Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Palma Rajská, nebo FENIX?

Od: kvyst* odpovědí: 4 změna:
Dne 17.1.2009 jse se dotazoval na palmu. Při popisu jsem nepoužil přesné výrazy ( děkuji za nápovědu ) Palma je vysoká 2,5 m, má 10 řapíků s 44 až 48 úkrojky listů. List má plochu cca 50 cm2. Když jsem následně znovu pátral na netu, našel jsem obrázek s palmou FENIX ( pisatelka si není jista správností zařazení ) Ale dle obrásku usuzuji, že můj exemplář je totožný s obrázkem z netu. Pokusím se obrázek vložit
.
doplněno 19.01.09 16:39:
výtka
Upozornění od sys strejc 19. 01. 2009 18:09:25

Navazujte na diskuzi, kterou jste otevřel a neotevírejte další!

Zde je:
http://www.poradte.cz/rostliny-a-pestovani/1316-dotaz-na-rajskou-palmu.html

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

paja*
hodnocení

0x

Nejsem odborník jen amatérský nadšenec i když ne zrovna na palmy přesto se pokusím odpovědět . Fenix psaný správně Phoenix je datlová palma a ta má list nebo spíše řazení odkrojků spíše podlouhlý a ne do vějíře jako Kencie Vámi psaná jako Rajská palma,takže pokud máte list spíše vějířovitý,rostlina nemá kmínek a jednotlivé lístky (odkrojky) jsou zcela oddělené a nemají na koncích hnědá vlákna máte pravděpodobně Kencii neboli Howea forsteriana nebo H.belmoreana.

kvyst*
hodnocení

Děkuji strejcovi za odpověď a poučení o částech rostliny, viz. řapíky a úkrojky. Nejsem ani botanikem ani počítačovým odborníkem, takže pokud jsem nějak přeskočil rubriku, něco narušil a tím se někoho dotknul omlouvám se. Nicméně chtěl bych vás oba (možná i další) požádat o zařazení této palmy, kterou jsem našel na netu. viz. můj doplňek z 19.1.09 16.39:

celysvet.cz/... Tato palma je totožná s mojí. Pisatelka taktéž neznala přesný název svého exempláře - nazvala jej palmou Fenix?!?!? Tolik pro vysvětlení ( je třeba projít celý text a potom dělat závěry ) Děkuji za novou odpověď.

PS: pájo díky za odpověď i tobě

paja*