaří jak ve sklenííku, někdy to vypadá, že zajde, ale vždycky mi vykvetla. Může se to udělat u malých (asi 10cm) i velkýych rostlin (30cm).

Není to žádná babská rada, ale je to vyčtené z odborné knihy, doporučuju vyzkoušet :)

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.